Voltageselector Akai versterker defect

Pagina: 1
Acties:

• veryip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:41

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Ik heb een probleempje; had nog een hele leuk stereotoren staan in de kelder. Dus die pakte ik van 't weekend ff daar weg; duvelt d'r wat uit; die een zwart dopje op de grond liggen dus neem die voor de zekerheid maar mee...

Stekker d'r in en je raad het wel; versterker geeft geen kick...

bleek dat zwarte dopje deel uit te maken van de voltageselector. Volgens mij hoorde er naast dat zwarte dopje ook nog iets in "ter geleiding" maar dat onderdeeltje kan ik dus nergens meer vinden.

Probleem is dus dat ik geen flauw idee heb hoe die 6 draden met elkaar verbonden moeten worden zonder dat bij mij thuis de stoppen eruit vliegen cq de versterker begint te roken.

iemand enig idee hoe ik dit op zou kunnen lossen??

bijgevoegd voor en achterkant van de selector

alvast bedankt voor alle hulp & het meedenken!!

Afbeeldingslocatie: http://www.defuik.com/temp/akai1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.defuik.com/temp/akai2.jpg

Nikon D7000

Verwijderd

ALs het goed is bestaat die primiere transformaor uit één spoel met meerdere aftakingen. Met de multimeter kan je dan meten tusen welke draden de hoogste weerstand zit en dat zijn de twee draden die je moet hebben (240v).

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:22:
ALs het goed is bestaat die primiere transformaor uit één spoel met meerdere aftakingen. Met de multimeter kan je dan meten tusen welke draden de hoogste weerstand zit en dat zijn de twee draden die je moet hebben (240v).
heb hier wel zo'n leuke multimeter liggen maar kan nou niet zeggen dat ik dat doormeten zo'n denderend succes vind; krijg wel waardes maar dat zijnw aardes als 4,2 4,7 5,0 etc. en dat zegt me bijzonder weinig..

zit ook zeg maar ergens met logica want als je de 2 draden emt de meeste weerstand met elkaar verbind heb je een loop toch?

iemand anders een idee waar ik mijn versterker wel aan wil wagen?

Nikon D7000

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
verder niemand een idee??

Nikon D7000

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:22:
Hij bedoelt: Aan de draden waarop je de meeste weerstand meet doe je de fase en de nul van de 220V stekker :)

Dus je zet je meter op Ohm's en meten maar.

(ps doe wel voorzichtig en lees ook "als het goed is" )

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Je beste kans: het typenummer posten en hopen dat iemand een schema heeft. Je kan ook news:nl.hobby.elektronica eens proberen.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik zie op je foto's de draden gewoon vastzitten? Alleen het knopje is van het staafje af.

Ik zou zeggen: knop erop, en dan zover mogelijk naar links draaien.

edit:
Ik zit wat beter te kijken, en snap nu wat je bedoelt. Gewoon even goed doormeten, zoals hierboven al werd getipt.

[ Voor 64% gewijzigd door Varienaja op 10-01-2006 09:00 ]

Siditamentis astuentis pactum.

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
mae-t.net schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 01:42:
Je beste kans: het typenummer posten en hopen dat iemand een schema heeft. Je kan ook news:nl.hobby.elektronica eens proberen.
't gaat om een Akai AM-M630

Travootje is even iets ingewikkelder... allemaal zekeringetjes, aansluitingen % verschillende voltages :'(

Nikon D7000

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:58
Waarschijnlijk zijn het 2 110 volt spoelen in serie.
Plaats eens een foto van de trafo met de daar aanvastzittende print

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:58
Verbind geel met oranje dan staat hij op 240 volt. je kunt hier het schema downloaden kijk op pagina 42
http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=6220
succes

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
stomstomstom....

Dan oranje met geel verbinden gebeuren had ik idd ook al bedacht...

Waar ik niet aan ahd gedacht is dat dat ding geen kick geeft als er geen tuner op aan is gesloten...

Dat was dus het hele eiereneten... geel met oranje verbinden... EN de tuner aansluiten en het draait weer als een zonnetje

THNX voor het meedenken!!

Nikon D7000

Pagina: 1