[2000/XP/2003] Via WMI Commit Charge Peak uitlezen*

Pagina: 1
Acties:

• rvvliet
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-03 10:03
Hoi,

Ik ben bezig met het maken van een programma om van diverse servers verschillende waardes uit te lezen en op de slaan in een database.

Dit gaat allemaal via WMI zonder problemen alleen moet ik ook de Commit Charge Peak uitlezen dit wil niet lukken, ik kan nergens vinden hoe ik deze via WMI kan uitlezen.

Ik heb al gezocht maar kom alleen onbeantwoorde topics tegen of de waarde per process, maar het gaat dus om de totale waarde (waarde in task manager - performance tabblad)

Heeft iemand van jullie een idee.

Alvast bedankt,

Rick

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit gaat over welke Windows versie? :)

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-03 15:13
Dit al geprobeerd ?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Verwijderd

dat is ook per proces. Maar ik zie niet in waarom je dit niet per proces zou willen hebben. Op het moment dat je een probleem detecteert is het verrekte makkelijk om deze waardes per proces ter beschikking te hebben. Om het totaal te monitoren? een simpele optel functie maken (en threshold zetten) lijkt me toch niet al te moeilijk.

• rvvliet
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-03 10:03
Het gaat om windows 2000 en hoger.

Een simpele optelsom is inderdaad makkelijk te doen, het zijn alleen peak waardes dus proces 1 kan om 10 uur X geheugen gebruiken en om 10:05 weer vrijgeven vervolgens kan proces 2 om 11 uur weer X gebruiken. Als ik deze nu ga optellen dan kom ik hoger uit dan wanneer deze los tot een peak komen.

Het idee is eigenlijk om te kijken of een server over de dag heen meer geheugen nodig heeft of niet.

Ik heb wel waardes gevonden om de Peak van het fysieke geheugen uit te lezen en ik denk dat ik daar ook het e.e.a. mee kan gaan doen.

Als er nog andere ideetjes zijn hoor ik het graag.

In elk geval bedankt voor de reacties.

Rick

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zet ik nog even wat os'en in de titel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1