Toon posts:

[iPod] IPod connect en disconnect telkens!

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort(enkele weken) heb ik een behoorlijk irritant probleem met m'n Ipod ervaren. Hij koppelt zichzelf in Windows EN in Itunes om de zoveel minuten en seconden uit de PC. Dan wordt de Ipod dus ineens niet meer aangegeven in Itunes of in Windows(XP), na enkele minuten toont de Ipod zichzelf weer in Itunes en Windows.

Wanneer de Ipod zichzelf wel toont in Itunes en ik wil bv. 300 a 400 nummers in 1 x erop zetten koppelt de Ipod zichzelf wederom los.

Elke keer als m'n Ipod dit doet op m'n PC komt er uit de boxen het volgende geluid: DINDOING. (haha) Hopelijk is het duidelijk! Wie kan mij helpen? Ik heb mijzelf speciaal hiervoor aangemeld bij Tweakers in de hoop dat iemand met ene oplossing komt.

Ik heb al op Ipodlounge gekeken maar daar heeft niemand ene oplossing, het enige wat ik kon vinden ergens was dat ik een usb hub zou moeten aanschaffen en dat m'n Ipod dan niet meer deze kuren zou vertonen! Dus misschien ga ik dat vanmiddag even doen. Als dat niet werkt, wie kan me dan helpen?

P.S. Ik heb inmiddels dus ook alles geprobeerd, system restore, format Ipod, reinstall Itunes, reinstall Ipod updates. Niets helpt! Daarnaast werkt de Ipod met dezelfde snoer op een andere pc van m'n neef wel goed. Hoe kan dit? (Moet dus iets met mijn computer zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:14
Klinkt als een hardware foutje in je PC of in je iPod.
* Probeer eens een andere USB poort
* Probeer je iPod eens op een andere PC
* Probeer een andere iPod eens op je PC

Ik verwacht dat er een contactje is wat steeds los schiet, waardoor de connectie verloren gaat. Na een tijdje gaat dat contact weer aan en word je iPod opnieuw door Windows gedetecteerd (DINDOING)...

Dus. Probeer het bovenstaande eens.

EDIT:
Zag dat je het tweede punt al had gedaan, dus heb nog een derde toegevoegd :p

[ Voor 15% gewijzigd door Liegebeest op 09-01-2006 12:22 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm zojuist in een andere usb poort gedaan, windows pakt 'm heel goed(hij blijft gwn aanwezig in system tray-ding) maar iTunes pakt 'm nu niet. Heel vreemd. Ik heb helaas niet de beschikking over een tweede ipod om op deze pc te testen.

Maarja, als dezelfde Ipod, met hetzelfde snoer het op een andere PC meteen perfect doet, dan lijkt het me dat het aan deze PC ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heeft Itunes de Ipod gedetecteerd, nu kijken hoe lang dat goed gaat... (op een andere usb poort)

doh!

nu laat Itunes 'm weer los. wtf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb je je USB drivers al ns gerefreshed?

Zodra je de kans krijgt, test het dan zeker eens op een andere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe refresh ik m'n drivers voor usb?

Ik heb m'n Ipod dus als eens getest op een andere PC, daar werkt ie prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Ow, dacht dat je alleen de _kabel_ bij een andere PC had getest... Maar als iPod+kabel het bij een ander goed doen ligt het zeker niet aan die twee :) Lijkt dat OF je USB poorten brak zijn, OF je USB drivers zoals werd gesuggereerd... Kijk eens of je voor Windows niet nieuwere versies kan downloaden..

Tevens: dit probleem heeft voor de rest geen hout met Apple te maken. Is het slim om een modje te vragen het te verhuizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe download ik zulke drivers, of beter gezegd; waar kan ik die drivers vinden, en hoe weet ik welk type m'n usb poorten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gesignaleerd dat er bij system->hardware er een fout is geconstateerd bij een audio-device (of iets dergelijks), dat zal natuurlijk de ipod zijn. Ik heb inmiddels gedeinstalleerd, wat nu? Want ik heb geen drivers voor die apparaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 14:06
Dat DINDOING geluid is waarschijnlijk het "hallo ik heb nieuwe hardware geselecteerd" geluidje van Windows. Het zou goed kunnen dat je USB poort niet genoeg stroom levert. Is je iPod wel helemaal geladen? Hoor je toevallig ook nog een DOINGDIN geluid vlak voordat de iPod niet meer beschikbaar is in iTunes en Windows?
Waarschijnlijker is het dat je even naar de site van je computer fabrikant of je moederboard fabrikant moet gaan om te kijken of er nieuwere drivers voor je USB poort zijn.

