Toon posts:

[MCE 2005] Paars blok over TV-beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag MCE2005 geinstalleerd, en loop tegen een raar probleem aan waarvan ik echt geen idee heb waar de oorzaak zou kunnen liggen... Mijn probleem is als volgt: tijdens het kijken van TV op MCE heb ik een groot paars blok over mijn beeld, dat zowel in windowed als fullscreen mode te zien is. Ook als ik video opneem en die dan in MCE terugkijk is het blok aanwezig. Als ik dan de video opzoek in de 'recorded tv' map en met bijv WMP bekijk, is er geen paars blok.
Ik heb even een screenshot gemaakt ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: http://rotzooi.lakwijk.com/paarsblok.jpg

Zoals je ziet is het nogal storend :/
Mijn configuratie is de volgende:
Leadtek PVR2000 tvkaart
Geforce 6800GT
1024MB ram
Athlon XP 3200+

Voor de MPEG2 decoder heb ik cyberlink powerdvd geinstalleerd.

Ik heb dus echt geen flauw idee waar deze fout zou kunnen liggen... blijkbaar doet de tvkaart het wel goed, anders was de opgenomen video ook met paars blok zou ik zeggen?
Wie helpt me uit de brand? :)

Verwijderd

Topicstarter
Cyberlink PowerDVD eraf en DScaler erop, geeft weer wat variatie :|
Afbeeldingslocatie: http://rotzooi.lakwijk.com/dscaler2.jpg

Verwijderd

Je moet ook geen SBS6 kijken :P
Nee ff serieus... Ik heb geen idee. De grote van het blok lijkt wel het formaat als je teletext aanzet. Wat gebeurt er dan?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik teletekst aanzet gebeurt er helemaal niks :/ Ik krijg onderin het teletekstnavigatiebalkje maar voor de rest blijft alles hetzelfde. Best apart, aangezien deze tvkaart wel gewoon teletekst ondersteunt.
-edit-
en als ik van kanaal wissel is tijdens de periode dat van kanaal wordt gewisseld, en het beeld dus even 'bevriest', het blok weg! Erg vaag dit :/

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 02:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aha! Oplossing gevonden! Update KB873369 lost het probleem op. Ik zou me diep moeten schamen, maar had Windows Update al een keer gedraaid en dacht dat hij in 1x alle updates had geinstalleerd, maar blijkbaar moest dat in twee etappes. KB873369 is onderdeel van de Update Rollup 1 (en natuurlijk ook versie 2 daarvan). Teletekst werkt nu ook :) :)