Toon posts:

Asus A8N32 deluxe - EZ Plug

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan het "Asus a8n32 sli deluxe" moederbord te kopen maar nu moet ik toch weten wat de EZ-Plug inhoud.
Ik heb gelezen dat dit stroom doorgeeft naar je 2de videokaart zodat het meoderbord daarmee niet belast word.

Maar nu vraag ik me toch af of ik een voeding nodig heb met 2x een PCI-E aansluiting, of een voeding met 1x een PCI-E aansluiting? (omdat de EZ-plug de 2de vervangt?¿)

Als ik antwoord heb op deze vraag kan ik eindelijk mijn systeem gaan bestellen!!

Alvast/bedankt allen,

groet!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:04
De EZ-plug zorgt ervoor dat er voldoende stroom naar je videokaart kan gaan door de PCI Express aansluiting. Dit is niet ter vervanging van de extra PCI-E aansluiting!
Voor SLI heb je dus een voeding nodig met 2 aansluitingen voor de videokaarten.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan het dan zo zijn dat er zoveel voedingen zijn waarbij er staat dat ze sli ready zijn, maar vervolgens maar 1 PCI-E aansluiting hebben ?

Verwijderd

Jimster schreef op maandag 09 januari 2006 @ 02:16:
Voor SLI heb je dus een voeding nodig met 2 aansluitingen voor de videokaarten.
Fout, Je hebt ook 2 x molex naar 1 x PCIe converters die je meestal krijgt met videokaart die PCIe voeding aansluiting nodig hebben. Deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwerker.de/ebay/kabel/pciexpressstrom.jpg

Een SLI Ready voeding hoeft dus geen 2 x PCIe aansluitingen te hebben.

Dit kon je trouwens ook wel zelf opzoeken ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 02:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heel veel opgezocht maar hier kwm ik even niet uit.
Wil jullie daarom ook erg bedanken met deze snelle en goede reactie!!
Bedankt!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Dan heb ik nog een vraagje over die connector: moet je perse van 2 molexen af halen, ook al gebruik je één stroomlijn (aparte kabel van voeding), of moet je ze dan allebei op die ene hangen, of toch ook nog aansluiten op een al belaste lijn (bijv. van HDD/CD enz.)?

Verwijderd

Nee deze kabel sluit je dus aan op een molex aansluiting. Er zitten er wel twee op maar dit is voor twee verschillende aansluitingen.

Het maakt niet veel uit waar je hem op hangt, het beste is wel om hem op een vrije kabel aan te sluiten. (waar dus geen andere hd/cd op hangt)
Pagina: 1