Nt server setup probleem

Pagina: 1
Acties:

• jan8
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-05 22:24
Ik ben voor een bedrijfje een klein netwerk met Windows NT 4 server aan het opzetten. Installatie vanaf bootdiskettes. Alles gaat goed totdat bestanden vanaf de Cd-speler gekopieerd moeten worden. NTdetect en ntldr worden niet gevonden, de rest gewoon gekopieerd. Vervolgens opnieuw opstarten en het syteem blijft hangen met de mededeling dat het opstartbestanden mist. Verder kom je dan niet.
Iemand enig idee?
Alvast bedankt.
Jan

Verwijderd

Ik denk dat je drivers voor de harde schijf of raid controller mist. Je dient tijdens de installatie F6 te drukken en dan de drivers te laden, of eerst de partitie FAT laten en de drivers na de eerste installatie in de juiste directorie kopieren.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:59
Hoe groot is de hd?

bij hd 8Gb of groter moet je een losse IDE driver meeinstallen, zie ergens in de jungle op M$ site :)

• jan8
Op zaterdag 20 januari 2001 21:26 schreef ndsocg het volgende:
Ik denk dat je drivers voor de harde schijf of raid controller mist. Je dient tijdens de installatie F6 te drukken en dan de drivers te laden, of eerst de partitie FAT laten en de drivers na de eerste installatie in de juiste directorie kopieren.
Maar waarom worden alle andere bestanden dan wel gewoon gekopieerd?
Groeten,
Jan

• jan8
HD is kleiner dan 8, verdeeld in twee partities. Installatie op partitie van 2,4 MB.
Groeten,
Jan
Op zaterdag 20 januari 2001 21:30 schreef DJSmiley het volgende:
Hoe groot is de hd?

bij hd 8Gb of groter moet je een losse IDE driver meeinstallen, zie ergens in de jungle op M$ site :)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Volgens mij meen je dat niet 2,4MB, maar goed.
Als de disk groter is dan 4GB dan kopieert NT de zooi wel, maar ergens verderop in de installatie laat ie plots zijn blauwe jurk op het scherm zien. Het heeft iets te maken met de ATAPI.SYS.
Volgens mij moet je deze hebben
ftp.microsoft.com/bussys/...ixes/nt40/atapi/ATAPI.EXE

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• jan8
Sorry, 2,4 GB, maar ik krijg geen blauw scherm,maar keurig de mededeling dat de twee bestanden niet gevonden worden en de keuze Skip of Exit.
Groeten,
Jan
Op zaterdag 20 januari 2001 21:45 schreef PipoDeClown het volgende:
Volgens mij meen je dat niet 2,4MB, maar goed.
Als de disk groter is dan 4GB dan kopieert NT de zooi wel, maar ergens verderop in de installatie laat ie plots zijn blauwe jurk op het scherm zien. Het heeft iets te maken met de ATAPI.SYS.
Volgens mij moet je deze hebben
ftp.microsoft.com/bussys/...ixes/nt40/atapi/ATAPI.EXE

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Moet ik het maar beter lezen.
Je kan ook eens proberen de partitie waarop je NT installeert bootable/active/startable te maken mbv fdisk

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Zelf copieer ik de hele i386 naar mn harde schijf en vanuit daar draai ik winnt.exe, Misschien dat ie net dat stukje niet van de cd kan lezen.. Kweet het anders ook niet
Suk6

Pagina: 1