Toon posts:

Advies "budget" gaming - laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb deze topic gestart voor een advies betreffende een gaming-laptop met een budget van E 1100,-

De situatie is als volgt: Aangezien mijn leergierige moeder wederom aan een nieuwe opleiding is begonnen, bestaat er een chronisch tekort aan computers/laptops in mijn directe leefomgeving (ik, mijn moeder en twee lerende zussen versus 2 ietwat verouderde computers). Besloten is daarom om een laptop aan te schaffen, welke ik tezijnertijd (lees half jaar) als arme student zou overnemen.

Mijn moeder stelt aan deze laptop redelijk lichte eisen; zolang ze maar haar standaard office-werkzaamheden kan uitoefen, kan internetten en het geen bakbeest van een laptop betreft is ze tevreden. Ze stelt hiervoor een maximaal bedrag van E 900,-. Nu is het feit zo, dat ik indien de computer zal overnemen, deze eisen voor mij niet gelden. Ik zou er wel graag (fatsoenlijk) op willen gamen en dit nog redeljke tijd (lees 2 jaar) vol kunnen houden met dezelfde laptop.
Zal tevens erbij vermelden dat ik alleen basis-kennis bezit betreft computers, het zelf inbouwen of vervangen van harde schijven / video-kaarten is niet aan mij uitbesteed....

Eisen zijn daarom:
- Gaming mogelijkheden (dus normaal battlefield 2 e.d.)
- standaard office-mogelijkheden
- internetten
- Accu moet acceptabel zijn (+3 uur?)
- Moet comfortabel zijn , dus redelijk gewicht
- Binnen een beperkt budget van <1100€ (200 eigen money)

ben natuurlijk zelf flink aan het zoeken geweest hier in GoT en diverse andere sites (acer, asus, bcc, pcsnel en weet ik veel wat allemaal nog meer) en kwam op deze laptop uit:

Acer Aspire 1692WLMi (Prijs: minimaal € 1.101,- http://www.tweakers.net/pricewatch/125688, maar zou bij JMW willen gaan, aangezien ik daar in het verleden goede ervaring mee heb)
Pentium M 740 1.73 GHz - 15.4
36.4 cm x 27.9 cm x 3.9 cm
Weight 2.9 kg
Stereo speakers, wireless LAN aerial
1 GB (installed) / 2 GB (max) - DDR II SDRAM ( 2 x 512 MB )
Card Reader 4 in 1
Hard Drive 100 GB - 4200 rpm
DVD±RW (+R double layer) - integrated
15.4 inch TFT active matrix WXGA (1280 x 800) - 24-bit (16.7 million colours)
ATI MOBILITY RADEON X700 - 128 MB
Fax / modem - 56 Kbps
Network adapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g
Run Time (Up To) 3.5 hour(s)
Microsoft Windows XP Home Edition

Lijkt me perfecte laptop, betere rond dit budget kan ik volgens mij niet krijgen. Heb via ervaringenforum ook veel goede dingen gehoord http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1082131

Ik zou gaarne jullie advies hierover horen, en eventueel betere alternatieven.

o ja, zou ik standaard een volledige verzekering op deze laptop af moeten sluiten?

Verwijderd

het is niet de perfecte laptop want je hdd is niet snel genoeg je kunt wel snelle cpu veel geheugen hebben maar als je hdd traag is heb je nog niets dus zoek dan liever 60gb 7200

Verwijderd

Topicstarter
ehm, tja maar val je dan niet meteen duurder uit?, en heb je toevallig een voorbeeld van deze 60gb met 7200rpm in dezelfde prijsklasse?

• Arsenicem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11-2025
Ik heb toevallig net een Aspire 5024 besteld.
Doet echt bijna alles even goed, maar dan ff veel goedkoper.

http://www.acer.nl/acereu...txParam=nl&crc=1690051539

In kort

1.8ghz AMD Turion 64
80gb hdd. Ik weet niet wat voor snelheid, maar een maat heeft dezelfde laptop en daar zie ik er echt geen last mee tijdens gamen.
Radeon Mobility X700

en voor de rest zie de link.

Ik heb dit allemaal voor ex.btw € 790,- besteld.

Kijk anders ff naar de Qosmio series van Toshiba. Dat zijn echt best wel brute gaming laptops. Alleen is het ook weer ff prijziger...

http://nl.computers.toshi...e.jsp?service=NL&ID=96787

[ Voor 21% gewijzigd door Arsenicem op 09-01-2006 14:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
zo'n replies zijn natuurlijk geweldig, betekent dat ik als arme student niets hoef bij te leggen. _/-\o_

maar....

als er een laptop voor dat geld te krijgen is, moet er toch een veel betere voor 1100 euri te krijgen zijn?? :9~ Waarom kan ik die dan niet vinden :? |:(

• Arsenicem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11-2025
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:34:
zo'n replies zijn natuurlijk geweldig, betekent dat ik als arme student niets hoef bij te leggen. _/-\o_

maar....

als er een laptop voor dat geld te krijgen is, moet er toch een veel betere voor 1100 euri te krijgen zijn?? :9~ Waarom kan ik die dan niet vinden :? |:(
Ja geloof me, ik heb ook echt alles onderzocht waarom er in vredesnaam zo'n goedkope tussen zat... Niet kunnen vinden alleen, tis gewoon echt een juweeltje op dit moment. :) Nou, ik wist 't wel.

Ow ja, als je goed gaat kijken naar die laptop zie je dat er een aantal vreemde dingen aan 't handje zijn. Bijvoorbeeld op de specs lijst van Acer staat "komt met X600 of X700." Acer maakt ze niet meer met X600 dus tenzij je een ouwe uit het magazijn krijgt heb je geen probleem. En dan is er nog dat er 2 versies in huidige productie zijn. *ritsnummers*.150 en de *ritsnummers*.038. Het verschil is alleen dat de versie .150 € 70,- goedkoper is en een cd laatje heeft, terwijl de .038 gewoon een geil sleuvje heeft. Mwah, dat vond ik geen 70 euro waard.

Succes ermee ;)
Pagina: 1