[Router / wifi] lage snelheid LAN en WLAN

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:29
Ik zit met een probleempje.

Verleden jaar heb ik ooit eens een Belkin wifi 54 G-router aangeschaft.
Deze heeft het altijd naar behoren gedaan. (model F5D7230-4)
via de admin panel netjes WEP protocool ingesteld en MAC adressen gefilterd die mogen connecten (Laptop waar ik de hele dag via werk, MCE beneden in de huiskamer en een PDA)

de router staat boven, naast mijn laptop.
Router is alleen gekoppeld aan de ADSL2+ modem, waarop ik een lijnsnelheid heb (in download) van zo'n 1,7 MB/sec (via bbned testserver)

Aangezien ik deze lijn pas enkele weken heb, merk ik dat ik via de router gewoon veel, VEEL lagere snelheden haal. :{
de 1,7 MB haal ik alleen als ik de modem rechtstreeks op de laptop aansluit.

Wired via de router echter, kom in NIET boven de 10,5 mbps, en wireless NIET boven de 6,7 mbps :|
zowel boven als beneden niet.
Het signaal staat vol uit, en ik heb perfecte verbinding.

nu mijn bevindingen:
via de connection tools horende bij de netwerkadapters, wil de router geen IP adres afgeven aan de laptop en de MCE. Dit heeft echter altijd zo gefunctioneerd.
Ik heb alle beveiligingsinstellingen uit de router gehaald, al eens opnieuw gereset, factorysettings, firmware gecheckt, maar ik kom hier niet omheen.
Ik heb zowel de laptop als de MCA van de laatste drivers voorzien van de WLAN adapters, maar ook dit biedt geen soelaas.

Als ik deze software op beide PC's uitschakel, kan ik dus vervolgens via de windows XP netwerkbeheer, de netwerken detecteren en moeiteloos connecten, ware het niet dat ik dus met de lage snelheden blijf zitten :(

is deze router gewoon defect?
en waarom voert hij wired niet meer dan die 10 mbps door?

zo blijft er naturlijk niks over van de snelle Inet verbinding.
Als ik hieruit kan concluderen dat het ding gewoon stuk is, heeft er iemand een tip voor een nieuwe router welke zeker weten deze hoge downloadsnelheden moeiteloos kan doorvoeren?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:26

bakvis

Tweakers.Nerd

Heb je wel een ADSL 2+ router aangeschaft die die snelheid ook aankan? want de meeste routers kunne de snelheid niet aan.

Mijn Specs

• paQ
is dat zo? :?
maar 54 mbps wifi doorvoer, waar nog geen 7 van over blijft :?
daarbij
wired moet ie 100 mbps doorvoer hebben...

[ Voor 26% gewijzigd door paQ op 09-01-2006 11:37 ]

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 13:54

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

je haalt nooit 54mbits via wlan. Door coderingen etc gaat dat een stuk langzamer. Ik haal op mijn wrt54g max zon 1.7 mbyte/s bij een 54 mbit verb

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

sander815 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 15:35:
je haalt nooit 54mbits via wlan. Door coderingen etc gaat dat een stuk langzamer. Ik haal op mijn wrt54g max zon 1.7 mbyte/s bij een 54 mbit verb
Vind ik niet veel hoor. Haal hier met een WRT54GL (HyperWRT Tofu11) en een WPC54Gv3 een continue 3 MB/sec over een WEP beveiligde verbinding. Afstand tot router is ongeveer een meter of 9 (line of sight)

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• paQ
ik heb zojuist een WAG54GS ADSL2 / wifi router gehaald.
ik ga hem er gelijk aanhangen en kijken wat ik daarmee haal. :)

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 09-01-2006 16:43 ]

• paQ
nou

ik hoop dat iemand wat conreter kan zijn
ik heb nu een router van linksys en een wifi adapter, beide met speedboost.
WAG54GS
WUSB54GS

de ene medewerker van linksys zegt dat het mogelijk moet zijn gewoon hoge internetverbindingen door te voeren wireless, maar een ander zegt net zo hard dat het niet kan.

WAAROM staat er dan met koeieletters 125 mbps op de dozen?

ik kom niet verder dan 1.4 MB /sec, pieken naar 1,5, terwijl ik wired gewoon zo 2 MB/sec haal.
een gigantisch verlies als je het mij vraagt.
de apparaten staan niet verder dan 1 meter van elkaar verwijderd.

Verwijderd

Probeer de snelheden op de kaart en in de router vast te zetten (op 125 mbps of 54 mbps).

Probeer ook eens om de router wat verder uit elkaar te zetten ipv 1 meter van elkaar af...
Je zou die 2 MB/sec toch eigenlijk wel moeten halen zou ik zeggen... Succes in ieder geval :)

• paQ
de router kan ik niet hoger instllen dan 54 mbps

de usb adapter geeft in de zijn tool vanzelf aan een connectie snelheid: speedboost, te hebben...

Verwijderd

Aha USB adapter.... Is dat USB 2.0 of USB 1?
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat ik lage snelheden had en toen bleek dat er USB 2.0 vereist was om in de buurt van de 54 mbps snelheden te komen.

Misschien hier ook het geval?

• paQ
was USB 2

maar het ding is in overleg met Alternate teruggebracht :)

helaas geld dat niet voor de router, die ik van Netoord heb.
Terwijl hij juist het snelheidsverhaal bevestigde. Dat het zo zou gaan werken. Ik heb het immers over 'maar' 16 mbps aan Internet signaal wat verplaatst moet worden.

Na uren helpdesken met linksys komen we er gewoon niet uit, en mag ik denk ik zomaar concluderen dat de snelheden die op de doos beloofd worden gewoon NIET haalbaar zijn. onmogelijk zelfs denk ik.
Alternate bevestigde ook dat het om softwarematige versnelling gaat en het geen hardware aanpassing betreft.

Anyway, Netoord wil het apparaat alleen terugnemen als ik 14% restock kosten betaal 8)7
Ohja... garantie doet hij niet aan, hij is maar de verkoper. Linksys doet de garantie.
(zijn woorden)

Aangezien de router wired prima functioneerd, is het product volgens hem helemaal in orde en is er niks kapot. Knap dat hij zo kan zien dat wat er wireless mis gaat :?\

Netoord claimt dat het TOT x snelheid betreft.
op de doos staat duidelijk vermeld 125 mbps signal rate.
hij zegt dat dat dus de verbindingssnelheid is, maar de doorvoer ligt op 72 Mbps.

soit... akkoord....
maar dan nog.. waarom haal ik dan in hemelsnaam maar 11 Mbps :? (1.4 MB / sec ~ 11 Mbps)

"dat zal wel aan de provider liggen" was daarop zijn antwoord :|

Pagina: 1