Toon posts:

[internet tv station opzetten] Software gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers ik ben benieuwd hoe meerdere personen hier tegen aankijken en een goede oplossing hebben. Voorafgaand aan mijn verhaal geef ik aan dat de software die mogelijk nodig is dat ik daar maximaal 400 euro voor wil uitgeven host is voor nu even nog niet belangrijk zit nog in de ontwikkelfase maar wil me wel richten op de mogelijke software die nodig zal zijn.

Ik zou graag een internet tv station opstarten, waarop niet-live programma's (dus van tevoren opgenomen) worden afgespeelt. Het bestand formaat dat dan zal moeten worden afgespeelt is avi. of wmv denk ik. nu heb ik een beetje zitten zoeken en heb ik het volgende gevonden:

http://www.tucows.com/preview/403939
Dit heeft alleen als nadeel dat je ook een tv kaart moet hebben (deze heb ik al dat boeit voor de rest niet ) ik ben opzoek naar software waarmee ik het vanaf een pc kan afspelen. of is er altijd randapparatuur nodig? nietecht toch of wel?

Toen ben ik verder gaan zoeken en heb ik deze app gevonden:
http://participatoryculture.org/broadcast/
ik dacht dat ik een geschikte app had maar wat blijkt deze, software kan niet dienen als "contineu playing" dit is hetzelfde als windows media encoder.

(tijdens mijn zoekweg naar een ander alternatief vond ik: http://www.torrentocracy.com/documentation.shtml werkt op torrent bassis is ook niet wat ik zoek)

verder heb ik met google niet veel kunnen vinden wat relevant is.
Ik zou graag willen dat de simpele app de volgende mogelijkheden heeft:

- Het afspelen van een bepaalde videobestanden op bijv gezette tijden als invoer (dus bijv ik wil dat een van te voren opgenomen programma om 17:00 word uitgezonden elke dag of 1x in de week of 1 malig)
- Het afspelen van bepaalde videobestanden in willekeurige volgorde (maar dat de gezette tijden video's wel op de aangegeven tijden draaien)

Misschien heeft iemand een idee welke app ik zou kunnen gebruiken hiervoor? (het liefste een windows app) het is de bedoeling dat men gewoon kan kijken naar het tv station via windows mediaplayer

• n3ck
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-06 14:26
Als het niet live is kun je toch gewoon die bestanden klikbaar op een site zetten.. zinloos om dan een streaming app ofzo te hebben (alleen maar lastig voor de gebruikers dat ze dan persé om die tijd moeten kijken..)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
Als je een server met Windows Server 2003 hebt, kun je met de Windows Media Services dit soort dingen wel opzetten, denk ik.

We are shaping the future

Verwijderd

Topicstarter
n3ck schreef op maandag 09 januari 2006 @ 01:27:
Als het niet live is kun je toch gewoon die bestanden klikbaar op een site zetten.. zinloos om dan een streaming app ofzo te hebben (alleen maar lastig voor de gebruikers dat ze dan persé om die tijd moeten kijken..)
Voor wat ik wil doen niet :) je zet gewoon een 'zender' op :) like rtl4 is ook neit alles live bijna op geen enkele zender :) ik wil gewoon een app die kan wat hierboven staat.. ik ben alleen me dood aan het zoeken en dacht misschien heeft iemand het hier al ervaring mee. zoals ik al zij.. dat het mogelijk is om bepaalde programma's (lees: sommige programma's) op gezette tijden te doen maar adndere gewoon te laten circuleren als een soort van carousel idee..

Verwijderd

Topicstarter
Alex schreef op maandag 09 januari 2006 @ 01:31:
Als je een server met Windows Server 2003 hebt, kun je met de Windows Media Services dit soort dingen wel opzetten, denk ik.
Kan je hiermee ook alle programma's contineu laten doorlopen? zodat je dus altijd 'iets' ziet zegmaar

• n3ck
ok; nouja goed; het is een keuze, maar mij lijkt het niet handig.. ik val in de categorie die www.uitzendinggemist.nl echt ideaal vind..

Ik heb weleens virtualdub gebruikt om avi-bestanden te streamen.. ik weet niet of dat een optie is.

Verwijderd

Topicstarter
n3ck schreef op maandag 09 januari 2006 @ 01:41:
ok; nouja goed; het is een keuze, maar mij lijkt het niet handig.. ik val in de categorie die www.uitzendinggemist.nl echt ideaal vind..

Ik heb weleens virtualdub gebruikt om avi-bestanden te streamen.. ik weet niet of dat een optie is.
Oke dat mag :) maar dan val je waarschijnlijk ook in de catagorie die ehmm niet naar radio luistert? :) ik wil gewoon hetzelfde als internet radio maar dan TV brengen :)

• n3ck
hehe.. maar het grote verschil is natuurlijk dat internet radio wel weer live is :P

Verwijderd

Topicstarter
n3ck schreef op maandag 09 januari 2006 @ 01:45:
hehe.. maar het grote verschil is natuurlijk dat internet radio wel weer live is :P
Hoeft niet :) www.shoutcast.com genoeg stations die nonstop draaien (uit hun playlist) of met SAM draaien
http://www.spacialaudio.com/products/sambroadcaster/
Kan je ook formats instellen enzo catagories etc :) maar daar ben ik niet naar op zoek (ik wil zo'n soort app voor bijv internet TV) (de mogelijkheden)

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand misschien al een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 11:57:
Heeft iemand misschien al een oplossing?

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 16:46
Grappig, ik was hier een tijd geleden ook al mee bezig... Echter kon ik niet zo gek veel vinden, echter kon ik wél streamen (loopend streamen)..

Dit deed ik met VLC (VideoLan) waarbij ik ook netjes een logo bovenin had en zelfs een rssticker enz erin kon proppen :P

Probleem is dat je een behoorlijke dikke internetlijn nodig hebt wil je kwaliteit & snelheid bieden, zonder constant te (re-)bufferen....

Give it a try zou ik zo zeggen, je kan streamen via UDP of TCP..
Pagina: 1