Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgende week moet ik voor mijn werk naar Turkije en ik vroeg me af op welk moment je, zonder als een idioot over te komen, mag zeggen dat je liever niet gaat, zolang de hele vogelgriep rotzooi nog niet opgelost is... Ik moet naar Istanbul en ik had zelf zoiets van 'ok, zolang het in het oosten van Turkije is, maakt het niet echt veel uit.' Maar nu is het dus zeer mogelijk al opgerukt tot Istanbul en dus vraag ik me af hoe zulke dingen normaal gaan. Zelf heb ik nu al zoiets van 'ik zou het land mijden zodra er ook maar iets van vogelgriep is', maar misschien dat daar ook wat algemenere 'gebruiken' voor zijn?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
tenzij je bij een kippenboer bent, denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken. Istanbul is een miljoenenstad - als er daar drie man omvalt komt dat niet door de kip maar de verzwakte gezondheid van die persoon. Kans dat je daar iets oploopt is echt minimaal. (Anders mocht je ook heus niet terugreizen ;)). En anders kan je bij de dokter toch een influenza-vaccin halen? Of dekken de huidigen die variant niet?

Tenzij je al 'ja' hebt gezegd kun je uiteraard altijd terug. Ik neem aan dat je niet contractueel hebt vastliggen dat je werkgever je naar het buitenland kan 'uitzenden'. Maar da's wel sneu als de tickets al geboekt zijn en alles 'rond' is (en met een weekje ervoor klinkt dat wel zo ;))

[ Voor 33% gewijzigd door HunterPro op 09-01-2006 07:44 ]

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 15:16
Denk dat HunterPro gelijk heeft. 3 man op het platteland zijn gestorven aan vogelgriep op een bevolking van 69 miljoen mensen. Verders is het alleen nog overdraag baar van kip naar mens en nog niet van mens naar mens. Oftewel, geen kippevlees eten en ook niet aanraken, dan hoef jeje echt geen zorgen te maken.

Of vraag gewoon aan het bedrijf preventief om medicijnen te krijgen... heb je die ook gelijk in huis mocht het echt spaak lopen. (overigens niet meer verkrijgen...maar misschien wel via officiele kanalen)

wijze woorden

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
HunterPro schreef op maandag 09 januari 2006 @ 07:42:
tenzij je bij een kippenboer bent, denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken. Istanbul is een miljoenenstad - als er daar drie man omvalt komt dat niet door de kip maar de verzwakte gezondheid van die persoon. Kans dat je daar iets oploopt is echt minimaal. (Anders mocht je ook heus niet terugreizen ;)). En anders kan je bij de dokter toch een influenza-vaccin halen? Of dekken de huidigen die variant niet?

Tenzij je al 'ja' hebt gezegd kun je uiteraard altijd terug. Ik neem aan dat je niet contractueel hebt vastliggen dat je werkgever je naar het buitenland kan 'uitzenden'. Maar da's wel sneu als de tickets al geboekt zijn en alles 'rond' is (en met een weekje ervoor klinkt dat wel zo ;))
Ook al heb je ja gezegd, je kunt natuurlijk altijd terug. Er is er maar één die beslist en dat ben je zelf. En over tickets teruggeven, dat kan vaak ook. En wanneer het niet kan, heb je het voordeel al gekregen bij aanschaf.

• Helsie
  • Niet online
Tsja, tickets zijn inderdaad al geboekt. Niet schokkend duur overigens 2x70 euro via zo'n pauper maatschappij (Corendon)... ;)

Vaccin scoren is misschien wel aardig. Ben ik gelijk beschermd voor die pandemie die uit gaat breken. :P (Moet wel specifiek vogelgriep vaccin zijn, want de standaard influenza prik die in NL massaal aan de bejaarden enzo gegeven wordt dekt inderdaad de vogelgriep niet. )

Ik weet trouwens niet of ze wel een vaccin hebben tegen de dodelijke variant van vogelgriep?

Overigens voel ik me redelijk genaaid dat ik daar nog heen moet, zo vlak voor einde dienstverband. Maar ja, na 1 februari hoeft het niet meer. Tenzij gemeente Breda ineens gaat uitbreiden naar Turkije ofzo en daar nog wat computers geïnstalleerd moeten worden. :P

[ Voor 60% gewijzigd door Helsie op 09-01-2006 10:38 ]

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 19:54
Helsie, je moet jezelf niet banger maken dan noodzakelijk. De onvermijdelijke vergelijking in risico's : wereldwijd stuk of 50 doden door vogelgriep, maar vorig jaar wel enkele honderden doden door vliegverkeer en honderduizenden in het normale wegverkeer.

Er is nog geen sprake van mens-mens besmettingen en ook nog geen negatief reisadvies. Ik zou me niet te druk maken. Maar tegen H5N1 is nog geen vaccin, wat dat betreft.

• Helsie
  • Niet online
Ik had net ook al de site van de WHO bekeken en inderdaad: niet veel aan de hand. Ik heb de pagina gebookmarked waar ze updates plaatsen en ik houd het gewoon in de gaten. Ik heb besloten gewoon de officiële adviezen af te wachten en me daaraan te houden. Negatief advies van WHO of Min Bu Za : no go, anders gewoon wel. Denk dat dat de meest rationele beslissing is.

Verwijderd

Van die vogelgriep moet je je niet teveel aantrekken.

Ik ben voor het werk ook dikwijls weg. Overlaatst zat ik in Roemenië zelfs in vogelgriep gebied. Volgens de bedrijfsarts geen enkel probleem zolang je in een degelijk hotel zit, je niet tussen de kippen gaat leven en je geen rouwe kip gaat eten.

Veel belangrijker is te checken of je alle vaccinaties hebt die je nodig hebt.

Zeker aan te raden is hepatitis A & B. Voor een land als Turkije is dat al geen overbodige luxe. En jaarlijks gaan 1000den mensen hieraan dood en dat terwijl er een vaccin is. Uw werkgever moet die trouwens verplicht terug betalen als je die wil als je naar Turkije en andere landen moet.

Een griepvaccin is ook niet slecht. Ik heb mij laten wijsmaken dat een overzetting van dier naar mens op griep verhoogd risico heeft als je al gewone griep hebt. En krijg je dan toch nog vogelgriep, dan kan het zich moeilijker vermengen met een mensengriepje om zo zich over de mensheid te verspreiden. (Maar voor deze laatste paragraaf heb ik geen wetenschappelijke basis. 't Is iets dat ik mij heb laten wijsmaken, sla mij dus niet dood als het verkeerd is)
Pagina: 1