Toon posts:

Poort openen op een router aangesloten op een router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Sitecom 202 router staan, en daar zit ik, samen met nog een pc op aangesloten. Deze router is weer via een kabel verbonden met een modem/router combi.

Er is geen ruimte om nog een extra kabel te trekken voor de 2e pc, vandaar dat ik een router gebruik die ik nog had liggen.

Ik moet echter nu om een programma te gebruiken; connectable zijn op een bepaalde poort. Nu heb ik op beide routers al deze poort vrij gegeven, maar zonder succes.

Is er nog een speciale instelling die je moet doen als je met 2 routers werkt?

En zo ja welke? ;)

Verwijderd

Als je nou die tweede router gewoon als switch gebruikt? WAN-poort niet gebruiken en de DHCP-server intern uitschakelen.

Overigens zijn hierover al ongeveer 30 topics geweest dus als je een beetje zoekt kom je ook een heel eind.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-04 07:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

De poort van de router die aan internet hange forwarden naar de WAN poort van je 2e router. (niet direct naar de PC!)

meer hier:

http://gotwiki.spider007.net/GoTwiki/Routers_koppelen
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 12:25:
Als je nou die tweede router gewoon als switch gebruikt? WAN-poort niet gebruiken en de DHCP-server intern uitschakelen.

Overigens zijn hierover al ongeveer 30 topics geweest dus als je een beetje zoekt kom je ook een heel eind.
Dus duidelijk een Frequently asked question, Toevoegen in faq dus? (Waar overingens het vershil tussen een hub en switch wel uit mag, Je kunt verdorie tegenwoordig makkelijker een router kopen dan een switch, het verschil tussen een router en een switch kun je beter in de faq uitleggen)

[ Voor 65% gewijzigd door leuk_he op 09-01-2006 13:11 . Reden: spelfauten ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt dit heeft me zeker wel iets dichter bij gebracht. De poort is echter nog steeds niet te benaderen. Ik kan nu echter wel vanaf deze comp bijde routers aanspreken, wat het wel al wat makkelijker maakt om dingen in te stellen.