Bose Companion 3 Multimedia Speaker System

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 14:09
Ik liep pas geleden door Mediamarkt heen en ik zag daar een Bose 2.1 setje staan waar je beetje mee kon kloten. Het prijskaartje vond ik echter vrij hoog, namelijk 300 euro, voor 2 boxjes en een subwoofer. Maar de bediening sprak me wel heel erg aan, lekker simpel en doeltreffend. En ook nog mooi en klein. Bovendien makkelijk aan te sluiten. Nou vraag ik me af of zo'n setje wel de moeite waard is...ik wil er mijn pc aan hangen en m'n iPod, dit kan want hij heeft 2 audio ingangen :)
Ik heb hem daar kort kunnen beluisteren in de winkel, maar daar kun je het natuurlijk niet echt uit opmaken of zoiets nou goed is of niet. Mss heeft er iemand al een keer fatsoenlijk naar kunnen luisteren?
En zou het het geld waard zijn als ik op dit moment een Sony MP3 CD stereo toren op m'n pc aangesloten heb? (m'n iPod zit momenteel aan 2 Medion pc speakers vast wat dus heel slecht klinkt, daar is het sowieso een vooruitgang bij;))

De een zegt Bose is zwaar K*T, maar van een ander hoor je weer dat het super spul is en abosluut z'n geld waard. Zijn er dergelijke (dus simpel aan te sluiten en makkelijk te bedienen) 2.1 setjes te koop met dezelfde geluidskwaliteit? En waar ik dus lekker makkelijk 2 apparaten op kan aansluiten...en als het even kan ook nog goed te bedienen zijn. Er moet sowieso volumeregeling op het apparaat zitten, want m'n iPod maakt gebruik van de line-out waardoor ik geen controle heb over het volume.

Ik kan ook nergens op internet (kheb ff google voor hulp geroepen) een goeie recensie/review hierover vinden, alleen gebruikersreviews en die zijn er allemaal lovend over, maar dat ben je al snel als je veel geld hebt uitgegeven en pas 2x thuis hebt gehoord.

http://www.bose.com/contr...companion3_computer_index
Afbeeldingslocatie: http://www.bose.com/images/home_entertainment/products/p_companion_l.jpg

off-topic: ga niet lopen zeggen dat Bose echt heel slecht is en dergelijke, want daar kan ik niks mee en doe je denk niemand een plezier mee!

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-01 08:44

DouweGNL

Ik ben tof.

Ik heb er best enige tijd naar mogen luisteren, en ik vind het geluid érg mooi. Erg zuiver en vervormt amper op hoge volumes. Enige probleem is dat de subwoofer loeiheet wordt, en dat het prijskaartje wel heel erg hoog is. Ook irritant is dat je het systeem vrij simpel uit zet, gooi er een kladblaadje op en de set gaat uit :P
Zo heb ik zelf een Harman/Kardon 2.1 setje á €66,95 die net zo goed, zo niet beter klinkt, alleen dan een stuk minder hard gaat.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:25

Exirion

Gadgetfetisjist

Bij het horen en zien van Bose gaan m'n haren al overeind staan. Bose is altijd te duur, wat je ook van ze koopt. Niet dat die Logitech en Creative setjes nou zo goed zijn, maar ik zou Bose zeker links laten liggen.

Mijn advies: ga voor 300 euro shoppen op Marktplaats. Speakers voor <100 euro te krijgen die veel beter klinken dan wel PC-setje dan ook, en voor <100 euro heb je ook wel een leuk versterkertje :) Heb je eventueel nog geld over voor een paar mooie stands.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 09:04

JT

VETAK y0

Eensch met ^^ En alhoewel Logitech en Creative ook niet geweldig zijn (absoluut gezien dan) bieden ze hetzelfde als Bose alleen voor een fractie van de prijs.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Bij Bose betaal je hun marketing, een beetje karton (speakers) en ja, zelfs als ze uit zijn, zeggen de mensen dat ze goed klinken als ze die in je huiskamer zien...

zoals hierboven gezegd, voor minder heb je meer en voor dezelfde rpijs heb je véél meer.

• rob1985
dat weet ik, Bose is eigenlijkte duur! Maar het systeem is wel heel praktisch...ik zoek dus een dergelijk systeem wat minstens zo goed is voor maximaal dezelfde prijs ;)

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 22:27

Daklem

Audio Nerd

Ik ben helemaal geen fan van bose, maar in de catagorie multimedia speakers vind ik deze toch wel érg goed klinken! Het prijskaartje is fors. Dat klopt, maar dan heb je ook wel wat kwaliteit in huis.

