Toon posts:

100 Mbit crosslink bijzonder traag....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc verbonden met een laptop. 2 100 Mbit kaartjes erin.. Crosslink UTp er tussen. Maar de netwerkperformance is zeer slecht.

Browsen op de andere pc gaat zeer traag en de stations kunnen elkaar niet pingen :?

Op de een draai ik Win2000 Advanced Server en op de ander Win2000 Prof..

Ik heb mijn protocollen opnieuw geinstalleerd, heeft een klein beetje geholpen maar de performance is nog verre van optimaal.. Dit moet toch beter kunnen?

Als iemand hier ervaring mee heeft en wat goede tips heeft, ik hoor het graag!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Als browsen traag gaat, maar pingen niet, dan lijkt het dat TCP/IP niet is geinstalleerd.
Je zou even kunnen kijken of je beide kaarten hard op ofwel half-duplex ofwel full-duplex kunt zetten, want auto-detectie van de duplex blijft een zeer dubieus gebeuren, en een verbinding waarvan de ene half en de andere full staat loopt soms maar rond de 1 Mbps.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Het is heeel vaag..

De stations kunnen elkaar niet pingen, maar ik kan wel, hoewel erg traag, data overzetten :?

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

TCP/IP opnieuw over zetten en die data zou kunnen via netbui (of hoe heet da ookalweer) of via ipx geloof ik
misschien heeft de gebruiker ook wel niet de goede rechten om in te loggen op de AS
of heb je ergens een snelheids limiet er in gezet???

|we live in the history of a mad man Mr. G |

• thrax
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06-2025
Ik had een keer net zoiets. 100Mbit en de maximale performance was iets van 5Kbyte per seconde. Dit kwam omdat de ene nic op full duplex stond en de andere op half duplex. :)

"Ore wa bakemono? Che, ore wa akuma da!"

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

TCP/IP default protocol maken.
Cross kabel controleren
Afbeeldingslocatie: http://home-1.worldonline.nl/~hvanbeem/got/RJ45.JPG
Beide kaarten op full duplex zetten (of half)

Verwijderd

Topicstarter
Het word nu nog vager...

Ik kan nog steeds niet pingen. Ik heb alle protocollen verwijderd op TCP/IP na, toen werkte het helemaal niet. Ik IPX erbij gezet.. computers zien elkaar weer. Ik wil de snelheid testen, transfer een file van 50 MB. Als ik met mijn muis beweeg op het Win2k Pro station gaat de overdracht zo'n 5 keer sneller..
De muis zat op een USB poort. Ik de muis op een PS2 gezet. Computers vinden elkaar niet meer..

De muis weer op USB gezet, computers zien elkaar maar ik kan nog altijd niet pingen..

Schiet mij maar lek.. :'(

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik geloof dat het tijd wordt dat je gaat kijken op welke interrupts je muizen en je netwerk-kaarten bezig zijn. 't Begint te klinken als een interrupt-conflictje (wel een speciale).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt.. Ik heb op mijn Win2k Pro een kabelmodem verbinding zetten, dus ik heb de netwerkkabels verwisselt met die van mijn netwerkje.. En nu vliegt mijn netwerkje en gaat mijn internet alleen snel als ik mijn muis beweeg.. Ik naar de IRQ's gekeken. Inderdaad zowel de netwerkkaart als de USB controller zitten op 7. Maar als ik nu mijn muis op PS2 zet doet mijn internet het niet meer :?

Ook als ik mijn USB controller deinstalleer werkt mijn internet niet meer.

Vreemd vind ik ook dat er helemaal geen conflict word weergegeven.. Dat zou nu toch moeten :?

Ik heb zowel de netwerkkaart als de USB controller opnieuw geinstalleerd maar ze komen dan weer op IRQ7 terecht, met als gevolg weer het conflict..

Hoe los ik dit in godsnaam op??!!??

Verwijderd

Je mot die NIC in een andere pci-slot proppen.. dat is nou eenmaal met pci... lekker vaag he.. (ISA+Jumpers was toch anders..;( ) maar goed... probeer dat eens..

Verwijderd

Topicstarter
Zat ik ook aan te denken alleen..
ik heb maar 2 PCI sloten.. Compaq Deskpro

en in die andere zit mijn videokaart.

Heb ik daar ff gekeken naar de IRQ en je raadt het al.. Ook 7 :?

• TheGhostInc
  • Niet online
Compaq's willen weleens ERG vaag doen met netwerkkaarten.
Met een realtek kregen we een keer 'blokjes' over het scherm, waarna het systeem ineens opnieuw opstarte (gebeurde telkens na een minuut of 5), daarna een 3com erin gezet, op zich lekker gewerkt alleen was de ISDN-adapter ineens onvindbaar, zelfs nadat we de netwerk kaart eruit hadden gehaald.
Compaq is nou niet echt een lekker pc om veel mee te sleutelen (helaas, want er zijn er wel veel :) )

Verwijderd

Compaq werkt het lekkerst met Intel etherxpress

Verwijderd

Topicstarter
Tja mijn netwerk draait nu lekker maar ik kan vanaf de AS het andere station nog altijd niet pingen..

Andersom gaat prima.. Zeer snel zelfs, ook datatransfer gaat lekker snel 8-)

Vanavond eens ff wat verder mee stoeien..

• ArthurBorsboom
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 16:29
Ik had ongeveer hetzelfde probleem... Wat bleek nou:

Op de ene computer draaide een service (in mijn geval WinRoute Pro) die de snelheid tussen het netwerk terugschroefde van 7 Megabyte/s naar 1,5 Megabyte/s

WinRoute Pro verwijderd en Internet delen van Win2k gebruikt. Dit zorgt voor een daling van 7 naar 5 Megabyte/s.

De andere kant op, gaat het wel op volle toeren.

Misschien is dit jouw probleem?

Plannen is voor loosers

• Turtle
  • Laatst online: 19-06 14:09

Turtle

Heej dat klinkt bekend. Had ook zoiets maar dan met me modem. Als ik de muis bewoog kon ik 5 keer zo snel internetten :). Toen zat me muis op COM2 en me modem op COM4. Zelfde interrupt dus.
Pas toen ik ze allebei op een appart interrupt had geschopt werkte het spul weer normaal.

bla bla

Verwijderd

Lijkt me een probleempje met verschillende duplex settings?
Met een crosscable mag je full duplex gebruiken, maar dan moeten beide kaarten dat doen. Zou kunnen dat de ene kaart op full duplex staat en de andere op half duplex. Dan krijg je ontzettend veel retransmissions.
Allebei vast op full duplex of allebeid vast op half duplex zetten. Grtz.
Pagina: 1