Fout in Checksum

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06-2025
Hallo,

sinds eergisteren heb ik problemen met het programma Quickpar en met bestanden uitpakken.
Ik gebruik Quickpar al lange tijd. Sinds het weekend, als ik een film wil repararen zegt quickpar op het eind: Fout in Checksum: mogelijk geheugenfout Dus ik moest diverse films, meerdere keren repairen voordat reparatie gelukt was. Daarna tijdens het uitpakken, kreeg ik ook een foutmelding dat diverse (stuk of 3) .rar files beschadigd waren. Dit geannuleerd, opnieuw gedaan, gaf ie weer foutmeldingen bij andere .rar files. Nog een keer gedaan toen deed hij het wel. Dus er zit iets niet goed, alleen weet niet wat.

Mijn specs:
Win XP PRO
AMD 64 4000+
2048MB DDRAM
GeForce 7800GT 256MB

Kan het zo zijn dat er bv een geheugenstrip kapot is of niet werkt? En zoja, waarom geeft hij dan een error bij quickpar en met bestanden uitpakken? Hij heeft dan toch nog 1024 over?

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Heb dit nog nooit eerder meegemaakt, en ik kan op i-net (via google) er ook niks over vinden, tenminste niet over dat programma.

Alvast bedankt.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je memtest al eens gedraaid? Verder kan het ook een slechte vertaling zijn dat je files gewoon corrupt zijn; kun je geen checksums checken?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 07:25
Met QuickPar repareer je juist je bestanden aan de hand van extra bestanden met checksum informatie ;)

There is no replacement for displacement!

• koffieboontje
Spider.007 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 20:34:
Heb je memtest al eens gedraaid? Verder kan het ook een slechte vertaling zijn dat je files gewoon corrupt zijn; kun je geen checksums checken?
Ik heb memtest gisteren al gedraaid ja. Maar die test was al 9 uur bezig en nog niet klaar. Maar er waren toen nog geen fouten geconstateerd. Dus ik denk ik ik er maar een stripje van 1024 uit haal en het ga testen met allebei de stripjes apart. Anders kom je er nooit achter toch?

• koffieboontje
eXistenZ_NL schreef op maandag 09 januari 2006 @ 21:04:
Met QuickPar repareer je juist je bestanden aan de hand van extra bestanden met checksum informatie ;)
Het rare is ook dat ik quickpar al redelijk lang gebruik en er echt al honderden bestanden mee heb gerepareerd en die melding nog nooit eerder heb gezien. En de ene keer doet hij het wel en de andere keer niet... :Y) beetje vaag dus.

Ik weet zelf niet eens wat een checksum is :*)

• koffieboontje
Mensen, volgens mij heb ik het opgelost.

Ik heb kast een keer opengemaakt, en ik heb beide stripjes van 1024MB eruit gehaald keer schoon
gemaakt en omgewisseld. Nu lijkt hij het weer te doen, programma repareerd nu weer veel sneller
en heb die fout tot nu toe niet meer gezien.

Raar dat hij nu ook weer sneller is, hij gaf vorige keer wel gewoon 2 GB RAM weer....
Pagina: 1