boven belbundel. verhoogd abo of sim only extra?

Pagina: 1
Acties:

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 12:33
mensen,

ik zit in dubio. ik heb de search al ff losgelaten, alleen krijg ik niet antwoord op mijn vraag..

ik heb momenteel de D500 telefoon met een 2jarig abbonnament. deze is ingegaan op 8 januari vorig jaar. 25 euro per maand, 175 belminuten geloof ik.. aangezien ik via school bezig ben voor de mini-onderneming, haal ik elke maand mn belminuten én een zooi extra. kosten elke maand ongeveer 60 euro. leuk en aardig, maar het moet goedkoper.. ik werk niet voor KPN... op de D500 zit een simlock, maar die mag je na 1 jaar gratis eraf laten halen ( bron telefoonvergelijker.nl)

nu kan ik een paar dingen doen..

- abbo verhogen naar meer belminuten (en meer €€ p maand)
- sim only extra kopen, wat STUKKEN goedkoper is dan bovenstaande..
- abbo afkopen, nieuw hoger abbo afsluiten..

nu weet ik dus niet, of je de sim die je bij sim-only koopt ook kan laten doorsturen naar je orginele nummer..? wat is nu de beste manier..? ik heb eventueel een extra telefoon liggen, maar ik heb liever 1 nummer.. vind het irritant als andere mensen 2 nummers hebben enzo..

dus mijn vraag concreet.. wat is de beste, goedkoopste en makkelijkste manier, om goedkoper te kunnen bellen..? (nee, minder bellen zit er niet in..)

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 14:35
Persoonlijk zou ik voor de sim-only oplossing gaan, in dat geval heb je ook weer een paar opties:

- 2 telefoons rondlopen
- dual-sim oplossing

De eerste oplossing is, indien je bereikbaar wilt zijn op beide nummers, de makkelijkste oplossing
Als het je niet uitmaakt dat je maar 1 van de beide sim-kaarten op hetzelfde moment kunt gebruiken kun je hier:
http://www.fonefunshop.co.uk/dualsim/samsungd500.htm
eens naar kijken.Hierbij kun je meestal met het aan en uitzetten van de gsm wisselen tussen sim-kaarten.

• BootVluchteling
Eddos schreef op maandag 09 januari 2006 @ 11:56:
Persoonlijk zou ik voor de sim-only oplossing gaan, in dat geval heb je ook weer een paar opties:

- 2 telefoons rondlopen
- dual-sim oplossing

De eerste oplossing is, indien je bereikbaar wilt zijn op beide nummers, de makkelijkste oplossing
Als het je niet uitmaakt dat je maar 1 van de beide sim-kaarten op hetzelfde moment kunt gebruiken kun je hier:
http://www.fonefunshop.co.uk/dualsim/samsungd500.htm
eens naar kijken.Hierbij kun je meestal met het aan en uitzetten van de gsm wisselen tussen sim-kaarten.
kan je me aub de opties geven van de dual sim kaart..?

wat ik uiteindelijk wil bereiken, is 1 telefoonnummer, met veeel belminuten, voor weinig geld :)

ff dat linkje bekeken..

als ik het samenvat, zitten er 2 simkaartjes in een telefoon, en je switcht door je telefoon uit en aan te zetten...? heeft iemand hier ervaringen mee..?

[ Voor 18% gewijzigd door BootVluchteling op 09-01-2006 18:13 ]

• BootVluchteling
KICK!

kan iemand mij aub duidelijkheid geven?

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-02 23:08
Dual Sim gaat niet werken omdat je dan nog steeds 2 nummers hebt en voor je wilt bellen steeds moet switchen.

Opties:

Sim only:
12x 15: 180,- E +
12x 25: 300,- E
= 480,- E

Verhogen naar 300 minuten:
12x 42: 504,- E

Niets doen:
12x 60: 720,- E

Extra Sim only 150 min:
12x 25 + 12x 5: 360

Een Extra Sim-only nemen is verreweg het goedkoopst. Je moet dan alleen wel van Sim kaart wisselen als je lang wilt gaan bellen. Een Dual Sim help hierbij maar je moet nog steed wisselen.

Als je niet wilt wisselen zou ik gewoon upgraden naar een duurder abo, scheelt een hoop gezeur, en met een beetje mazzel kan je er mischien nog een leuke aanbieding uitslepen bij je provider of telecom handel.

Suc6

Edit: Ik heb m'n post helemaal omgegooid want ik was nogal wat opties vergeten.

[ Voor 61% gewijzigd door Nivado op 10-01-2006 12:48 ]

Verwijderd

Nivado schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:34:
Dual Sim gaat niet werken omdat je dan nog steeds 2 nummers hebt en voor je wilt bellen steeds moet switchen.

Wat ik zou doen is een SIM-only nemen met 300 minuten of zo ca. 15,- E. Je kpn abo afkopen en je nummer porteren. totale kosten:

12x 15: 180,- E +
11x 25: 275,- E
= 455,- E

Niets doen:
11x 60: 660,- E

dat betekent een besparing van 205 Euro, je moet echter wel direct de 275 betalen van de resterende maanden van je contract.

