Toon posts:

Samsung televisie resetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 410 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen zaterdag een samsung (breedbeeld) televisie gekocht, type WS-28M166V, en tot mijn spijt zie ik thuis dat wanneer ik de televisie op het 4:3 formaat zet, de balken aan de zijkanten grijs van kleur zijn in plaats van zwart zoals dat bij de meeste televisies is. Ik zet de televisie graag op het 4:3 formaat in plaats van breedbeeld omdat ik anders bij de meeste tv uitzendingen een vertekend beeld heb, en deze grijze balken zijn vreselijk irritant omdat ze lichter van kleur zijn dan de rest van het beeld.

Vervolgens heb ik de winkel gebeld of ik de tv nog om kan ruilen voor een andere, dit kan dus niet omdat de tv nu al ingesteld is etc. en normaal krijg je eem mooi stap voor stap menutje om hem in te stellen in het begin als je hem voor de 1e keer aanzet.

Vervolgens heb ik samsung gebeld om te vragen of deze grijze balken veranderd kunnen worden naar zwart, dit kon dus niet, en ze konden me daar ook niet helpen om de televisie weer te resetten naar factory defaults.

Weet iemand misschien of het mogelijk is dit wel te doen (resetten)?

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 20:34
Er is altijd een service menu. code's zijn wel op internet te vinden. hier kan je de TV resetten zodat het eerste menu zichtbaar is.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zou er inderdaad moeten zijn en dat is er ook wel, bij samsung tv's kom je daar door mute-1-8-2-power in te toetsen op de afstandsbediening. Dit werkt niet, maar ik lees net dat je eerst de melodie bij het opstarten moet uitzetten in het gewone menu voordat dit werkt. Dit ga ik zo dus even proberen ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit lukt dus niet, de site waar ik het gevonden had ging ook over een andere samsung televisie, maar ik kan niks vinden specifiek voor deze televisie.

Maar weet iemand misschien of het anders op te lossen is die grijze balken aan de zijkanten? Misschien door digitale televisie te nemen, en dat je misschien de digitale ontvanger op breedbeeld formaat kan instellen dat deze zelf de balken aan de weerzijden meezendt?

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:50
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 20:12:
Maar weet iemand misschien of het anders op te lossen is die grijze balken aan de zijkanten? Misschien door digitale televisie te nemen, en dat je misschien de digitale ontvanger op breedbeeld formaat kan instellen dat deze zelf de balken aan de weerzijden meezendt?
Dat is toch ook maar een lapmiddel?
Jij bent duidelijk NIET tevreden met die TV, ik zou gewoon proberen om/in te ruilen..
Ik zou die grijze balken ook behoorlijk irritant vinden.
En het verhaal dat ie al "persoonlijk" ingesteld is lijkt mij ook een beetje onzinverhaal..

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:30

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
je hebt altijd recht op niet-goed-geld terug garantie, voor 8 dagen, of iig omruilgarantie... als jij er niet tevreden mee bent, en je hem in zn originele verpakking met alles erbij, weer terug aan de winkel kan geven, hebben ze geen poot om op te staan... zij moeten er maar voor zorgen dat dat menu weer standaard is...

Home Assistant Configuratie V&A

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

BiG-GuY schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 08:22:
je hebt altijd recht op niet-goed-geld terug garantie, voor 8 dagen, of iig omruilgarantie... als jij er niet tevreden mee bent, en je hem in zn originele verpakking met alles erbij, weer terug aan de winkel kan geven, hebben ze geen poot om op te staan... zij moeten er maar voor zorgen dat dat menu weer standaard is...
ALLEEN bij koop op afstand heb je de 7 dagen zicht termijn. Anders ben je afhankelijk van de goedwillendheid van de winkel. Die hier dus zo goed als nul is, dat is wel duidelijk (zij kunnen hem gemakkelijk weer resetten als zij willen). Dus zelfs al zou je hem op nul kunnen zetten, zullen zij hem waarschijnlijk niet meer terug nemen (onder de smoes van open doos oid).

