Toon posts:

Dvd brandprobleem met pinnacle studio 9

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na branden zegt het programma dat het branden is gelukt..
Echter er is niets gebrandt.

Ik heb het programma ge-update naar studio 9.4.3
Hp writer 1200

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 11:25:
Na branden zegt het programma dat het branden is gelukt..
Echter er is niets gebrandt.

Ik heb het programma ge-update naar studio 9.4.3
Hp writer 1200
Zoek eens de dvdbestanden op die Pinnacle op je hardeschijf heeft gemaakt. Brand deze dan met Nero (Videodvd of iets dergelijks). Nero geeft wel een melding dat er bestanden tussen staan die niet gebrand moet worden, maar haalt deze er automatisch uit.

Verwijderd

Topicstarter
Reeds geprobeerd echter zijn de video en geleuidsbestanden afzonderlijk weg geschreven en deze moeten op de een of andere manier gesijnchtoniseerd worden.

• Auke
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 12:58:
Reeds geprobeerd echter zijn de video en geleuidsbestanden afzonderlijk weg geschreven en deze moeten op de een of andere manier gesijnchtoniseerd worden.
Ik heb het programma op dit moment niet geinstalleerd, kan je dus niet de details vertellen, maar je kunt toch kiezen voor een image op schijf (iets in die trand) Je moet dan even flink zoeken naar de map waar de dvd weggeschreven wordt, want het is flink verstopt in de mappen en dat moet je dan gewoon kunnen branden met NERO.

Je moet zoeken naar VOB,IFO en BUB files in 1 map. dan heb je het waarschijnlijk gevonden.

start > zoeken > naar bestanden of mappen en dan *.VOB enz enz.

[ Voor 4% gewijzigd door Auke op 09-01-2006 20:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
De software van pinnacle biedtde mogelijkheid om dit te branden.
Hij maakt dus eerst een paar bestanden aan en als deze gebrandt worden worden ze samen gevoegd en op dvd gezet.
Wanneer je dus in pinnacle opdracht geeft om het uiteindelijke resultaat te branden, zie je ook inderdaad dat die opdracht gegeven wordt richting de dvd brander, deze zie je ook daadwerkelijk opstarten en het lijkt ook dat de dvd gebrand wordt.
vervolgens gaat de dvd na de brandperiode uit en pinnacle weet te vertellen dat de dvd geslaagd is.
Ga je nu op die dvd kijken, dan zie je dat er niets op staat en de dvd is nog steeds geschikt om opnieuw te branden.
Pinnacle ondersteunt dit dus normaal en dan is het toch eigenlijk te gek dat we nero of andere programma's moeten gaan gebruiken terwijl dit gewoon ondersteunt wordt.
misschie dat meer mensen dit probleem kennen of hebben gehad.
alle update's zijn uitgevoerd ook het flashen van de hp brander.

• Auke
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 08:09:
De software van pinnacle biedtde mogelijkheid om dit te branden.
Hij maakt dus eerst een paar bestanden aan en als deze gebrandt worden worden ze samen gevoegd en op dvd gezet.
Wanneer je dus in pinnacle opdracht geeft om het uiteindelijke resultaat te branden, zie je ook inderdaad dat die opdracht gegeven wordt richting de dvd brander, deze zie je ook daadwerkelijk opstarten en het lijkt ook dat de dvd gebrand wordt.
vervolgens gaat de dvd na de brandperiode uit en pinnacle weet te vertellen dat de dvd geslaagd is.
Ga je nu op die dvd kijken, dan zie je dat er niets op staat en de dvd is nog steeds geschikt om opnieuw te branden.
Pinnacle ondersteunt dit dus normaal en dan is het toch eigenlijk te gek dat we nero of andere programma's moeten gaan gebruiken terwijl dit gewoon ondersteunt wordt.
misschie dat meer mensen dit probleem kennen of hebben gehad.
alle update's zijn uitgevoerd ook het flashen van de hp brander.
Je wilt niet weten hoeveel ellende ik met Pinnacle gehad heb...(Zeer onstabiel) Ik heb niet eens geprobeerd om met Pinnacle te branden. Daar gebruik ik liever software voor die wat stabieler is.

wat mij ook nog wel geholpen heeft is om alle programma's die op de achtergrond meedraaien uit te zetten. (dus virusscanners, firewall enz enz) Het programmaatje Enditall is daar wel een gemakkelijke hulp bij.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels is versie 10.0 uit van pinnacle, heeft iemand daar al ervaring mee eer dat ik het aanschaf?
Wie gebruikt ook pinnacle 9 en brand met andere software naar de dvd?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42
Misschien word je dvd niet gefinalized. Dan blijft ie open en kun je er nog steeds data aan toevoegen.

Zelf zou ik zoiets in meerdere handelingen proberen te verdelen. Dus in pinnacle aangeven dat je niet direct wilt branden maar naar een video_ts folder wilt schrijven zodat je zelf met nero kunt branden (= meer controle over het proces).

• Auke
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 08:27:
Inmiddels is versie 10.0 uit van pinnacle, heeft iemand daar al ervaring mee eer dat ik het aanschaf?
Wie gebruikt ook pinnacle 9 en brand met andere software naar de dvd?
Inmiddels zijn er van versie 10 ook al een of meerdere updates. De eerste versie was bij mij ook zeer slecht. De updates heb ik niet geprobeert. Ik ben weer terug gegaan naar versie 9.4 ofzo.

Wat me verder opviel was dat versie 10 weer een stuk zwaarder is. Je hebt een moderne-snelle computer nodig om daar wat lekker mee te werken. Een moderne budget computer hier op het werk had er ook grote moeite mee. Maar misschien werkt het met de updates beter. Maar dat is weer typisch Pinnacle studio. Ze brengen wat op de markt zonder dat het goed stabiel is.

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-08 20:59
het probleem is waarschijnlijk simpel.
ik heb het vaker gehad namelijk.
pinnacle zegt dat er iets meer dan 90 minuten op een schijf past, en dat is te optimistisch.
probeer de losse bestanden maar eens te branden, dan zeurt nero ook. (en vraagt of je wilt overburnen)
de oplossing is een max van 84 a 86 minuten aan te houden voor een dvd. (100% kwaliteit)

suc6 :)

[ Voor 8% gewijzigd door Meester_J op 11-01-2006 13:08 ]

Pagina: 1