Problemen na overclocken

Pagina: 1
Acties:

• donker11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-04-2021
MSI-kt3-ultra2 mbo
amd 1800+
ati radeon 9600 SE
1gb kingston geheugen

Ik wou namelijk de fsb wat omhoog gooien. Heb ik met kleine stappen gedaan.
Na dat startte hij gewoon op en was 200mhz sneller.
tijdens games freezde hij dus ik heb ik em toch wat lager gezet ( de fsb ).
daarna deed hij helemaal niets meer.Hij bleef hangen bij het windows laadscherm.
bios gereset en nog geen verandering.
mijn hdd van sgool gebruikt en daarmee ook niet opstarten.
Toen mn eigen hdd en deed hij het wel.
Maar nu zie ik me dvd brander en dvd-rom niet meer.
Is het toch iets met me MBO dan?

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-01 18:19
Je hebt je bios gerest, in je bios moet je dus slave master instellingen weer veranderen, aangezien die nu op standaard staan. Op die HDD van "sgool" stond hier al een windows opgeinstalleerd ? Zo ja logisch dat deze het dan niet doet, de benodigde drivers ed staan hier natuurlijk niet op..
Als dit nog eens gebeurd gewoon even de stroom ervan afhalen, batterijtje van moederbord eruit halen, wacht een paar minuutjes stop hem er weer in en alles doet het weer perfect(wel bios opnieuw instellen).
Ik zou sowiezo eerst wat meer inlezen over overclocken, zoals je het nu doet is het niet erg veilig en kun je makkelijk iets slopen.

• donker11
Dat van die master en slave instellingen is een goede van je.
Idd niet gedaan.
Maar die hdd van school heb ik alleen gepakt om te kijken hoe de computer daarop reageerd.
batterij en stroom eraf gehaald.
Maar kan de games van nu nog steeds perfect spelen in game.
Alleen fear beetje lastig dus laat het overclocken nog maar even aan de kant totdat ik er wat meer over weet.
Bedankt voor je reply

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-01 18:19
Voor je gaat overclocken had je eerst even de FAQ kunnen doorkijken, daar staat al veel info in:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1022363
Simpel googlen had ook gewerkt : http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=
Dat FEAR niet lekker loopt is niet echt raar, je systeem is daar toch echt te langzaam voor :+

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-01 12:48

Steffy

Ayreonaut

Het is een slecht systeem voor Fear maar dat geld ook voor mijn systeem dus ach trek je daar niks van aan. Ook OCen met dit spul wil niet echt lekker, volgens mij heeft het mobo geen pci/agp lock dus als je de FSB ophoog gooit gaat alles mee, misschien is er iets beschadigd geraakt. Het is ook nog een Palomino core zeker, dat clockt zeker voor geen meter omdat het heethoofjes zijn. Als een reset van de bios niet wil een andere bios erin flashen misschien dat dat helpt. Anders onderdelen 1 voor 1 testen in een ander systeem zodat je dingen kunt uitsluiten.

• donker11
Fear draait niet uber slecht ofzo.
Het is alleen niet of high.
Medium draait het spel vloeiend.
En nu is het ook wel zo, systeem niet echt super mar ik haal eruit wat erin zit.
Bijv wow alles op zn hoogst. enz enz.
Maar toch tijd voor upgrade.
bedankt voor de reacties

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
thumblex. schreef op maandag 09 januari 2006 @ 12:38:
Je hebt je bios gerest, in je bios moet je dus slave master instellingen weer veranderen, aangezien die nu op standaard staan.
Dat zou niets uit mogen maken. Windows gebruikt sinds NT/2000 de bios niet meer voor het aanspreken van ide-apparaten. Dat gebeurt gewoon rechtstreeks op de controller.

Maar ik neem aan dat je ze niet meer ziet in de verkenner.. Zie je de apparaten nog wel in apparaatbeheer? En in schijfbeheer?
En zie je wel alle controllers in apparaatbeheer?
Pagina: 1