Toon posts:

programma om formulierinformatie te verzamelen in 1 bestand

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een systeem met daarop een paar html pagina's en daarin een formulier. Dat formulier wordt ingevuld en de gegevens worden via het internet per mail naar een e-mail adres gestuurd.
Omdat hiervoor steeds een verbinding openstaat en dit niet gewenst is, wil ik dat dit formulier ingevuld wordt, de data in een bestand wordt toegevoegd (met daarin dus een tabel met alle NAW gegevens tot dan toe.) en dit bestand later weer makkelijk te lezen is.
Ik zit dus te denken aan access of excel, maar mijn programmeer kennis is niet zo diepgaand op dit gebied. Is er misschien een tooltje, programma of advies hoe ik me hier het best voor kan inlezen op het gebied van ASL, PHP, etc...?

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Ik vind het nog al een vaag verhaal, sorry. Wat bedoel je met
Omdat hiervoor steeds een verbinding openstaat en dit niet gewenst is [...]
want je website draait toch op een webhost, welke altijd een verbinding heeft... :{

Verder, mocht je het toch in een database of files willen opslaan; het kan in MS Access, MySQL, MSSQL, etc... En je kan PHP/ASP/CF/JSP/etc.. gebruiken. Maar net wat je host ondersteund en wat je zelf het makkelijkste vind.

Persoonlijk vind ik de PHP/MySQL combi erg simpel, wordt het veel ondersteund en zijn er veel tutorials over te vinden. :) Maar misschien kan je nog eens duidelijk uitleggen wat je bedoeld met die verbinding die open moet staan.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Topicstarter
als je html formulier op een pc zonder internet verbinding staat, maar je toch de gegevens wilt hebben, moet je het in een bestand opslaan en deze daarna kunnen openen.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sorry hoor, maar hier is meer dan genoeg over te vinden. Met bijvoorbeeld [google=php mysql tutorial] en [google=asp access tutorial] zou je meer dan genoeg informatie moeten kunnen vinden om je op weg te helpen, en dat zijn pas twee van de tientallen mogelijk combinaties die je kunt toepassen.

P&W is niet bedoeld om jou basistutorials aan te reiken, die moet je prima zelf kunnen vinden. Sowieso mis ik een beetje eigen inzet. Wat had je zelf al gevonden? Het is wel de bedoeling dat je zelf eerst wat probeert te vinden voor je een topic opent.

Al met al reden voor mij om dit topic op slot te doen. Desondanks succes met je probleem. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.