Exirion, ik ben het met je eens dat je meer kwaliteit eruit haalt met losse speakers en een versterkertje, maar dat is natuurlijk niet zo lekker compact voor bij de pc.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

natuurlijk altijd belangrijk, specs:
Control pod • 2 ½”H x 1 1/8”D

Satellite speaker • 3 1/2”H x 2 1/2”W x 2 3/8”D • (8.89 x 6.35 x 6.03 cm) • 0.5 lbs. (.23 kg)

Acoustimass® module • 8 5/8”H x 7 1/8”W x 14”D • (21.91 x 18.1 x 35.56 cm) • 15.4 lbs. (6.99 kg)

System in carton • 16 3/4”L x 14”W x 10 1/2”H • (42.54 x 35.56 x 26.67 cm) • 30 lbs. (13.61 kg)
Hoe verzinnen ze het :+

En reviews zijn zeker wel te vinden hoor:

http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1633743,00.asp bijvoorbeeld, wordt ik nu niet echt vrolijk van.

[ Voor 19% gewijzigd door voodooless op 09-01-2006 10:13 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Exirion schreef op maandag 09 januari 2006 @ 01:11:
Bij het horen en zien van Bose gaan m'n haren al overeind staan. Bose is altijd te duur, wat je ook van ze koopt. Niet dat die Logitech en Creative setjes nou zo goed zijn, maar ik zou Bose zeker links laten liggen.

Mijn advies: ga voor 300 euro shoppen op Marktplaats. Speakers voor <100 euro te krijgen die veel beter klinken dan wel PC-setje dan ook, en voor <100 euro heb je ook wel een leuk versterkertje :) Heb je eventueel nog geld over voor een paar mooie stands.
/Signed

Koop een tweedehands versterker+speakers. Factor 10 beter dan elk pc setje.

Verwijderd

Ik denk dat we nou niet de weg in moeten slaan van: DAT KAN VEEL beter voor dat geld.... Bose maakt wel goed spul ( dat hun speakers van karton zijn is allang achterhaalde troep van de begin 90s) en maken ook kwa look mooi spul. MAAR het blijft teveel geld wat je er eigenlijk voor betaalt. Maar ja dat doe je ook met een BMW of Audi .... Het is net maar wat je wilt. Wil jij pronken met een mooi setje die ook aan al je eisen voldoet en iets hebben wat andere niet hebben en te veel geld hebt.... dan moet je het ook gewoon doen.
En ga nu AUB niet staan roepen hier dat een Logitech setje in die prijs klasse veel beter doet.... die pc setjes zijn bedoelt om gewoon geluid te verzorgen en niet om kritisch een luistertest door testaan over een 24bit gesamplede cd van de rock bent Van Zant ofzo..... We moeten wel dingen gescheiden zien.
En als je nou wel van plan bent om echt veel muziek te luisteren dan ga je gewoon ff door sparen tot je een leuke kleine amp kan halen met een stel mooie boekenkast luidsprekers.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 12:53:
En ga nu AUB niet staan roepen hier dat een Logitech setje in die prijs klasse veel beter doet.... die pc setjes zijn bedoelt om gewoon geluid te verzorgen en niet om kritisch een luistertest door testaan over een 24bit gesamplede cd van de rock bent Van Zant ofzo.
Waarom zou je er dan 300 euro aan uitgeven? En ja, voor 300 euro doet logitech of creatieve het zeker wel net zo goed, zoniet beter.
En als je nou wel van plan bent om echt veel muziek te luisteren dan ga je gewoon ff door sparen tot je een leuke kleine amp kan halen met een stel mooie boekenkast luidsprekers.
Daarvoor hoef je niet door te sparen. Voor 300 euro is er zat leuks te krijgen, al dan niet 2e hands.

