Ik ben bezig een database te maken voor mijn stichting. Ik wil graag dat alle leden kunnen invoeren en info kunnen opvragen. Daarom wil ik graag de database online hebben. De tweede stap is dat mensen van buiten de stichting op een invulpagina op onze website zich kunnen toevoegen aan de database. Ik dacht altijd dat ik dit kon doen met acces. Maar vrienden zeggen dat dat niet kan. Dat ik dan op z'n minst in sql php etc moet gaan programmeren. Wat is jullie ervaring en kennis hierover.
Inderdaad php of asp i.c.m. access. Access alleen is niet voldoende. Je kunt beter wat basiscurssen opgoogelen en in dit forum kijken: Programming & Webscripting
Verwijderd
in principe is het wel mogelijk om access als client te gebruiken, je zal dan via een OBDC connectie moeten gaan werken naar de server, maar dit is niet aan te raden (teveel kans op corruptie, lastig te beveiligen)...
Je kan wel een VPN opzetten, zodat iedereen bijvoorbeeld Q:\Access\blabla.mdb kan benaderen met hun eigen Access-kopie. Waarbij die Q: schijf natuurlijk ergens op jouw server staat.
Siditamentis astuentis pactum.
ok.....Noork schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:13:
Inderdaad php of asp i.c.m. access. Access alleen is niet voldoende. Je kunt beter wat basiscurssen opgoogelen en in dit forum kijken: Programming & Webscripting
Nog een paar vragen.
Ik heb nog nooit geprogrammeerd, maar leer wel makkelijk. ik heb geen enkel idee van de omvang van de hoeveelheid tijd en energie die het gaat kosten om met behulp van ASP mijn access database op internet te gaan gebruiken. Kun je een indicatie geven. Anders laat ik het iemand anders doen.
Of als je te lui bent of geen zin hebt om een taal te leren zoals ASP of PHP (foei!), dan kan je nog altijd ASPMaker of PHPMaker gebruiken.
Je gebruikt de wizard, duidt je dbase aan en kiest de gewenste opties en presto! --> alle ASP/PHP pagina's worden voor jou automagisch gegenereerd.
Je gebruikt de wizard, duidt je dbase aan en kiest de gewenste opties en presto! --> alle ASP/PHP pagina's worden voor jou automagisch gegenereerd.
[ Voor 4% gewijzigd door Neobahamuth op 09-01-2006 14:44 ]
▀ BBQ ▀ BBQ 2 ▀ Opendeurdag ▀ LED Cat Feeder
ok dan... dat klinkt goed. Een vraagje aan jou. Het access database bestand komt op de server te staan of niet?Neobahamuth schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:43:
Of als je te lui bent of geen zin hebt om een taal te leren zoals ASP of PHP (foei!), dan kan je nog altijd ASPMaker of PHPMaker.
Op je webserver, ja.sunthere schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:45:
[...]
ok dan... dat klinkt goed. Een vraagje aan jou. Het access database bestand komt op de server te staan of niet?
▀ BBQ ▀ BBQ 2 ▀ Opendeurdag ▀ LED Cat Feeder
Ik kan geen indicatie geven. Dat is afhankelijk van je IQ en voorkennis. Zie wat reacties van anderen: [rml][ BC3] Hoelang heb jij erover gedaan om PHP te leren?[/rml]
Pagina: 1