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Ik betwijfel of de iPod als audio-device word aangemerkt, het zou dus ook best je geluidskaart kunnen zijn. Dat valt af te lezen als je kijkt aan welke hardware dit audio-device is gekoppeld. Als het goed is kan je dat in Windows ook zien (is een knopje om over te schakelen naar een "tree view" van je hardware).

Informatie over je USB poorten vind je ook onder system -> hardware. Als het goed is kan je daar ook kiezen om de drivers te updaten. Ik weet niet of Windows dan automagisch het Internet op gaat (zou wel makkelijk zijn!). Anders kan je mbv Google op zoek naar de juiste drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 15:14:
Hoe download ik zulke drivers, of beter gezegd; waar kan ik die drivers vinden, en hoe weet ik welk type m'n usb poorten zijn?
De drivers staan op de cd die je bij je moederboard kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:36
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 15:19:
Ik heb gesignaleerd dat er bij system->hardware er een fout is geconstateerd bij een audio-device (of iets dergelijks), dat zal natuurlijk de ipod zijn. Ik heb inmiddels gedeinstalleerd, wat nu? Want ik heb geen drivers voor die apparaat...
Daar zit de fout, dat is de iPod helemaal niet, maar de nieuwe hardware. Probeer hier eerst eens een driver voor te installeren!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mbrouwer schreef op maandag 09 januari 2006 @ 15:27:
Dat DINDOING geluid is waarschijnlijk het "hallo ik heb nieuwe hardware geselecteerd" geluidje van Windows. Het zou goed kunnen dat je USB poort niet genoeg stroom levert. Is je iPod wel helemaal geladen? Hoor je toevallig ook nog een DOINGDIN geluid vlak voordat de iPod niet meer beschikbaar is in iTunes en Windows?
Waarschijnlijker is het dat je even naar de site van je computer fabrikant of je moederboard fabrikant moet gaan om te kijken of er nieuwere drivers voor je USB poort zijn.
Ja inderdaad, net nadat ie afkoppelt hoor ik ook dat geluidje. Hoe kom ik erachter welke drivers ik moet zoeken, ik zie bij hardware onder Universal Serial Bus controllers:

Intel(R) 6300ESB USB Universal Host Controller - 25A9
Intel(r) 82801DBM USB 2.0 Enhanced Host Controller - 24CD
Intel(R) 82801DBM universal Host Controller - 24C2, 24C4 en 24 C7

Zijn dit m'n USB poorten? of kijk ik helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
al die usb poorten heb 10% bandwith, heeft dat met de stroomtoevoer te maken toevallig? Misschien dat dat dan het probleem is? Ik kan het aantal iig niet veranderen... wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Wat te doen is eventjes wachten tot een modje dit topic heeft ge-moved. Dan komt ie waarschijnlijk in het Windows deel van dit forum terecht, vol met mensen die je kunnen helpen :) Ik ben bang dat je hier bij de Appelaars toch een lagere kans hebt...

Nog even geduld :)

EDIT:
En nogmaals, zoals al was vermeld: je kan op de website van de fabricant van je moederbord kijken. Mogelijk dat je daar nog nieuwe drivers kan vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door Liegebeest op 09-01-2006 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe weet ik wie de fabrikant van m'n moederbord?

Het spijt me dat ik alles moet vragen maar ik ben nu eenmaal een 'newbie' zeg ik dat zo goed? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Daar zijn tooltjes voor. Download Everest eens.

Overigens kun je het newbie zijn verhelpen door de FAQ's te lezen, staat een hele boel nuttige informatie in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
een soort gelijk probleem had ik ook. bij het aansluiten werd mijn ipod geconnect om vervolgens weer te disconnecten. vervolgens i-tunes verwijderd en opnieuw i-podje aansluiten, geen disconnection meer (wilde als disk use gebruiken). oplossing gevonden. na herinstallatie van i-tunes zelfde probleem, echter binnen i-tunes bleek enable disk use disabled te zijn. ff aanvinken loste het probleem op. dus misschien moet je dat maar ff checken.
Pagina: 1