[w2k,citrix] Office 97 outlook

Pagina: 1
Acties:

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Het volgende

Vorige week werkte bij ons de citrix server outlook perfect ook van buitenaf.
Maar na het installeren van alle windows updates werkt outlook niet meer op afstand, als ik rechtstreek achter de citrix server zit dan start outlook wel gewoon. Log ik in via de webbrowser (ie6) dan krijg ik een logon scherm en flits heel snel het outlook scherm voorbij en daarna krijg ik meteen het uitlog scherm met saving your personal settings.

Nu op het ik wa gegoogled en ge-GOTters en kwam de volgende dingen tegen

Fout met Off 97 onder Citrix

http://support.microsoft....0/2/31.asp&NoWebContent=1

Deze stappen zoals daar beschreven heb ik gedaan maar helaas zonder resultaat.

De optie om de windows updates te un-installen is er niet.

In de rootdrive.cmd staat alleen Set RootDrive=W

Weet iemand nog raad voor me?

• andreict
Op een of andere manier is het gelukt om nu wel op afstand via extern bureablad outlook te openen. Via de webclient werkt het niet.
Ook de webclient hebk nu geupdated maar dat mocht niet baten.

Ook heb ik de script nog een keer gerunt voor office 97

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:20

StarWing

Huh ?!?

Wat gebeurt er als je een (test)user aanmaakt met een leeg profiel ?

Page intentionally left blank.

• andreict
StarWing schreef op maandag 09 januari 2006 @ 21:18:
Wat gebeurt er als je een (test)user aanmaakt met een leeg profiel ?
utzelfde probleem ...

• andreict
NU word het helemaal een vaag probleem ik heb het nu voor elkaar gekregen om op mijn pc via de webclient of met mstsc de citrix te gebruiken zoals het hoort (dus outlook en alle gepublischte programma's te gebruiken)

Nu ik is echter het volgende probleem, Als ik met een windows 2000 machine verbinding maak met de citrix via de web-client en ik klik een icoontje aan slaat de citrix zo vast als een huis. Nu heb ik 4 windows xp computers getest en daar werkt het probleemloos maar op 4 andere pc's met windows 2000 loopt de citrix server helemaal vast.

Op de citrix server krijg ik geen foutmelding of niets ook niet in de event viewer.

De pc's met w2k zijn allemaal verschillend kwa updates van microsoft de ene heeft sp4 en de andere weer niet dus ook daar zit verschil in, ook heb ik er 1 met alle updates geprobeert maar tevergeefs.

Het rare is dat de citrix zelf ook een w2k is maar dat het dus blijkbaar niet samenwerkt met w2k clients.

Zouden deze problemen verholpen kunnen worden met het verwijderen van de nieuwste updates op de citrix (want na dit te gedaan te hebben zijn er problemen gekomen) Kan ik evt fouten krijgen als ik de updates weggooi?

Verwijderd

Rollup van SP4 voor 2000 zat d8 ik een bug in voor citrix en is een update te downloaden.
Of dit ook jouw probleem is durf ik niet te zeggen maar op de zaak moesten we patchen na de roll-up.
(patches voor citrix farm laten we meestal 1 a 2 weken liggen en lezen in reacties op o.a. tweakers)

link: http://support.citrix.com/kb/entry.jspa?externalID=CTX107051

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 08:46 . Reden: Link ]

• andreict
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 08:41:
Rollup van SP4 voor 2000 zat d8 ik een bug in voor citrix en is een update te downloaden.
Of dit ook jouw probleem is durf ik niet te zeggen maar op de zaak moesten we patchen na de roll-up.
(patches voor citrix farm laten we meestal 1 a 2 weken liggen en lezen in reacties op o.a. tweakers)

link: http://support.citrix.com/kb/entry.jspa?externalID=CTX107051
toevallig kom ik net dit artikel tegen : nieuws: Laatste Windows 2000-update krijgt staartje en daar staat idd precies het probleem in.

thnx iig

Ik ga zometeen even updaten, iemand nog tips of trucs waar ik op moet letten tijdens deze instal? of gewoon installen en het moet werken?

[ Voor 10% gewijzigd door andreict op 11-01-2006 09:19 ]

• andreict
http://support.citrix.com/kb/entry.jspa?entryID=7471

ik wil deze update gaan installeren op de citrix via add/remove programs maar dan krijg ik de volgende foutmelding

The upgrade patch cannot be installed by the windows installer service because the program to be upgraded may be missing, or the patch may update a different version of the program. Verify that the programma to be upgraded exist on your computer and that you have the correct upgrade patch.

Heb het bestand nog een keer gedownload maar weer dezelfde fout.

Welke andere patch zou ik moeten installeren voordat het werkt?

Verwijderd

Als deze key bestaat, haal hem eens weg:

HKLM\Software\Citrix\CtxHook\AppInit_DLLS\speedscreen\outlook.exe

probeer het dan nog eens.

• andreict
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 13:47:
Als deze key bestaat, haal hem eens weg:

HKLM\Software\Citrix\CtxHook\AppInit_DLLS\speedscreen\outlook.exe

probeer het dan nog eens.
die heb ik weggehaald en heeft er idd voor gezorgd dat outlook het weer doet alleen nu is het probleem dat windows 2000 gebruiker geen citrix sessie zouden kunnen starten en hiervoor is een update en deze is nu aant installeren, ik zal zo meteen mijn bevindingen posten!

• andreict
andreict schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 14:02:
[...]

die heb ik weggehaald en heeft er idd voor gezorgd dat outlook het weer doet alleen nu is het probleem dat windows 2000 gebruiker geen citrix sessie zouden kunnen starten en hiervoor is een update en deze is nu aant installeren, ik zal zo meteen mijn bevindingen posten!
Na alle updates te installeren werkt de verbinding weer zoals het hoort. Het enige probleem is nog dat outlook ONTIEGELIJK traag opstart, dan heb ik het over een minuut of 2 vordat hij opstart.

Met filmemon en regmon al gekeken wat er mis zou kunnen zijn, maar heb voor alsnog geen gekke dingen gevonden. Misschien is dit ook een "standaard" probleem dus misschien dat iemand toch een oplossing heeft.
Pagina: 1