[ Voor 6% gewijzigd door voodooless op 09-01-2006 13:06 ]

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 12:53:
En ga nu AUB niet staan roepen hier dat een Logitech setje in die prijs klasse veel beter doet.... die pc setjes zijn bedoelt om gewoon geluid te verzorgen en niet om kritisch een luistertest door testaan over een 24bit gesamplede cd van de rock bent Van Zant ofzo.....
Bose wel dan ? Logitech gebruikt Tangband units, zoek daar maar is op, zal je zien dat ze gebruikt worden in allerlei hifi toepassingen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

zelf uitmaken of je ze wilt of niet, puur voor het egluid hoef je het (zoals al meer gezegd) niet te doen. Het gadgetgehalte is natuurlijk wel leuk, en het is best een geinig setje. Of je er 300 euro voor over hebt laat ik dan aan jou over.. Ik had het niet gedaan..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Verwijderd

Als je graag patst met je zooi bij mensen die er geen verstand van hebben : Bose

Als je graag meer waar voor je geld wilt: Geen Bose

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 13:11
Iedereen maakt zich wel lekker druk over het niet kopen van deze Bose set. Volgens mij vroeg de TS om er geen afzeiktopic van te maken......

Ik ben ook geen Bose fan, maar als bijna niemand zo'n set heeft, dan vind ik het weer knap dat iedereen er zo'n uitgesproken mening over heeft.

@TS: Ga lekker naar diverse winkels voor diverse opstellingen, neem wat audio materiaal mee en vorm je eigen mening. Voldoet het, dan lekker kopen. Zoniet, dan niet kopen.

/Off-topic: En mijn voorkeur gaat ook uit naar VW/Audi. En ja, ik weet ook dat andere merken (veel) meer bieden voor hetzelfde geld. Ik rij liever in een tweedehands VW/Audi van 12.000 dan een nieuwe Japanner voor dat geld. Voorkeur is persoonlijk.

Carpe Diem

• JT

JT

VETAK y0

Hij vraagt of het setje de moeite waard is, ik leg uit waarom niet. Anders moet hij dat niet vragen.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Hij vroeg om advies of niet soms? Bose is grotendeels betalen voor de naam, oftewel om op te scheppen bij vrienden/familie/collega's/bekenden.

Wil jij dat ontkennen? Wil jij ontkennen dat je van een ander merk meer waar voor je geld kan kopen?

EDIT: OOOW je rijd liever 2de hands audi? Dan kan je de topic starter dus ook maar beter even aanbevelen 2de hands een losse versterker+speakers te kopen. Bij stassen 2x92 euro (Mordaunt-Short 902 NIEUW) en dan nog even 2de hands amp en je heb een stuk muziekalere set.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 00:19 ]

• rob1985
nee, ik wil gewoon een nieuw setje! En ik snap dat je veel beter kunt krijgen, als je 2e hands gaat kijken en ampje, maar dan heb je dus nog steeds niet de handigheid die dat bose systeempje te bieden heeft!

Een belangrijkste eis is dat er gewoon een 2.1 setje moet zijn MET 2 audio inputs en een hoofdtelefoon aansluiting. Das alles :) Oja, het moet natuurlijk ook goed klinken ;)

edit: was ik vergeten, wat ook belangrijk is, is dat het simpel te bedienen moet zijn zoals bijv. das bose systeempje. 2e hands amp zal het best ook allemaal kunnen, maar ik wil geen amp hebben. Gewoon een 2.1 systeempje, lekker compact en toch goed geluid!

off-topic: hoewel ik wel met diegene eens ben die zegt dat ie liever Audi/VW rijdt voor 10.000 ipv een nieuwe japanner ;)

[ Voor 21% gewijzigd door rob1985 op 10-01-2006 18:33 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

robvanpraat schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:03:
Een belangrijkste eis is dat er gewoon een 2.1 setje moet zijn MET 2 audio inputs en een hoofdtelefoon aansluiting. Das alles :) Oja, het moet natuurlijk ook goed klinken ;)
Vrijwel iedere 2e hands amp kan dit ook allemaal
off-topic: hoewel ik wel met diegene eens ben die zegt dat ie liever Audi/VW rijdt voor 10.000 ipv een nieuwe japanner ;)
Geef mij de japanner maar!

