Ik probeer nu al een tijdje 2 keuzelijsten te koppelen. Hetgeen niet lukt. Ik heb wel voorbeelden gezien en nagedaan maar het mocht niet baten. Ik zal mijn probleem simplificeren. Ik wil in de eerste drop down keuzelijst met een vijftal opties. Laten we zeggen vijf landen. Als er een land gekozen wordt moet in de 2e keuzelijst de keuzeopties beperkt worden tot het tonen van alleen de steden welke in het gekozen land (1e keuzelijst) voorkomen.
Geef even in je oorspronkelijke topic aan wat je hebt gevonden en wat er niet lukt. Echt moeilijk is het allemaal niet, maar als je hier neerzet wat je tot nu toe hebt gevonden en wat er fout gaat is het makkelijker om je verder op weg te helpen.
As said before: in het after_update event van je eerste keuzelijst plaats je code die de rowsource van de tweede keuzelijst aanpast in bv 'select naam from steden where land=' & keuzelijst1 oid.
hier verder dus
As said before: in het after_update event van je eerste keuzelijst plaats je code die de rowsource van de tweede keuzelijst aanpast in bv 'select naam from steden where land=' & keuzelijst1 oid.
hier verder dus
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Dit topic is gesloten.
![]()