Toon posts:

Abit133 RAID is het wat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen is dit een goed mamaplankje....ik heb nu een Aopen AX6BC maar is al wat verouderd geraakt......is deze Abit 133 RAID een mooi bordje om je celly verder op te overclocken en is het stabiel? Nadelen Abit133 RAID? Voordelen??
Wat zijn de FSB : AGP dividers? 1/3, 2/3 welke allemaal? Bedankt!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:05

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

volgens mij is dat geen type nummer.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Hij bedoelt de BX133 raid.
Gooi ff door de search van Tweakers.net, genoeg reviews dacht ik.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
Waarom kan ik niets vinden op die Abit site....over de Abit133 RAID mamaplanken?Ondersteunen die moederborden alle voltages?Bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een Maxtor schijf op deze plank!? Ik las ergens dat Abit133 raid soms problemen heeft met maxtor schijf!

Verwijderd

Op zondag 21 januari 2001 00:04 schreef alex21 het volgende:
Heeft iemand een Maxtor schijf op deze plank!? Ik las ergens dat Abit133 raid soms problemen heeft met maxtor schijf!
Mijn KT7A-RAID heeft geen enkel probleem met m'n 2 Maxtors
En noem het ding aub bij zijn naam ;)

DD

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Op zaterdag 20 januari 2001 21:44 schreef alex21 het volgende:
Waarom kan ik niets vinden op die Abit site....over de Abit133 RAID mamaplanken?Ondersteunen die moederborden alle voltages?Bedankt
http://www.abit.nl/english/product/motherboards/bx133.htm
ftp://ftp.abit.com.tw/pub/manual/english/bx133.pdf

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
Denken jullie dat dit Abit BX133 raid bordje mijn dane elec geheugen draait, mijn Qlogic Scsi kaart, NE2000 netwerkkaartje slikt of heeft dit bord last van merkgevoeligheid?
Alles wat is weet is meegenomen, bedankt Gasten op Tweakers!

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 21:39
Op zondag 21 januari 2001 11:50 schreef alex21 het volgende:
Denken jullie dat dit Abit BX133 raid bordje mijn dane elec geheugen draait, mijn Qlogic Scsi kaart, NE2000 netwerkkaartje slikt of heeft dit bord last van merkgevoeligheid?
Alles wat is weet is meegenomen, bedankt Gasten op Tweakers!
Ja, waarom niet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het niet misschien omdat sommige planken kieskeurig zijn......abit BX133 RAID slikt alles.........ook MAXTOR 7200 toeren schijf?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:10

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb zelf ook een Abit BX133 RAID, maar hij schijnt nogal ruzie te hebben met mijn IBM schijf (die daarom nu in reparatie is, of ie stuk is weet ik nie). Verder bevalt ie me wel goed. Er schijnt een limiet op te zitten qua voltages (dit moet ook te omzeilen zijn, maar ik weet niet precies hoe).

Verder lees ik in de abit-nieuwsgroepen vaak dat dit mobo wel goed werkt qua overklokken met PIII's (met een fsb van 100) en niet zo goed met Cellie's.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

kt7a-raid rulez big time thats all

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

DJ

alex21: waarom zou je een BX133 RAID willen. Het enigste wat dat mobo'tje voor heeft op een AX6BC is de RAID optie (en dus ATA66 en hoger). Verder zijn het allebei BX bordjes die 133MHz FSB ondersteunen. En tsja de Abit ondersteund wat mee FSB Settings (Softmenu), dat heeft de AX6BC niet :( Maar voor een Celly is de AX6BC nog meer dan voldoende.

Check voor de gein maar eens deze utl => http://www.aopen.nl/products/mb/ax6bc.htm voor de general data van dit mobo'tje, deze => http://www.aopen.nl/tech/report/cpuref/p2cpu.htm voor de Slot1 CPU Table, en deze => http://www.aopen.nl/tech/report/cpuref/converter.htm voor de Socket370 CPU Table :)

Dan zie je dat de AX6BC nog steeds meedraait in de huidige tijd. Een PIII1GHz gaat er nog in :P

DJ

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Ikke hebbe ook ABIT BX 133 RAID plank,is idem aan BE6-2 ver 1.2 met HPT 370 Controller

Heeft als voordeel minder spanning op de cpudan een slot 1 bord,

Ondersteunt raid,stripe set,
PIII 600 (6 x 100) deed 6 x 145 =35 graden
PIII 750 (7.5 x 100) deed 7.5 x 133 =32 graden
PIII 800 (8 x 100) doet nu 8 x 125 = ook 32 graden

Is een uiterst sterk en stabiel bord.
en voor de gene die het nog steeds niet doorhebben, je moet eens in je bios de 2 ide poort,ondersteunt door de BX chip uitschakeld,komt het IRQ gebruikt door de HPT 370 op 15 te zitten,wat de volgens mij het beste resultaat leverd,heb je ook niet meer het euvel dat je moet opletten wat je in welk PCIslot moet douwen,i.v.m. gedeelde IRQ's wat kan resulteren in blauwe schermen.

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 14:21

3style

...

Heb ook een BX133 RAID, zeer stabiele mobo.
PIII 800 op 1000Mhzzzz

Trouwens CAP-Team, wat voor eem IBM schijf heb je. Ik wil namelijk een DTLA-307030 (7200rpm, 2MB en ATA 100) aanschaffen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus een goed bord.......kan je voltage tweaken op dit bord......en wat zijn die minimale / maximale voltage die in te stellen zijn........ik weet dat ik er weinig op vooruit ga maar ik wil die Aopen plank inbouwen in een computer voor mijn broertje vandaar! Ik wil eens iets vers-ers hebben.
Andere suggesties......ik moet geen troep!
Die Abit BX133 RAID is goedkoop dus ik dacht misschien is het wat!

• CAP-Team

CAP-Team

Trouwens CAP-Team, wat voor eem IBM schijf heb je. Ik wil namelijk een DTLA-307030 (7200rpm, 2MB en ATA 100) aanschaffen.
Ik heb een IBM DJNA352030, die is 20 GB. Is nu dus in reparatie.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 januari 2001 18:03 schreef CAP-Team het volgende:
Ik heb zelf ook een Abit BX133 RAID. Verder bevalt ie me wel goed. Er schijnt een limiet op te zitten qua voltages (dit moet ook te omzeilen zijn, maar ik weet niet precies hoe).
Weet iemand wat die limiet is......wat is minimale / maximale voltage instelling op deze plank??

• CAP-Team

CAP-Team

Ik meen mij uit de nieuwsgroepen te herinneren dat dit 1.75 volt is (ben zelf nog niet aan het oc'en geslagen)

Pagina: 1