Geen internet na foutief instellen nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-04 20:41
Ik heb vandaag gepobeerd een pc toe te voegen aan een bestaand netwerk van 3 pc's verbonden met een sweex router en een normaal alcatel speedtouch modem. Deze pc's konden allemaal gewoon op internet en er waren geen problemen. Nu wilde ik dus een nieuwe pc toevoegen, maar deze kreeg geen ip adres toegewezen enz. Toen heb ik geprobeerd opnieuw het thuisnetwerk in te stellen, zonder succes. (ik heb hier alleen de fout gemaakt om de werkgroep een andere naam te geven PC ipv de bestaande naam) Logisch dat het niet werkte dus. Daarna nog een keer gedaan met de goede naam, maar nogsteeds zonder succes. Later bleek dat de lankabel naar de nieuwe pc gewoon gaar was, en ik wilde het later proberen met een andere kabel. Toen bleek dat de andere pc's in het netwerk ineens geen verbinding meer konden krijgen met internet. Die pc's krijgen nogsteeds wel een ipadres toegewezen in dos (ipconfig/renew) Maar geen internet. Ik heb niks veranderd aan instellingen in de router zelf, die zouden dus nog goed moeten zijn lijkt me...

Heeft iemand enig idee wat er fout is gegaan en wat ik nu moet doen?
Alvast bedankt, Gr Sander

[ Voor 7% gewijzigd door SaN op 08-01-2006 23:44 ]

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Kun je naar buiten pingen?
Post je ipconfig /all eens.
Verder is werkt het soms als je even je stekkers uit je modem/router/switch etc trekt.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Modem en router reset en het complete netwerk opnieuw opzetten mischien?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Alles uitzetten en dan weer aanzetten in de volgorde van het signaal (dus modem --> wachten --> router --> wachten --> PC).

Als dat niet werkt ff op de router web-page spieken wat er mis (misschien moet je wel opnieuw provisionen oid; welke ISP heb je?)

Wees consequent, maar niet altijd

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-04 12:48
Heb je bij het opnieuw instellen van het Thuisnetwerk misschien Internet Connection Sharing aangezet? Want dan kan dat ook nog de oorzaak zijn. Dan zijn er wellicht twee DHCP servers die adressen staan uit te delen in verschillende reeksen.

Post idd eens een ipconfig /all

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-04 20:41
mbaltus schreef op maandag 09 januari 2006 @ 10:46:
Heb je bij het opnieuw instellen van het Thuisnetwerk misschien Internet Connection Sharing aangezet? Want dan kan dat ook nog de oorzaak zijn. Dan zijn er wellicht twee DHCP servers die adressen staan uit te delen in verschillende reeksen.

Post idd eens een ipconfig /all
Bedankt voor alle mogelijke oplossingen, ik ga vanavond terug om te kijken of ik het kan fixen (de pc's staan niet bij mij thuis) en dan zal ik iig de ipconfig/all even posten. De modem en router uit en aan doen heb ik al geprobeerd zonder succes.
Pagina: 1