Kleine WLAN accesspoint

Pagina: 1
Acties:

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:51
Een vraagje, ik heb namelijk geen idee hoe ik hier naar moet zoeken op Google of GoT:

Ik ben op zoek naar een superkleine wireless lan accesspoint, die ik in kan pluggen in een switch (die met internet verbonden is of wat dan ook), zodat ik niet meer de kabel in m'n laptop hoef te doen, maar gewoon via het draadloze netwerk online kan.

Ik kom namelijk vaak op verschillende plaatsen (m'n studentenkamer, bij m'n vriendin, bij m'n ouders op de zaak), overal hebben ze wel netwerk aansluitingen en kabels, maar dat is zo'n gezeur altijd. Ik wil gewoon een klein stickie bij me hebben, die ik inplug en die ik er weer uit haal als ik ergens anders heen ga.

Natuurlijk moet ook wel de standaard dingen aanwezig zijn, zoals simpele beveiliging en wat instelbare mogelijkheden, maar.. eerst maar eens gewoon de vraag of zo'n ding er is? :)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

je zou ipv een AP ook een Wlan Router kunnen nemen, en dan gewoon de draad in een van de LAN connectors doen, ipv de WAN.

Asus heeft een hele mooie portable Wlan router.

edit: wel ff dhcp uitzetten dan natuurlijk, en mogelijke andere settings die conflicten opleveren, maar verder kan je em dan gebruiken als AP, en stel dat je dan ergens komt waar je een router nodig hebt, dan stel je em gewoon ff als router in daar (gebeurt mij nog wel eens... erg lastig als er dan geen router is)

edit2:
deze dus: http://www.asus.nl/produc...3=0&model=409&modelmenu=1
zit zelfs WPA op... stukken veiliger dan WEP
en in de pricewatch: pricewatch: Asus WL-530g (4x 100Mbps, 54Mbps)

[ Voor 68% gewijzigd door McKaamos op 09-01-2006 00:31 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

De Asus WL-330 voldoet volgens mij wel. Krijg je ook etui bij waar alles in past dus kun je nog handig vervoeren ook.

[edit]
Die McKaamos laat zien kende ik nog niet, maar is denk precies wat je zoekt :)

[ Voor 31% gewijzigd door Maartenvs op 09-01-2006 00:32 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Maartenvs schreef op maandag 09 januari 2006 @ 00:30:
De Asus WL-330 voldoet volgens mij wel. Krijg je ook etui bij waar alles in past dus kun je nog handig vervoeren ook.
dies net zo duur als een 530, en de 530 heeft meer functies. lijkt mij beter imo... meteen handig als je ergens om een router verlegen zit, want de 330 is alleen een accesspoint, en de 530 checkt zelf op zijn WAN poort of hij op een local LAN zit of aan een WAN hangt. en if LAN then AP-mode else Router

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• shure-fan
  • Laatst online: 00:57
misschien een senao ap, die dingen zijn lekker klein, kost je alleen wel wat

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

McKaamos schreef op maandag 09 januari 2006 @ 00:33:
[...]
dies net zo duur als een 530, en de 530 heeft meer functies. lijkt mij beter imo... meteen handig als je ergens om een router verlegen zit, want de 330 is alleen een accesspoint, en de 530 checkt zelf op zijn WAN poort of hij op een local LAN zit of aan een WAN hangt. en if LAN then AP-mode else Router
Jij hebt het over de nieuwe versie de 330G de gewone 330 is maar € 25,- ongeveer :)

• ChrisM
Perfect! Ik wist helemaal niet dat die dingen bestonden! :) Ik heb hem al besteld.

• shure-fan
  • Laatst online: 00:57
welke is het nou geworden?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• ChrisM
De 530... Met routerfunctie. Dat leek me wel handig. :) Als het goed is, heb ik hem morgen of overmorgen in huis.
Pagina: 1