Toon posts:

Powermac G5 Welk merk DDR2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een dualcore G5, deze komt standaart met 512mb ddr2 pc4200 (2x256 het moet in paren), dit is natuurlijk veelste weinig.

Ik ben druk aan het googlen om uit tevinden welk merk geheugen compatable is met het mobo van de G5. Ik kwam op deze site http://macramdirect.com/g5powermac.html , dit is aanzienlijk goedkoper dan wanneer ik geheugen bestel bij een apple dealer.

Het liefst bestel ik het bij een wat groter en Nederlands bedrijf maar ik weet niet welke merken compatable zijn

misschien is het handig om een lijst samen testellen van merken ddr2 dat samen gaan met de nieuwe powermac.

update: ik had verder moeten zoeken, mailamac.nl, maar misschien is het alsnog handig om een lijst samen testellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 12:25 ]

Verwijderd

Kingston, Corsaire zijn merken die 99,99 procent van alle keren die ik in een mac bij heb gestopt die dus zonder enige problemen werken.
Verder ben ik zwaar met je eens dat Apple echt overdrijft kwa prijzen als het over geheugen upgrades gaat.

Verwijderd

Bij informatique op de site hebben ze memory config pagina' s voor Kingston en Dane-elec geheugen...

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
A-merk geheugen dat aan deze specificatie voldoet werkt:
DDR2 533MHz Non ECC

Kijk eens bij alternate.nl

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:08

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 13:50:
Bij informatique op de site hebben ze memory config pagina' s voor Kingston en Dane-elec geheugen...
Verwijs hem dan meteen naar de T.net geheugenshop, houden zij er ook nog wat aan over ;).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:53
Ja, of naar kingstonshop.nl

Alhoewel Tweakers daar niets aan over houd ;_;

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Ik zou zeggen: vraag het Apple. Ze zijn 24 uur per dag bereikbaar via de chat, en zoeken het zomaar voor je op. Te vinden op de supportpages van Apple, en je moet je serienummer bij de hand houden.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-12 16:00
Maakt geen hol uit welk geheugen je gebruikt maar als je Dane Elec of Kingston gebruikt zit je zeker goed ( qua betrouwbaarheid en zeker weten dat je een setje hebt ).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 19:31
Ballebek schreef op maandag 09 januari 2006 @ 21:38:
Maakt geen hol uit welk geheugen je gebruikt maar als je Dane Elec of Kingston gebruikt zit je zeker goed.
Roep dat niet te snel... ik heb 3 setjes GEiL geheugen terug gebracht omdat ze gewoon niet werken in een PowerMac G5. En nog een tip: ALS je geheugen koopt bij Alternate, neem een dag vrij, want je staat minimaal 3 uur binnen, waarvan 2 uur en 3 kwartier in de wachtrij.

Ik bestel alleen nog maar bij Mail-a-Mac, iets duurder, maar het werkt altijd, en hun service is voorbeeldig.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Bij Crucial hebben ze ook geheugen wat 100% zeker in een G5 werkt. Ze zijn erg snel met verzenden, en niet duur.

[ Voor 5% gewijzigd door Moartn op 10-01-2006 14:37 ]

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12 17:29

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

@unSOUND:

als je iets bij Alternate bestelt, laat het dan gewoon bezorgen. Veel makkelijker. Overigens heb ik in de winkel bij Alternate nog nooit hoeven wachten, de servicebalie daarentegen is altijd druk.

ontopic:
Zowel DaneElec als Kingston hebben aparte Apple series. Deze zijn fysiek gelijk aan de non-Apple series, maar worden gegarandeerd te werken in Apple machines. Voor je PowerMac kun je kijken naar Kingston KTA-G5533/1G (of /2G of /4G) kits.

Kijk ook even hier :)

Launching containers into space

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 19:31
Ik had ze ook laten bezorgen, maar toen ze dus niet bleken te werken moest ik toch echt naar het filiaal...

1,5 uur gewacht tot ik mijn modules in kon ruilen,
0,5 uur staan uitleggen dat ik een Mac had
1,5 uur op de nieuwe modules staan wachten bij de afhaalbalie

Toen die 's avonds ook niet bleken te werken had ik dus de volgende dag
weer hetzelfde verhaal, en die modules werkten ook niet, dus de dag daarop ook.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb me 2gig binnen via mail a mac, snel zeg^^
Pagina: 1