Toon posts:

toetsenbord taalinstellingen logon screen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een netwerk met een domein, verbonden via een MPLS netwerk tussen nederland en belgie. Deze zitten nu op Windows 2003 Standard Server in één AD.

Het probleem is nu dat de inlogschermen bij de gebruikers in belgie op QWERTY staan ingesteld terwijl ze met AZERTY werken. Dit vind men nogal behoorlijk irritant. Als ik het in de computer zelf wijzig gebeurd er niets en in de policies kon ik niets vinden.

Heeft iemand tips om dit te wijzigen? Het zal wel iets kleins zijn wat ik over het hoofd zien maar vandaar deze vraag ;-)

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:52
Lang leve het register, googlese ! De gewenste settings in een .reg knallen en uitrollen maar.

[ Voor 47% gewijzigd door Taigu op 09-01-2006 14:24 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Verwijderd

In je policy is het wel aan te passen de landinstellingen. Misschien 2 aparte groepen maken voor NL en BE??

Verwijderd

Topicstarter
mijn landinstellingen zijn inderdaad in de policy te veranderen, en het is ook een apparte policy..
maar het werkt echter niet voor het log-in scherm

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het aangepast in het register, echter veranderd nu alleen het icoontje van het land maar de daadwerkelijke instellingen blijven gewoon op QWERTY staan.

De register key die ik heb aangepast = [HKEY_USERS\.DEFAULT\Keyboard Layout\Preload]

nog andere suggesties?

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:52
Niet om een wellen-nietes discussie op gang te helpen maar als ik hier, hier en hier kijk moet het toch echt werken. Heb je al gereboot na de aanpassing ?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Verwijderd

Topicstarter
Jouw 2e recentie had ik gebruikt, die werkte niet. toen ik bij jouw derde recentie keek zag ik dat er een andere waarde voor de registry key stond. Toen ik deze deed, werkte het!

Dus het is alleen 'welles' maar dan met de juiste waarde.

Bedankt!
Pagina: 1