Ik heb vandaag gepobeerd een pc toe te voegen aan een bestaand netwerk van 3 pc's verbonden met een sweex router en een normaal alcatel speedtouch modem. Deze pc's konden allemaal gewoon op internet en er waren geen problemen. Nu wilde ik dus een nieuwe pc toevoegen, maar deze kreeg geen ip adres toegewezen enz. Toen heb ik geprobeerd opnieuw het thuisnetwerk in te stellen, zonder succes. (ik heb hier alleen de fout gemaakt om de werkgroep een andere naam te geven PC ipv de bestaande naam) Logisch dat het niet werkte dus. Daarna nog een keer gedaan met de goede naam, maar nogsteeds zonder succes. Later bleek dat de lankabel naar de nieuwe pc gewoon gaar was, en ik wilde het later proberen met een andere kabel. Toen bleek dat de andere pc's in het netwerk ineens geen verbinding meer konden krijgen met internet. Die pc's krijgen nogsteeds wel een ipadres toegewezen in dos (ipconfig/renew) Maar geen internet. Ik heb niks veranderd aan instellingen in de router zelf, die zouden dus nog goed moeten zijn lijkt me...
Heeft iemand enig idee wat er fout is gegaan en wat ik nu moet doen?
Alvast bedankt, Gr Sander
Heeft iemand enig idee wat er fout is gegaan en wat ik nu moet doen?
Alvast bedankt, Gr Sander
[ Voor 7% gewijzigd door SaN op 08-01-2006 23:44 ]