Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier en daar aan het kijken voor een navigatie systeem. Via internet kom je eigenlijk steeds weer terug op TomTom. Ik wil dus een navigatie systeem puur en alleen voor het navigeren.

Ik ben aan twijfellen tussen de Tomtom one. 300 en 500
De go 500 heeft een hogere processor snelheid. Is dit alleen maar gedaan voor de extra funties of heeft dit ook een positief effect op het navigeren zelf? Als dit een positief effect heeft op het navigeren kan ik waarschijnlijk het beste voor de 500 gaan. Als dit niet het geval is kan ik net zo goed een one of 300 nemen.

Kan iemand me hier mee helpen en eventueel iets aanbevelen?

zichzach

• degrgiov
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 15:00
voor de 300 zou ik zeker niet gaan , het enige voordeel t.o.v de one is een langere batterij duur, maar is wel 2 keer zo lomp, sirf 2 i.p.v 3 (one)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:17:
Ik ben hier en daar aan het kijken voor een navigatie systeem. Via internet kom je eigenlijk steeds weer terug op TomTom. Ik wil dus een navigatie systeem puur en alleen voor het navigeren.
Kijk ook eens verder dan tomtom, er zijn verschillende goedkopere en volwaardige alternatieven. Zelf heb ik bijvoorbeel een acer n35 met gps ingebouwd en destinator navigatie, werkt prima en veel goedkoper.

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:39:
[...]

Kijk ook eens verder dan tomtom, er zijn verschillende goedkopere en volwaardige alternatieven. Zelf heb ik bijvoorbeel een acer n35 met gps ingebouwd en destinator navigatie, werkt prima en veel goedkoper.
De acer n35 zou ik niet aanraden icm Tomtom 5 navigatie software, het werkt wel maar de tijd dat het duurt om een gps fix te krijgen is soms om te huilen..

Ik heb de tomtom one en het is echt een prima ding. Had hiervoor een HP Ipaq pocketpc met cf gps antenne, dat werkte in mijn setup voor geen meter. Dus op ebay geknalt en fijn een tomtom one gekocht.

Wat ik uit de reviews heb gelezen zijn dit de verschillen (300 vs one):

Voordelen van one:
- Snellere cpu
- Goedkoper
- Betere gps chipset (nieuwere versie)

Nadelen van one:
- 2 uur battery ipv 4 uur bij de 300 (maar ja wie loopt er nu 4 uur in een stad rond)
- Draad van de autolader moet in de tomtom one zelf ipv in de auto houder (vind ik geen probleem)

[ Voor 31% gewijzigd door xAndyx op 09-01-2006 14:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:39:
[...]

Dat ga ik zeker eens doen, verder kijken bedoel ik dan. Weet trouwens iemand iets over die processor snelheid? Ik heb echt erg benieuwt of dat wat uit maakt.

Ik heb ook nog een mogelijkheid om route66 te nemen omdat ik een Nokia 6600 heb. Dus als iemand iets weet over route66 ik houdt me aanbevolen. Eerlijk gezegd lijkt het me niks navigatie op zo'n klein schermpje en een losse GPS muis.
Ik heb al eens een go van iemand mogen gebruiken en vondt het zeer fijn in gebruik. Ook als ik een PDA oplossing neem wil er een met geintregeerde GPS ontvanger.

Verwijderd

Topicstarter
xAndyx schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:43:
[...]
De acer n35 zou ik niet aanraden icm Tomtom 5 navigatie software, het werkt wel maar de tijd dat het duurt om een gps fix te krijgen is soms om te huilen..

Ik heb de tomtom one en het is echt een prima ding. Had hiervoor een HP Ipaq pocketpc met cf gps antenne, dat werkte in mijn setup voor geen meter. Dus op ebay geknalt en fijn een tomtom one gekocht.

