Webcam stream software voor op LAN

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-08 22:00
Ik wil een webcam aanschaffen, en die webcam streamen over het lokale netwerk. Ik heb dus gezocht met google, ik vond iets dat VLC media player heette waarmee ik wel iets gestreamt krijg, maar als ik http://myIPadres:8080 doe, dan krijg ik dus een venstertje dat Mozilla (das mijn browser fyi) een file wilt downloaden van het type "application/octet-stream" en mozilla weet niet hoe hij dat moet handlen.

Dus probeerde ik HTTP te vervangen voor MMS en toen opende Mozilla WMP en er werd iets gebuffert, soms kreeg ik geluid en soms zag ik ook even een paar seconde stream, maar echt werken deed het niet, het hing vooral af van watvoor codering ik gebruikte (asf, mpeg ts etc)

Ik weet niet of dat nou ligt aan het feit dat mijn PC iets niet kan zien wat ie zelf streamt, of dat het programma brak is, maar het werkte iig niet.

Dus ik heb verder gegoogled, en ik vind voor de rest alleen maar software die werken met server/client software, wat ik niet wil. Ik wil dat een user op een LAN gewoon een linkje aanklikt en dat ie de stream kan bekijken van de webcam via zijn browser of WMP. Om VLC te testen heb ik gewoon een paar filmpjes die het wel doen in WMP geselecteerd omdat ik geen webcam heb atm, maar ik zie dat VLC wel iets heeft voor webcam streaming, dus vandaar dat ik eerst file streaming probeer en daarna pas webcam streaming, omdat ik dan een webcam moet kopen.

Is er hier iemand die ervaring heeft met het streamen van webcams, misschien software weet, of weet wat ik fout doe in VLC?

edit: ik weet btw niet of dit nou in OH of SA moet, maar ik vond SA het logischt.

[ Voor 4% gewijzigd door Widow op 08-01-2006 22:04 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 10:40
Als je een axis webcam koopt, ben je meteen klaar. daar zit een webserver in, zodat je op elke pc kan kijken.

Het is overigens wel degelijk mogelijk met VLC, alleen moet je heel veel klooien met de instellingen.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• Widow
Hmm, axis, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik heb even gekeken naar wat ze aan resellers hebben, maar de goedkoopste camera's beginnen vanaf 180 euro. Dat is toch iets te prijzig ben ik bang :X

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 10:40
The Widow Maker schreef op zondag 08 januari 2006 @ 22:26:
Hmm, axis, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik heb even gekeken naar wat ze aan resellers hebben, maar de goedkoopste camera's beginnen vanaf 180 euro. Dat is toch iets te prijzig ben ik bang :X
D'r zijn ook andere merken die hetzelfde kunnen, heb ze op het werk liggen, weet alleen de naam er niet van :/
ze zijn iig wel een stuk goedkoper. (hoewel je dat natuurlijk welk kan merken aan de kwaliteit)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Verwijderd

met winamp kun je ook streamen, maar dan kan iedereen kijken en dat lijkt me niet de bedoeling

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik gebruik Webcam XP, (moet je ff op google zoeken) werkt perfect, heb mijn tuin gefilmt tijdens oud en nieuw :Y) (Bij een kennis zitten kijken :P)

Goedkoop bellen via VoIP

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

is windows media encoder niet iets?

[ Voor 23% gewijzigd door ThaHandy op 08-01-2006 22:44 ]

• Widow
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 22:37:
met winamp kun je ook streamen, maar dan kan iedereen kijken en dat lijkt me niet de bedoeling
Uiteindelijk is het bedoelt voor een webcam die in een PC komt te zitten, en die ik wil streamen over een LAN op een lan party. Dus het is geen probeem als iedereen het kan zien.

Pagina: 1