ICS vraagje.

Pagina: 1
Acties:

• HDLM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Hey hello,

Ik zit met hetvolgende probleem, misschien dat jullie me kunnen helpen ?

Ik woon in Schiedam en heb kabelinternet via Kabelfoon/Caiway.

Ik heb sinds eind vorig jaar een ander modem (docsis) van hen gekregen. Maar nu heeft mijn laptop problemen met het laden van enkele websites. Sommige sites doen het wel, andere niet helemaal en weer andere helemaal niet. Mijn laptop staat aangesloten op mijn PC via een kabel. Mijn PC staat rechtstreeks in contact met het modem en de internet connectie is gedeeld.

Het gekke is dat het werkte met het oude modem dat ik had (terayon).

Ik heb de helpdesk van mn provider ookal gebeld maar die kunnen me ook niet helpen want die mensen blijven maar roepen dat het aan mijn firewall ligt (bitdefender 8 pro). Maar ik heb de configuratie van het systeem niet aangepast voor/tijdens/sinds het modem verwisselt is. Het werkte met het oude modem, en nu met het nieuwe niet meer.

Nu weet ik dat er mensen zijn die me zullen adviseren een router te nemen, maar dat zie ik het nut niet van in. De laptop staat gewoon op mijn buro en werkt als servertje voor de databases en dergelijke, maar dit terzijde.

Zowel mn laptop als de 'host-pc' hebben windows xp pro als OS, en ik gebruik geen 3rd party software voor het delen en/of beheren van de gedeelde connectie.

Iemand een idee hoe ik dit op moet lossen ?

dankje.

P.S. Er zal vast weleens zo een vraag gesteld zijn, maar ik kon in ieder geval niks concreets vinden...

Aut viam inveniam, aut faciam

Verwijderd

Schakel de firewall dan eens geheel uit en kijk dan eens.