Hee, ik heb een Q-tec hdd cooler op mijn externe hdd gemaakt.. Als ik de pc opstart maakt hij erg veel lawaai en draait ook niet snel. Het houdt pas op als je je hand erop legt.. Hoe komt dit, en kan ik dit voorkomen? Het is vreselijk irritant.
Zit hij niet verstopt met stof (niet relevant natuurlijk als hij nieuw is)? Een drupje dunne olie (naaimachine-olie bijvoorbeeld) zou ook kunnen werken.
[ Voor 17% gewijzigd door Piggen op 09-01-2006 13:39 ]
Mogelijk zit er iets los wat trilling veroorzaakt wat natuurlijk herrie tot gevolg heeft.
Al fan aangedraaid?
Rubbertjes?
Andere fan geprobeerd?
Je beschrijving is nogal aan de korte kant, "het maakt lawaai". Ik weet aan de andere kant van het beeldscherm helaas niet wat er nou precies lawaai maakt
Al fan aangedraaid?
Rubbertjes?
Andere fan geprobeerd?
Je beschrijving is nogal aan de korte kant, "het maakt lawaai". Ik weet aan de andere kant van het beeldscherm helaas niet wat er nou precies lawaai maakt
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ik zou eens kijken naar de schroefjes, misschien strakker aandraaien of een rubbertje ertussen? Het lijkt me namelijk dat de boel resoneert... Zodra je je hand erop legt stop je de resonantie. Het lijkt me niet dat het ligt aan de fan... succes!Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 13:36:
Hee, ik heb een Q-tec hdd cooler op mijn externe hdd gemaakt.. Als ik de pc opstart maakt hij erg veel lawaai en draait ook niet snel. Het houdt pas op als je je hand erop legt.. Hoe komt dit, en kan ik dit voorkomen? Het is vreselijk irritant.
Wat draait langzaam, de ventilator van de hdd cooler?Nieekk schreef op maandag 09 januari 2006 @ 13:36:
Q-tec is niet bepaald bekend van de goede kwaliteit die hij levert en de stilte.
Als je de hand erop legt dan wordt de airflow onderbroken, dus het ligt gewoon aan de ventilator. Je zou gewoon een goede hdd cooler moeten kopen(van een A-merk) met een grote ventilator erin, dat scheelt al redelijk in de dB.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Pagina: 1