Partitie Corrupt en Raw Partitie op wd

Pagina: 1
Acties:

• Hyena
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05-2025
Laat ik beginnen met een beschrijving van mijn systeem: (het is niet hi tech helaas)

OS = Windows XP pro SP2

Intel Pentium 4 2.8
Asus P4s533-x
200 GB WD2000JB 7200 rpm
80 GB seagate 5400 rpm
Promise Ultra 100 TX2 Controller Card

320 GB WD3200JB Ligt nog gesealed naast de PC

Nu is er 1 ide kanaal defect :'( (wordt wel gezien door windows maar ik krijg er niets werkend op)

Nu heb ik de twee schijven via de Promise Ultra 100 TX2 Controller Card (kanaal 1) draaien en mijn cd brandertje en dvd spelertje via ide kanaal 1 van het moederbord. Heb ook problemen gehad toen ik het andersom had gedaan. Dus de dvd en brander via de promise card, dan blijven ze spinnen en het systeem draait daardoor bijna niet meer. Maar goed dat is nu niet het probleem.

Het systeem heeft ongeveer 6 maanden prima gedraaid.

Deze morgen ging het verkeerd. Bij het opstarten van de pc ging skandisk lopen om volume H: te scannen en gaf de melding dat er files gerecovert werden. (al mijn muziek files) Na deze actie starte windows gewoon op en kon ik alle files op H: gewoon zien. Alleen kan ik de files niet meer afspelen, sommige nog wel en sommige files laten andere muziek horen dan de file waarop geklikt word. (bijv. Sade wordt Snoopdogg etc.)

Heb tweede wat er gebeurt is: Ik mis een partitie, mijn laatste partitie J: is verdwenen (H: en J: staan op de 200 GB WD2000JB 7200 rpm hier staat ook xp op.) Ik kon in schijfbeheer nog gewoon de letter J: weer aan de partitie toewijzen maar hij was RAW geworden. :? Is er een mogenlijkheid om deze partitie nog te redden? (Schoolbestanden |:( )

Ik heb met Ontrack easy recovery de H: partitie kunnen recoveren (easyrecovery gaf wel aan aan dat er een readerror had plaatsgevonden :'( ) alle files konden worden overgezet op partitie I: (80 GB seagate 5400 rpm) alleen dit had niet veel effect want ook die files hadden dezelfde symtomen. (Niet meer afspelen etc.) is het ook nog mogelijk om deze files te recoveren? (I love my music O+ )

Verder vond ik op H: nog allerlei andere files 14 gig aan raar genaamde files (file 1,2,3,4 enz onder elkaar) zou dit verband met het probleem kunnen hebben?

Ontrack easy recovery kan mijn J: partitie niet zien dus ik kan hier niets mee doen. :'(

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt iedereen.

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé

Verwijderd

zelf heb ik net hetzelfde probleem gehad een half jaartje geleden, ook geprobeerd om files te recoveren maar net als bij u had ik hetzelfde probleem met bv mp3's die andere benamingen hadden of in stukjes waren gesneden....
ook jpeg's etc waren wel recoverd maar slechts 5% waren nog te gebruiken

spijtige zaak want het enige wat ik heb kunnen doen is de welbekende Format C:

maw... een Backup is hard nodig!

greetz, Grindal