Toon posts:

DHCP vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me het volgende af:
Stel je hebt gereserveerde ip adressen aangegeven in je DHCP scope. De server draait een poosje en heeft geen beschikbaare ip adressen meer om uit te geven maar de gereserveerde ip adressen zijn nog niet gebruikt, gaat de DHCP server dan gereserveerde adressen ook uitgeven aan willekeurige pc's??

Het gaat hier om een w2000 server met xp clients.
alvast bedankt.

Verwijderd

nee

EDIT: Gereserveerd is gereserveerd. Het is de bios niet.. Je zou kunnen zeggen dat je 2 bakken hebt: gereserveerde en niet-gereserveerde nummers. Als de ene bak leeg is mag je niet in de andere bak zitten.

Wat wel kan (en waar misschien je vraag vandaan komt) is dat iemand handmatig een ip heeft ingesteld van de gereserveerde bak.

Oh.. en het zou ook kunnen als je een slechte dhcp server hebt.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 09:05 . Reden: Iets uitvoeriger uitleg, maar komt op hetzelfde neer ]

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 21:23

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Nee, gereserveerd is gereserveerd.

Ik ga ernu vanuit dat je bedoeld met gereserveerd: een ipadres binnen de scope welke statisch is toegewezen aan een bepaald mac adres.

[ Voor 67% gewijzigd door WeaZuL op 09-01-2006 09:06 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Verwijderd

Topicstarter
WeaZuL schreef op maandag 09 januari 2006 @ 09:04:
Nee, gereserveerd is gereserveerd.

Ik ga ernu vanuit dat je bedoeld met gereserveerd: een ipadres binnen de scope welke statisch is toegewezen aan een bepaald mac adres.
ja klopt, ik heb mac adressen toegewezen aan ip adressen welke binnen de scope vallen.

Verwijderd

Sorry hoor, maar dit kun je makkelijk zelf opzoeken cq. bedenken. Niet echt nodig om hiervoor een topic te openen.

Dit topic is gesloten.