• M2XzeeD
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2025
Wij hebben ze al enige tijd in de winkel maar ik ben er niet echt enthousiast over. Het geluid klinkt naar mijn mening niet vol genoeg, er komt wel een bak herrie uit maar het detail van het geluid vind ik erg matig. (elke satelliet heeft maar 1 speaker)

Ik heb zelf de Altec Lansing FX6021, kost €249,- maar klinken naar mijn mening echt veel beter, veel detail en warmer. (zes speakers per satelliet)
Voor het zelfde geld heb je ook een Klipsch promedia 2.1, ik heb ze nooit gehoord maar die dingen schijnen erg uber te zijn en klipsch levert ook speciale iPod speakers. : )

Verder hangt het erg af watvoor muziek je luisterd, als het voornamelijk techo, house en dat soort dingen zijn is de bose wel weer goed vanwege zijn hele vette bas. (die is op de altec wat minder maar zeker niet slecht)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

M2XzeeD schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:11:
als het voornamelijk techo, house en dat soort dingen zijn is de bose wel weer goed vanwege zijn hele vette bas. (die is op de altec wat minder maar zeker niet slecht)
"Boem Boem, Bonk Bonk" :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• rob1985
Ik luister werkelijk vanalles. Gewoon top40 muziek, soms beetje harcore, wat house, wat r&b en op dit moment ben ik zelfs de veronica top 1000 aan het beluisteren. Dus heel gevarieerd. Ik ben geen audiofiel ofzo, maar ik vind het gewoon belangrijk dat muziek wel fatsoenlijk klinkt. Overigens vind ik bas wel erg belangrijk in muziek, maar het moet wel regelbaar zijn!!

Uiteindelijk is de voornaamste functie de pc, de ipod komt op 2, maar dat betekent niet dat het daarom slecht mag klinken. Ik zal een nieuw topic openen, omdat dit topic eigenlijk over slechts het Bose gaat, maar daar gaat het inmiddels vrijwel niet meer over.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

robvanpraat schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:37:
Dus heel gevarieerd. Ik ben geen audiofiel ofzo, maar ik vind het gewoon belangrijk dat muziek wel fatsoenlijk klinkt. Overigens vind ik bas wel erg belangrijk in muziek, maar het moet wel regelbaar zijn!!
Juist als muziek zo belangrijk voor je is moet je PC speakers links laten liggen. Die subwoofersysteempjes zijn vrijwel allemaal gebouwd op zoveel mogelijk bass uit een zo klein en goedkoop mogelijke speaker. Het probleem is echter dat het geen echte bass maar een monotone resonantiedreun is. Bijna alles wat je op redelijk volume draait gaat brommend en bonkend klinken. Veel mensen noemen dat een lekkere vette bass, maar ik vind het niet om aan te horen. Na een tijdje gaat dat soort geluid je enorm irriteren.

Daarom is het zo aan te raden om te zoeken naar een paar fatsoenlijke boekenplank speakers of slanke zuiltjes. Daar zit een fatsoenlijke bass in en met een beetje mazzel vind je voor onder de 100 euro een setje speakers waarin units zitten van merken zoals Focal, KEF, Audax, Dynaudio, Seas, Vifa, en noem maar op. Dat zijn setjes die nieuw soms tussen de 1000 en 2000 gulden per setje hebben gekost. Klinkt echt totaal anders :)

Het is alsof je halverwege je reis naar Italie vanuit een Fiat 127 overstapt in een luxe Maserati ;)

Om je een idee te geven van wat er te koop is:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3584_2.jpg

Deze speakertjes zijn van JMLab en bevatten units van Focal en Audax. Een lekker geluid voor dat formaat speakers en niet te vergelijken met een Z-680 van Logitech of iets in die prijsklasse. Ik had de mazzel dat ik onlangs een tweede setje van deze dingen kon kopen dus ik heb er 4 voor bij de PC. Al heb ik nu maar ruimte voor 2 :+ Enfin, een collega van me heeft stomtoevallig dezelfde speakers en gebruikt ze vol trots in de woonkamer met een NAD setje.

Kijk dus eens goed rond wat er tweedehands te krijgen is, vooral als je muziek wil luisteren.

Verwijderd

robvanpraat schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:03:
nee, ik wil gewoon een nieuw setje! En ik snap dat je veel beter kunt krijgen, als je 2e hands gaat kijken en ampje, maar dan heb je dus nog steeds niet de handigheid die dat bose systeempje te bieden heeft!

edit: was ik vergeten, wat ook belangrijk is, is dat het simpel te bedienen moet zijn zoals bijv. das bose systeempje. 2e hands amp zal het best ook allemaal kunnen, maar ik wil geen amp hebben. Gewoon een 2.1 systeempje, lekker compact en toch goed geluid!

