Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[mouse mod] trust muis oplaadbaar maken

Pagina: 1
Acties:

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-11 11:45
Tsja, in mijn ijverige enthousiasme een verkeerde muis gekocht, kan gebeuren.
Het gaat om een trust 350WB niet optisch (fout 1) en niet oplaadbaar (fout 2)
Nu wil ik deze muis toch oplaadbaar maken. Zijn broer is exact hetzelfde, zelfde behuizing, alleen optisch en oplaadbaar dus. De "gaten" zitten in mijn muis op precies dezelfde plek alleen zit er in plaats van contactjes dus gewoon plastic. Ik vroeg me af of iemand hier een idee heeft hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Iemand een picje van een trust oplaadbaar? En kan ik ergens schema's vinden om dit zelf in elkaar te solderen?

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:23

Ibex

^^ met stom.

Ruilen in de winkel?

't Is maar een idee :).

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Verwijderd

Euh ,een oplaadbare muis is echt wel meer dan wat contactjes hoor. :) Voor het geld dat je gaat betalen om een betrouwbaar laadcircuitje ineen te steken kan je idd beter je muis terugbrengen en die andere nemen.

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
fout 3

Met ^^ breng je muis terug naar de winkel en koop er een die wel oplaadbaar is.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

BlackJack schreef op maandag 09 januari 2006 @ 11:22:
[...]

fout 3

Zou hij dan in CME gepost hebben? Een kant en klaar gebruiksaanzijng zul je hier niet vinden, maar maak eens foto's van de binnenkant van jouw muis en die van je broer. Wellicht gaat er bij iemand een lichtje branden. (en niet het lampje van de optische muis :P :9 )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 09:46

Griffin

Is mythical

leuk_he schreef op maandag 09 januari 2006 @ 11:26:
[...]

Zou hij dan in CME gepost hebben? Een kant en klaar gebruiksaanzijng zul je hier niet vinden, maar maak eens foto's van de binnenkant van jouw muis en die van je broer. Wellicht gaat er bij iemand een lichtje branden. (en niet het lampje van de optische muis :P :9 )
hij kan denk ik geen foto's maken van die muis die oplaadbaar is,
want als je goed leest gaat het over het broertje van de muis, niet de broer van de TS :P

En ik zeg als je nog terug kan met de muis gewoon terug gaan.
Kies dan geen trust, iets optisch, en oplaadbaar (oplaadbaar is jouw eis. optisch is wel zo makkelijk, en ander merk dan trust (lees: microsoft, logitech) zijn al goed velen malen beter

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:26
ach niet zo heel moeilijk toch? koop voor een paar euro bij de praxis een batterijen oplaad-ding. die maak je open en je verbind de draadjes door met de accu in je muis. contacjtes in je muis maken en eventueel nog een oplaadhoudertje oid...
komt vast niet zo nouw met die trust muizen joh... mochtie toch kapot gaan kun je meteen de goede kopen B)

• Ierlandfan
foto's van een oplaadbare trust:

http://www.spodesabode.com/articles/irmod/IntactInternals.jpg[/url]
Ik moet nog even foto's zoeken van de transmitter/cradle voor vergelijk maar het lijkt er op dat alleen de contact puntjes niet zijn doorverbonden en de pcb's hetzelfde zijn. Meer info volgt.

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-11 17:46
foto's van een oplaadbare trust:

http://www.spodesabode.co...irmod/IntactInternals.jpg[/url]
Ik moet nog even foto's zoeken van de transmitter/cradle voor vergelijk maar het lijkt er op dat alleen de contact puntjes niet zijn doorverbonden en de pcb's hetzelfde zijn. Meer info volgt.
Huh, die komt me bekend voor, die had ik paar weekjes terug (de oplaadbare versie maar dan van zo'n goedkoop merk) gesloopt... |:(

Ik zal even zoeken als ik hem hier nog ergens heb liggen...

Edit : Heb het (binnenste van de muis) gevonden, als je wat wil weten, vraag maar dan kijk ik voor je...

[ Voor 13% gewijzigd door Spacespider op 09-01-2006 19:07 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Of je kan dit proberen, wel erg getto btw

http://www.afrotechmods.com/cheap/arnoldpad/arnoldpad.htm

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
BlackJack schreef op maandag 09 januari 2006 @ 11:22:
[...]

fout 3

Ibex schreef op maandag 09 januari 2006 @ 11:05:
Ruilen in de winkel?

't Is maar een idee :).

Stelletje nep tweakers, een echte tweaker maakt zelfs een trust mooi :+ :9 :9

Zien de muizen er van binnen het zelfde uit?

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:43
Als ik het goed begrijp wil je dus de batterijen in je muis vervangen door oplaadbare, contactjes in de muis en houder modden en een laadschakeling toevoegen. Klinkt moeilijk maar stelt niet zo veel voor. Onderstaande link is wel erg basic, maar zal wel werken.
http://www.circuitsonline.net/circuits/view/120

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Binnenwerk lijkt sprekend op een el cheapo draadloze (optische) muis die ik van Addington heb versleten. Muis en lader werken beide nog, maar de batterijen zijn gaar. Verder niet echt een fijne muis, vrij brak eigelijk.

[CM] Flightcase Mod

• Ierlandfan
@jeronimo:
thanx! die zocht ik al de hele middag. Zal eens kijken of een soortgelijk ic'tje OF in de cradle zit of anders mod ik er wel eentje in. Lekker simpel, no nonsence, Evt. uit te breiden met overload stop oid.

@H.nl: het zal je niets verbazen als er printsporen en complete circuits liggen waar alleen maar wat smd'tjes bijgesoldeerd moeten worden. bv, in mijn cradle ligt het circuit voor een draadloos keyboard maar ja, die zit er niet bij :-)

Verder is de pcb van de muis zowel voor optisch als voor good ol' balletjes werk geschikt. Een ictje, een
kristal en wat optische shit en voila. buitenkant is precies gelijk, zelfs de contactvlakken zijn uitgevreesd maar afgedekt door plastic

@Spacespider, die zijn muis naar de eeuwige jachtvelden heeft geholpen: zou je zo vriendelijk willen zijn om een foto'tje te maken van het pcb van de cradle? of een schema te tekenen? Waar lopen de contacten van de muis heen bij jou?

En voor diegene die zich afvragen waarom? Nouja, omdat het kan en ik geen zin heb om 30 km te rijden naar die S&F zaak. Een echte tweakert kan toch wel wat creatiefs verzinnen?

(zelks mijn cheap ass action thermostaat is gemod met een meer nauwkeurige thermometer, geen zin om 80 euro neer te tellen voor een ding van 5,95 wat precies doet wat ik wil en als ie het niet meer doet heb je een leuk hobby project)

[ Voor 5% gewijzigd door Ierlandfan op 10-01-2006 00:53 ]

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-11 17:33

drooger

Falen is ook een kunst.

Je kan toch ook gewoon een batterijoplader transformeren tot een muisoplader waarmee de batterijen nog in de muis zitten.

Dan maak je zo'n uitschuifbaar laadje waar de batterijen in zitten en dan schuif je die in de batterijoplader.

Zo kan het ook ;)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Pagina: 1