Toon posts:

XP pro instaleren op Toshiba Satellite M70-148 lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Toshiba Satellite M 70-148. Dit notebook wordt geleverd met de XP home ed. Nu wil ik graag de XP pro edition draaien.

Het instaleren van de pro editie wil echter niet lukken. Opgestart met bootable CD, hardware wordt geconfigureerd. Daarna verschijnt een blauwe scherm met links onderin de medeling "setup is starting windows" en blijft de instalatie hangen, gaat niet verder, ook niet na lang wachten.

Kent iemand dit probleem, of weet iemand hoe dit probleem verholpen kan worden?

• Arsenicem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11-2025
Ik heb een lange tijd een Toshiba Tecra 9100 gehad.

Nu was het zo dat windows daar bijgeleverd werd door middel van een recovery cd. Ik weet dat op de 9100 het zo was dat je gewoon niet zomaar een besturings systeem erop kon zetten. Wat je beschrijft heb ik ook gehad toen ik gewoon windows wou reinstallen zonder gelijk alles te recoveren.

Voor zover ik weet hanteert Toshiba nog steeds hetzelfde beleid.

Helaas, anders zou ik ze ff bellen.

Verwijderd

Topicstarter
Arsenicem schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:38:

Nu was het zo dat windows daar bijgeleverd werd door middel van een recovery cd. Ik weet dat op de 9100 het zo was dat je gewoon niet zomaar een besturings systeem erop kon zetten. Wat je beschrijft heb ik ook gehad toen ik gewoon windows wou reinstallen zonder gelijk alles te recoveren.
Betekend dat dus dat ik XP pro niet kan instaleren? Ik heb geprobeerd om XP te instaleren vanaf een geformateerde schijf, en met XP home erop, beide keren functioneerde het niet.

Ik heb de BIOS ook al geupdate...

Toshiba geeft geen support als je er een ander besturingssyteem dan XP home wilt gebruiken, ik heb ze al gebeld...

Iemand anders nog een tip?

Verwijderd

Zelf heb ik geen ervaring met deze laptop, maar sta ik wel op het punt om hem te kopen.

Hoe bevalt die ? Hoe is de de beeldkwaliteit, geluid en de snelheid van de laptop tijdens bijvoorbeeld gamen?

Kan je niet even een heel korte review geven ;)

• D.N.A.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 08:36:
Ik heb een Toshiba Satellite M 70-148. Dit notebook wordt geleverd met de XP home ed. Nu wil ik graag de XP pro edition draaien.

Het instaleren van de pro editie wil echter niet lukken. Opgestart met bootable CD, hardware wordt geconfigureerd. Daarna verschijnt een blauwe scherm met links onderin de medeling "setup is starting windows" en blijft de instalatie hangen, gaat niet verder, ook niet na lang wachten.

Kent iemand dit probleem, of weet iemand hoe dit probleem verholpen kan worden?
Had ik eerst ook met mijn HP computer. Ik had de hele schijf (C en D) geformatteerd en toen XP Pro erop gezet. Kan je ook proberen, maar zorg wel dat je weet wat je in je pc hebt zitten zodat je later weet welke drivers je nodig hebt.

UPG Network

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uiteindelijk een andere versie van XP pro gepakt, en geinstaleerd gewoon over de Win XP home ed. heen Dat lukte gelukkig.

Echt veel kan ik nog niet over het systeem zeggen, omdat ik er verder nog niet veel mee heb gedaan. maar de beeldkwaliteit is in elk geval ok. De laptop is stil, en het geluid dat eruit komt is voor mij ook prima. Ik moet wel bekennen dat ik mijn laptop niet voor games e.d. gebruik, wel voor tekenprogramma's e.d.. Dus het geluid is voor mij een minder belangrijke factor.

En het design van de laptop bevalt me prima :9.

Mocht je meer willen weten, over een week heeft ie een paar dagen vol op m'n werk staan draaien en dan kan ik je alles vertellen :)

Verwijderd

Graag, ben erg benieuwd na de prestaties van het ding :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 18:59:
Zelf heb ik geen ervaring met deze laptop, maar sta ik wel op het punt om hem te kopen.

Hoe bevalt die ? Hoe is de de beeldkwaliteit, geluid en de snelheid van de laptop tijdens bijvoorbeeld gamen?

Kan je niet even een heel korte review geven ;)
Hier dan een zeer korte review :).

Ik ben tot nu toe erg tevreden over de laptop. Het geluid is goed, er is een optie om virtual sound aan/uit te zetten, persoonlijk hoeft dat om mij niet, maar als je er van houdt ;). Ook de beeldkwaliteit is zeer ok. Hij is snel, toepassingen laden snel. Toetsenbord typt ok (vind ik zelf belangrijk). De licht intensiteit van het scherm is zeer eenvoudig aantepassen.

Ik hoop dat je tevreden bent met de zeer korte samenvatting ;)

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 09:17
Ik heb deze laptop nu ook een paar weekjes, vlak voor nieuwjaar heb ik hem binnen gekregen. Ik zit wel nog steeds te wachten op de garantie uitbreiding, toshiba had problemen met leveren volgens de shop waar ik hem gekocht heb.

Hiervoor heb ik een 12" powerbook gehad, het scherm van de toshiba is vele malen beter. Het geluid is ook beter dan andere laptops die ik heb gehoord.

Windows XP Pro moet geen probleem zijn, ik heb dit ook meteen gedaan, home er meteen vanaf gegooid (meer omdat ik een cleane installatie wil dan vanwege pro/home). Ik denk dat je eens een Windows XP cd moet slipstreamen met SP2 erin, met nLite ofzo (dat had ik dus, zonder problemen bij de installatie) Heb je ook meteen niet meer al die gare programmatjes van toshiba met 25 icoontjes in de systray |:(

Deze drivers heb ik van de site van toshiba gehaald:
Cardbus, Chipset, Controls, Hotkey, Modem, Network, Power Saver, SD Secure, Sound, Touchpad.

De wlan drivers kan je beter van intel downloaden.

[ Voor 5% gewijzigd door Falconey op 17-01-2006 15:12 ]

Pagina: 1