Wat ik uit de reviews heb gelezen zijn dit de verschillen (300 vs one):

Voordelen van one:
- Snellere cpu
- Goedkoper
- Betere gps chipset (nieuwere versie)

Nadelen van one:
- 2 uur battery ipv 4 uur bij de 300 (maar ja wie loopt er nu 4 uur in een stad rond)
- Draad van de autolader moet in de tomtom one zelf ipv in de auto houder (vind ik geen probleem)
Hier kan ik dus al heel veel mee. Bedankt.
Alleen even een vraagje. Je zegt dus dat de One een snellere Proc. heeft. Weet je dan toevallig ook welke Proc. er in zit? In de Go 300 zit een 200 Mhz ARM920T en in een Go 500 zit een 400 Mhz ARM920T. Maar wat zit er dan in een one?

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
M.I. is processor snelheid geheel niet van belang als je een Go hebt, de tijd die een batterij volhoudt lijkt me veel belangrijker.
Hij doet wat ie moet doen, en of er nu een 200 mhz inzit of een gig, lijkt me geen verschil te geven, de satteliet ontvanger geeft toch de snelheid door.
Meer doet ie niet, geen pda funkties of zo.
Maar, geen ervaring, gewoon even een losse gedachte, als het anders is dan lees ik het wel weer.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:38
Ik ben heel vervelend, maar ik zou voor een tomtom go 700 gaan (mits je verder komt dan de benelux).

Deze heeft nm. een aantal voordelen, en is uit eindelijk niks duurder.

- Je krijgt heel europa erbij (kost los 120 euro)
- Er zit een hd-tje in waar alles op staat (anders moet je weer losse sd-kaartjes kopen (50 - 100 euro), en daarmee gaan zitten klooien)
- De kaarten overlappen elkaar. Bij de andere tomtom's moet je als je in een ander land, details wil hebben. Deze selecteren als je het andere land binnen rijdt. Terwijl dit bij de tomtom 700 niet nodig is. En dan heb ik het nog niet eens over kaartjes wisselen.
- en dan heb je nog de specs.

Ps een tomtom go 300 doet het verder perfect, uit ervaring. Maar ik zou verder iedereen een 700 adviseren. Als je het niet doet, bespaar je misschien wel een paar tientjes. Maar volgens mij koop je zo'n ding voor je gemak.

[ Voor 25% gewijzigd door mhr-zip op 09-01-2006 19:56 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Processor is wel van belang. Als je een lange route wil rijden duurt het routeberekenen bij de tomtomgo300 veel langer dan bij de tomtomone. Ik ben zelf verkoper en heb die dingen moeten testen voor het hoofdkantoor. Ook komt er binnenkort een landelijke prijsverlaging.

one 399
go300 incl euro 429
go500 incl euro 549
go700 629

Dit zijn de concept retailadvies prijzen. Laatste update van tomtom afgelopen vrijdag.
De go500 en 300 is incl euro software excl sd kaart.

Ik zou gaan voor de tomtomone, ondanks dat de accuduur korter is en deze excl europa is. Route berekenen scheelt veel in tijd en het kastje is kleiner en dus makkelijker mee te nemen. Ook vindt IK de stem duidelijker (alleen de vouw gehoord maar lijkt meer volume te hebben dan de 300 en 500)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk even de prijzen op http://www.pdashop.nl
Hier zijn de meeste dingen net iets goedkoper en de levering is echt goed.

Ik wil graag voor het einde van de week nog bestellen.
Ik denk dat het een van de volgende twee navigatie oplossingen wordt:

HP iPAQ hx2490 Bluetooth Navigation Solution €589,-
Tomtom one €389,-

In eerste instantie wil ik eigenlijk gewoon een navigatie oplossing. Dus poespas hoeft eigenlijk niet. Ben ik dan het beste uit met de One? Of moet ik me toch laten verleiden door de Processor snelheid en RAM van de IPAQ en natuurlijk de vele andere opties van de IPAQ?