Suc6
abo ophogen naar 40euro abonnement geeft 11 * 40 euro = 440 euro. Dan heb je 325 minuten en geen gezeik met porteren en geen eenmalige hoge kosten.

en voor de ts: face it bellen kost geld, meer bellen kost meer geld.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
afkopen is gewoon duurder dan ff dat abonnement verhogen
de ts moet verder nog een jaar door met z'n abonnement, dus daarna is die vrij om te kiezen
tot die tijd gewoon dat abonnement verhogen

PSN: djmurcielago

• BootVluchteling
als ik nu mn abbo verhoog kwa geld, kan de duur van het abbo dan worden verkort..? of is dit niet mogelijk..?

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-02 23:08
BootVluchteling schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:47:
als ik nu mn abbo verhoog kwa geld, kan de duur van het abbo dan worden verkort..? of is dit niet mogelijk..?
Je kan het allicht proberen, maar ik denk niet dat je provider daar intrapt, je hebt namelijk een contract voor een bepaalde periode.

• BootVluchteling
Nivado schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:49:
[...]

Je kan het allicht proberen, maar ik denk niet dat je provider daar intrapt, je hebt namelijk een contract voor een bepaalde periode.
maar dat dual sim gedoe..? heeft daar iemand ervaring mee..? opzich ziet het er goed uit!!

• BootVluchteling
BootVluchteling schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:41:
[...]

maar dat dual sim gedoe..? heeft daar iemand ervaring mee..? opzich ziet het er goed uit!!
KICKJE maarweer :X

• BootVluchteling
nog maar een kickje.. mensen ik wil graag ff weten wat nu simpelweg het beste is. er zijn een paar ideeen geopperd, maar dat is vast niet alles..

kreeg ook zojuist een telefoonrekening van 100 euro binnen |:( |:( |:(

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 13:04
(:S heel verhaal getyped en doen op vorige pagina gedrukt)

Ik heb snel even je probleem gelezen en zag al die kickjes dus vandaar.
Ik werk zelf bij een tel provider dus ben er zelf veel mee bezig. ( niet kpn dus kan niet precies over beleid van kpn vertellen)

De beste oplossing als je veel belt is gewoon veel goedkope goede prijs/belbundel sim-only abbo`s nemen
Volgens mij heeft telfort en t-mobile de voordeligste aanbiedingen op sim-only gebied. (kan je zelf het best kijken op telwinkelsites zoals gsm.nl).
Voordeel is dat je veel minuten krijgt voor een laag maand bedrag. Je kan dan wel beter meerdere sim-only`s hebben zodat je zeker weet dat je nooit over je bundel gaat (als je echt vaak veel belt)
Je betaalt nu vaak zo`n 22 cpm als je over je belbuindel gaat. Daar verdienen de providers juist op dat mensen over hun belbundel gaan. Je kan bv veel beter 150 min met simonly kopen voor 5 euro dan dat je 22 cpm belt buiten je bundel (nadeel wel is als je meerder simonly`s heb heb je ook meerdere simkaarten met meerdere nummers)

Afkopen is het stomst wat je kan doen, bij elke provider. Je betaald dan iets voor wat je niet krijgt\. Dus echt weggegooid geld. Je moet naar mijn weten aaltijd de resterende maanden betalen (zonder enige korting oid) Dus in feite betaal je gewoon je abbo alleen je krijgt er geen bel minuten voor en je moet het bedrag in een keer betalen.

Verhogen van je abbo is relatief niet het goedkoopst omdat vaak de minuten/prijs verhouding vaak lager is dan een simonly aanbieding. En als de dan alsnog over je bundel gaat dan moet je weer een super hoog bedrag voor per minuut betalen.

Ik denk niet dat je je abbo kan verkorten door je abbo te verhogen. Het het afkopen is dat providers aan je wilen verdienen en je een gratis tel geven. In feite krijg je hem niet gratis want iedereen weet dat het lokkertjes zijn. Ze willen dus niet dat je zomaar eerder opzegt en als dat wel gebeurt dat ze altijd hun geld krijgen. Daarom moet je eigenlijk nooit een 2-jarige contract afsluiten omdat ze er zoveel op verdienen. Iets wat ik ondertussen echt geleerd heb.

Een dual sim is volgens mij niet anders dan dat je 2 dezelfde simkaarten krijgt die je dan in 2 verschillende toestellen kan stoppen. Voordeel is dan dat je op 2 mobieltjes opo het zelfde nummer bereikbaar ben. Maar er zitten geen kortingen aan verbonden op je belbundel. Naar mijn weten.

Mocht er iets niet helemaal kloppen ofzo dan laat maar weten
het kan zijn dat ik iets vergeten ben

• BootVluchteling
op de link hierboven staat een soort apparaatje, waardoor je 2 aparte sims van 2 aparte providers in 1 telefoon heb.. omschakelen door uit te zetten voor 2 seconde.. ziet er goed uit. is het ook beschikbaar in nederland?

• BootVluchteling
kickje..?
Pagina: 1