Toon posts:

vraagje ivm wireless internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

2 weken geleden nam mijn grootvader adsl bij telé2(het gewone abo niet het goedkoopste).
Eergisteren kocht hij in de carrefour een modem/(wireless)router en hij vroeg me deze aan te sluiten.
Ik heb alles aangesloten, en ik had hiervoor al verschillende draadloze routertjes aangesloten.
Maar het probleem is nu dat hij zeer grote verschillen heeft in snelheid en soms valt het zelfs eventjes weg. Er is nog een andere draadloos netwerkje in de buurt dus ik dacht dat het aan het kanaal zou liggen. Met netstumbler ff gekeken welk kanaal die andere zit en er eentje ver van genomen want we zaten beide op 11. Probleem opgelost dacht ik maar dit maakt geen enkel verschil uit.
gegevens : Router: Philips SNA6500
laptop grootvader : medion kaartje zou ik es moeten opzoeken
mijn laptop : hp met broadcom kaartje
Ook ik zelf heb de grote snelheidsverschillen, van 20 KByte/sec tot 280 KByte/sec (nu zit ik via de kabel en ook dit is erg onregelmatig tss 170 KByte/sec en KByte/sec)
hopelijk weet iemand hier een oplossing voor
moesten er nog gegevens gewenst zijn vraag gerust

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:21

The Wizard

Moderator Mobile
Je kan heel veel storingsbronnen hebben, bijv. de router naast een tv of in de buurt van de magnetron zetten. Ook de bouwstijl maakt veel uit, gewapend beton is ellende. Sommige (ingebouwde) WiFi kaartjes komen ook niet verder dan 10 meter! Je kunt proberen of je in de instellingen van de kaartje een vermogen kunt aangeven, dat is nl. het geval bij de Intel PRO chipsets. Of probeer de router centraler te plaatsen.

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

Verwijderd

Topicstarter
Bij alle besproken problemen zitten we op maximum 2,5 meter van de router zonder enige belemmering ertussen, dus daar ligt het niet aan normaal.