Toon posts:

[XP] Zoveelste Trage XP

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik word gek.. Ik kom er niet uit.. Situatie :

Het opstarten van XP is om te janken.. Waneer XP opstart krijg je een XP logo te zien na POST met een balkje die "loopt". Hier blijft die ong. 52 sec staan en gaat dan pas verder. Het balkje komt ong. 26x langs voor ik "Welcome" zie staan. Dit ging normaal VEEL sneller..

Uiteraad heb ik zelf gekeken wat er aan de hand is en heb het volgende geprobeerd :

- Herinstall
- Onboard LAN uitgezet
- Onboard Sound uitgezet
- Bootvis ( Geen activity die 52 Sec )
- Safe Mode ( Ook traag )
- msconfig / Diagnostic Startup ( Ook traag )
- Alle hardware los wat niet nodig is

Config :

- FX55
- 7800GTX 2x
- 4GB Corsair XMS
- Raptor 74GB
- Asus SLi Premium

Wat ik niet snap is dat ik "Na het niet uitkomen wat het nou was" een herinstall gedaan hebt en nu dit pas opvalt.. Wat ik vreemd vind is dat die 52sec wel mijn HDD LED blijft branden constant, maar er via bootvis geen HDD activity is.. Helemaal geen activity..

Andere HDD heb ik ook geprebeerd gezien ik er net een 74GB in heb gezet. Het begon allemaal met een 37GB raptor..

Iemand enig idee ? Ik kom er niet meer uit.. En met "Search" zie ik veel mensen met problemen nadat ze zijn ingelogged.. Ik heb het alleen met opstarten.

• fromalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 14:35
Bij mij volstond een defrag de eerse 2* hoewel na een week of zelfs dit dagelijks doen niets meer uithaalde, bleek om een cpu te gaand ie beetje dood aan het gaan was. In elk geval probeer misschien toch maar eens te defragmentere?

Verwijderd

met die 37 gig schijf deed ie het ook? zou ik eens een andere sata/ide poort proberen op je moederbord

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Lijkt me een hardwarematig probleem.

Misschien staat er in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter wat nuttige informatie, heb je die al gezien? :)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:32
Kijk eens in de logs van XP of er niet op één of ander proces gewacht wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Zo, of het snel gaat hiet met reply's ? :D

fromalk : Dat is niet liev wat je zegt.. Word gek als me FX naar de kl*te gaat.. Geld is inmiddels op :(

Yohoo : Yep, ook met de 37GB schijf.. Ik ga proberen een andere poort te pakken.. Toch vind ik het vreemd dat het dan alleen met opstarten zo is.. EDIT : Helaas, op andere SATA poort zelfde "probleem".

RoD : Ja, doorgelezen.. Vreemde is zoals hierboven gezegt, heb het alleen met opstarten... Rond de 52 tot 60 sec dat diedaar blijft staan..

EricJH : Vergeten te vermelden.. Opgestart met /SOS in boot.ini.. Geen driver in de weg.. En als hij bij "Welcome" komt gaat alles wel rap.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 22:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eruit.....

Heb het even laten rusten, maar vanmorgen bij het opstarten was ik het zat.. Heb vanalles geprobeerd erachter te komen wat het was.. Gezien ik geen logs kon vinden of iets wat softwarematig in de weg zou kunnen zitten heb ik al mijn hardware eruit gehad..

Na het ontkoppelen van 1 GTX en mijn DVD speler deed deze het wel.. GTX er weer in en deed het nogsteeds zoals het hoord.. DVD ( NEC 5240 ) eraan en het was weer om te huilen.. Duurde 1min. voor deze doorliep.. Andere DVD geprobeert en idem dito..

Dan toch maar een BIOS update.. Mocht niet helpen.. DVD op secundaire IDE poort aangesloten en weer om te huilen.. Nu draai ik zonder iets aangesloten op een IDE poort.. HDD is SATA namelijk..

Maaar... Nu dit :

Dit is zonder DVD :

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roeth019/zonder.jpg

Dit is met DVD :

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roeth019/met.jpg

Beide idle en fresh install..

Snap er niets van :(

Verwijderd

wellicht een firmware update van je DVD proberen?

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
misschien een nogal scheve driver voor je ide ?
als je nforce4 mobo hebt , heb je misschien de IDE drivers geÏnstalleerd?

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

En de jumpers kwa master/slave enzz wel goed ?

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

lijkt me een dma kwestie..
probeer zowel als in apparaatbeheer als in het bios in te stellen dat je dvdspeler op dma staat....en flash ook de firmware van je dvd speler...

succes

MSI GX660R for the win!

Verwijderd

Dit heb ik ook gehad met een verse winxp install. Mijn dvd-speler was naar de mieter, het duurde bij mij ook een eeuwigheid voordat mn pc was opgestart.

Pentium 4 3,4 Ghz
1 gieg intern
ms-7091 mobo

Moet toch snel zat zijn duurde wel 2 minuten voordat hij volledig was opgstart, een vriend van mij heeft later tijdens de herinstall van win xp het probleem gevonden. Heb toen een nieuwe speler gehaald en sindsdien is het probleem weg. Probeer het anders met een speler die je van iemand ff kan lenen, of het werkt. :)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:30

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Flapietoetoe schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:55:
misschien een nogal scheve driver voor je ide ?
als je nforce4 mobo hebt , heb je misschien de IDE drivers geÏnstalleerd?
De Asus SLI Premium is idd een nForce4 bord. Tegenover me loopt een Asus SLI Deluxe keurig, die heeft de IDE driver niet geinstalled. En op dat bord zit een NEC DVD brander, de 3540A.
Dit is idd een puntje om naar te kijken, ik wilde het ook aanhalen :P
Verder zorgen dat je het nieuwste BIOS op je bord hebt en laatste firmware voor je speler.

@neo567, master/slave lijkt me hier niet het probleem aangezien er maar 1 device op het kanaal zit
@Egg, mja maar het verschil tussen DMA/PIO merk je meestal door hoge CPU belasting bij gebruik van de drive. Net bij het booten. maar kijken kan uiteraard geen kwaad.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:26
Staat de DMA mode aan voor die DVDbrander? Het zou erg raar zijn, maar met computers kan alles.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Een brakke IDE kabel misschien?
Soms kan het beter zijn om voor een optische drive een ata-33 kabel te gebruiken ipv een ata133 kabel.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Laukui schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 14:06:
Soms kan het beter zijn om voor een optische drive een ata-33 kabel te gebruiken ipv een ata133 kabel.
Bron?

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

Topicstarter
Laukui schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 14:06:
Een brakke IDE kabel misschien?
Het is niet te geloven............. Dit is in 1x gekomen he.. Dus firmware update etc. vind ik dan wel vreemd.. Dus toch een andere DVD eraan ( NEC 3520a ) en nogsteeds hetzelfde... Dan toch maar een el cheapo IDE kabel eraan die ik in de kast gevonden had..

En........ Gelijk lopen !!!!

Snap echt niet dat het aan de kabel lag.. Ziet er nog goed uit en is nooit los geweest..

Ik dank jullie vriendelijke voor de reply's _/-\o_
Pagina: 1