Bespaar je dus die moeite.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-01 09:38
BiG-GuY schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 08:22:
je hebt altijd recht op niet-goed-geld terug garantie, voor 8 dagen, of iig omruilgarantie...
Dat die balken aan de zijkant grijs zijn is niet te bestempelen als 'niet goed', hooguit 'niet prettig', da's een groot verschil.
als jij er niet tevreden mee bent, en je hem in zn originele verpakking met alles erbij, weer terug aan de winkel kan geven, hebben ze geen poot om op te staan...
Dat geldt - volgens mij - alleen bij koop op afstand, en volgens mij heeft TS deze opgehaald. Dus hebben ze wel éen poot om op te staan'. Als koper heb je wel recht van retour als een produkt niet doet wat je er 'redelijkerwijs' van mag verwachten. Aangezien 4:3 en breedbeeld beiden werken en het schakelen ertussen ook, is het volgens mij een kwestie van jammer dan. Wat je wel kan proberen, maar waartoe de winkelier volgens mij de niet verplicht is, is het kopen tegen bijbetaling een anter type/merk toestel te kopen wat zwarte(re) balken heeft.
zij moeten er maar voor zorgen dat dat menu weer standaard is...
Dat klopt dan weer wel...

alles volgens mijn persoonlijke mening en interpretatie, hier aan zijn geen rechten te ontlenen

[ Voor 6% gewijzigd door Eldee op 10-01-2006 08:41 ]

Verwijderd

Deze post is waarschijnlijk een beetje off topic, maar toch hoop ik dat hier iemand is die me kan helpen.
Ik heb een Samsun LE32R51B. Al sluit ik nu mijn xbox 360 aan dan valt het op dat ik in mijn scherm een paar verticale balken heb aan pixels, die minimaal verschillen van contrast t.o.v. de rest van het beeld. Het ligt niet aan mijn xbox, dat is heel zeker. Heel erg irritant vindt ik zelf. Samsung moet 2 jaar garantie geven als het goed is dus ik laat over een maand wel ff een monteur komen en die kijkt er maar ff naar. Heeft iemand hier ook ervaring met dit defect/verschijnsel?

Verwijderd

Topicstarter
Om even te laten weten hoe dit is afgelopen ondertussen:

Ik heb vanmiddag (eindelijk) de filiaalmanager aan de telefoon gehad, en ik kon de tv tot mijn verbazing ineens zonder probleem komen omruilen mits ik de doos etc. nog netjes had. (heb ik dus wel ;P)

Dus morgen de tv maar weer inpakken en naar de winkel gaan om een ander exemplaar uit te zoeken.

Wat heb ik hiervan geleerd?

Beter uitzoeken wat de mogelijkheden, min en pluspunten zijn voordat ik iets koop ;) Dit doe ik normaal wel altijd met computer spullen, maar met tv's was ik wat minder kritisch.
Deze post is waarschijnlijk een beetje off topic, maar toch hoop ik dat hier iemand is die me kan helpen.
Ik heb een Samsun LE32R51B. Al sluit ik nu mijn xbox 360 aan dan valt het op dat ik in mijn scherm een paar verticale balken heb aan pixels, die minimaal verschillen van contrast t.o.v. de rest van het beeld. Het ligt niet aan mijn xbox, dat is heel zeker. Heel erg irritant vindt ik zelf. Samsung moet 2 jaar garantie geven als het goed is dus ik laat over een maand wel ff een monteur komen en die kijkt er maar ff naar. Heeft iemand hier ook ervaring met dit defect/verschijnsel?
Dit probleem ben ik tegengekomen toen ik aan het rondzoeken was op google naar mijn probleem, en voor zover ik gelezen heb had niemand een oplossing en ligt het aan de televisie.
Pagina: 1