Die Speakers zijn nieuw. Je kan ook nieuwe amp met 2de hands speakers nemen. Zelfs dat zal al beter klinken. Speakers gaan zo JAAAAAAAAAARRRREEEEEEEEEEEEEEEEN mee. Zelfde geld voor versterkers. Daarnaast heeft een versterker minstens 3 inputs (CD, AUX, TAPE) maar meestal zelfs meer. Daarnaast stelt die sub ook geen neuk voor en kan je net zo goed voor 2.0 gaan. Klank kast van de Mordauntshort 902 is al groter dan die sub. Daarnaast lijkt me het sterk dat je geen ruimte hebt voor 2 boekenplank speakers. Ook lees ik dat het vooral om muziek gaat. Dan moet je juist massaal subwoofer+surroundspeakerstje vermijden.

En de bass is dus wel regelbaar bij zo goed als alle versterkers. Ik noem mijzelf trouwens geen audiofiel (had ik wel meer uitgeven dan wat ik nu heb gedaan) maar meer muziekliefhebber.

Ik wilde eerst ook persee nieuw kopen. uiteindelijk heb ik 2d hands speakers gekocht en een nieuwe versterker. Dit omdat de versterker die ik wou niet 2de hands te vinden was. Op de speakers scheelde het trouwens 180 euro op de goedkoopste internetprijs terwijl de speakers pas 3 maanden oud waren!

• rob1985
vergeet aub niet dat het mp3 muziek is, dus zo subliem zal het niet klinken. Als je echt muziek wilt gaan luisteren, moet je toch met grotere bestanden gaan werken en daar heb ik niet echt zin in. Ik

Bovendien weet je bij 2e hands setjes nooit goed wat de vorige eigenaar er mee heeft gedaan ;)

Zo'n setje is gewoon lekker handig te installeren, neemt weinig ruimte in en zit er netjes uit :) Bovendien is de bediening uitermate makkelijk bij zo'n setje :)

Ik wil gewoon niet al dat gehannes met losse speakers en amp en blabla.

[ Voor 29% gewijzigd door rob1985 op 10-01-2006 19:44 ]

Verwijderd

Ik snap echt niet dat mensen een versterker aansluiten onhandig vinden? Je duwt kabeltjes in aansluitingen, let op de kleuren en klaar.

Daarnaast is mp3 echt niet zo slecht (mits geripped met het gebruik van bijv de LAME codec). Mp3 klinkt ook gewoon beter op een betere set (niet zo goed als cd, als je het al kan horen).

En over datgene van wat de vorige eigenaar heeft gedaan: je hoort zo of een speaker kapot is. Zelfde geld voor een versterker.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

robvanpraat schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:41:
vergeet aub niet dat het mp3 muziek is, dus zo subliem zal het niet klinken. Als je echt muziek wilt gaan luisteren, moet je toch met grotere bestanden gaan werken en daar heb ik niet echt zin in. Ik
Ik wil niet lullig zijn, maar ik draai regelmatig MP3 op een tamelijk bovengemiddelde audio set. Als ik er echt voor ga zitten hoor ik de verschillen tussen MP3 en CD's duidelijk, maar bij een beetje muziekdraaien hoor je die verschillen niet of nauwelijks. Dat argument is dus onzin :) Ook een MP3 klinkt veel en veel beter op een redelijk stel speakertjes in vergelijking tot een PC speaker set.

Verwijderd

Dat zei ik dus ook al.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Wat is er nou praktisch aan zo'n Bose set? Volgens mij hebben zelfs de goedkoopste Creative 2.1 setjes een AB met volumeregeling en hoofdtelefoon aansluiting.

Overigens houdt niemand je hier tegen 300 Euro neer te tellen voor een PC-set, maar als je om advies vraagt krijg je dat. En tja, de waarheid kan hard zijn. Toevallig is bij Bose de waarheid altijd hard :P

Ga je puur voor het Bose design, of wil je indruk maken op vrienden? Dan zou ik de Bose set kopen. Wil je goed geluid, degelijkheid en een mooi design? Koop dat een leuke Klipsch 2.1 set oid.

Ik ga je niet aanraden om een losse amp plus luidsprekers te kopen. Niet iedereen zit op die grote bakken te wachten.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Grote bakken? Net of bijv een marantz instappertje + mordaunt short 902's zo groot zijn. Je kan het vergelijken met 3 "subwoofers" van pc setjes. En daarnaast hoeft je amp niet naast je pc te staan aangezien er vaak nog wel een afstandsbediening bijzit.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-02 00:32
Even een subtiel kickje...

Zijn er al mensen met ervaringen met deze speakers?
Pagina: 1