Verwijderd

Avond

Heb zelf een tomtom 700 werkt erg goed en gebruik hem vaak. Alleen een paar kleine nadeeltjes.

Kaarten zijn erg verouderd. Komt vaak voor dat hij een adres niet kent. Ongeveer 1 op de 5 keer dat ik hem gebruik.

Als je de tomtom in het hoesje stop wil hij soms spontaan aan gaan, waardoor accu leeg raakt. De accu raakt dan zo ver leeg dat hij niet meer oplaad op mijn vaste dockingstation in de auto. Ik moet hem dan aan netstroom hangen.

Verwijderd

Als je d'r een koopt zorg dan iig dat je een model neemt met de nieuwe SiRF Star-III chipset die inmiddels ook gebruikt wordt in de TomTom ONE. De capaciteiten van deze chipset zijn ondertussen genoegzaam bekend: schitterende GPS signaal ontvangst, ook op 'moeilijke' plaatsen, bijvoorbeeld wanneer men door nauwe straatjes rijdt met een hoge bebouwing, onder overhangend bladerdek of eventueel in de wagen achter een hitte-reflecterende ruit. Deze chipset maakt een externe antenne echt helemaal overbodig.

De TomTom ONE is ook nog het goedkoopste dus tel uit je winst.
Als er bepaalde extra's vereist zijn (Bluetooth bijv.) dan zul je toch een duurder model moeten kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt allemaal!! Dit is de conclusie die ik kan trekken uit deze topic:

Wil je een goede, betaalbare navigatie oplossing neem dan een Tomtom One.
Wil je meer dan alleen navigeren kun je beter voor een PDA gaan, maar moet je er
wel op letten een GPS receiver aan te schaffen met de SiRF Star-III chip.

Dit is dus ook het soort antwoord dat ik zocht.

Ik heb nog een aanvullende vraag. Als ik een Tomtom koop, maakt niet uit welke kan ik dan zelf de straten updaten i.v.m. veroudering? Ik bedoel dan niet via gprs maar via internet. En is dat dan eventueel gratis?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 16:12 ]

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:04:
Oke bedankt allemaal!! Dit is de conclusie die ik kan trekken uit deze topic:

Wil je een goede, betaalbare navigatie oplossing neem dan een Tomtom One.
Wil je meer dan alleen navigeren kun je beter voor een PDA gaan, maar moet je er
wel op letten een GPS receiver aan te schaffen met de SiRF Star-III chip.

Dit is dus ook het soort antwoord dat ik zocht.

Ik heb nog een aanvullende vraag. Als ik een Tomtom koop, maakt niet uit welke kan ik dan zelf de straten updaten i.v.m. veroudering? Ik bedoel dan niet via gprs maar via internet. En is dat dan eventueel gratis?
Gratis? :X http://tomtomgo.jouwsites.nl/n.php?id=144 ;(
Beter kun je je informeren op de website van TomTom, als we vragen naar gratis begint het te ruiken naar illegale software lijkt me.
Het is toch algemeen bekend dat dit betaald moet worden en terecht is mijn mening.

Verwijderd

Topicstarter
Gem1e schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 23:25:
[...]

Gratis? :X http://tomtomgo.jouwsites.nl/n.php?id=144 ;(
Beter kun je je informeren op de website van TomTom, als we vragen naar gratis begint het te ruiken naar illegale software lijkt me.
Het is toch algemeen bekend dat dit betaald moet worden en terecht is mijn mening.
Ik wil niet de verkeerde intensies wekken, het is dan ook niet mij bedoeling om illegaal aan kaarten te komen. Het ging mij puur om kaart updates als er bijv. een nieuwe wijk komt dat ik dan ook die nieuwe straten heb. Die link geeft mij wel informatie over mijn vraag dus is die ook beantwoord.

Bedankt voor de reacties ik ga mijn keuze maken. Het is nog even moeilijk IPAQ of One maar daar kom ik wel aan uit.
Pagina: 1