Toon posts:

Nieuwe behuizing, stil!

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een zo stil mogelijk systeempje te bouwen:

Mijn systeem:
AMD Athlon 64 3000+ (S754, 2,0GHz, 512KB)
Asus K8V Deluxe, K8T800 (Lan, W-Lan, 5.1 Sound, 1394)
512MB PC3200 DDR (Corsair)
Sapphire Radeon 9600 256MB (AGP)
schijven
Samsung Spinpoint SP2504C, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ)
Western Digital WD1200JB, 120GB (7200rpm, ATA100, 8MB)
spelers
Asus 16x48x, DVD-E616P1 (Retail)
MSI DR8-A 8x
Voeding:AOpen AO350-12APN, 350W (ATX)

Geheugen gaat nog worden uitgebreid en er komt nog een SATA schijf bij van ongv. 300GB

Ik heb al de volgende dingen die ik ga aanschaffen:
3x Hardeschijfkoelers
Silentmaxx HD-Silencer Rev. 2 (Passief)
pricewatch: Silentmaxx HD-Silencer Rev. 2 (Passief)

Processorkoeler (ben ik nog niet helemaal uit)
Scythe SCNJ-1000 (Socket 478/775/754/939/940)
pricewatch: Scythe SCNJ-1000 (Socket 478/775/754/939/940)

Passieve voeding
Silverstone SST-30NF, 300W (Fanless)
pricewatch: Silverstone SST-30NF, 300W (Fanless)

En hier bij komt nog een 120mm fan in de behuizing, welke zijn de beste op het gebied van stil en perfomance?

Ik ben dus ook nog op zoek naar behuizing, ik had de Antec Performance One P180 al een beetje op het oog, maar dit staat nog helemaal niet vast.
Ik ben ook wel gefanisceerd door Lian-li

Een eis wat mijn behuizing zal moeten hebben:
Minimaal 5x 5.25 Drive Bay (waarvan 3 extern)
Dit vanwege de HD-Silencers!
en 2x 3.5 (maar dit hoeft geen probleem te zijn)

Ik heb veel reviews gelezen op tweakers, maar ik kan daarop nog steeds niet mijn behuizing uit halen!

Dus wie kan mij er daarbij meehelpen!? Of heeft nog andere suggesties

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Maar wat wil je nu? Dat we een goede suggestie voor een behuizing hebben? Dan kan je beter even de lokale hardware shop binnenlopen en kijken naar het assortiment aan kasten. Dan kan je gewoon ff voelen aan de kasten, en weet je vrij snel of het wat is of niet.
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 22:03:
Minimaal 5x 5.25 Drive Bay (waarvan 3 extern)
Btw, interne 5,25" slots bestaan niet ;)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:13
artic cooling behuizingen

tot nog toe zijn deze behuizing veruit het stilste wat ik heb moge zien.

kijk ernaar en doe er je voordeel mee.

Verder heeft "the window maker" gelijk dat je lokale pc-boer je hier vaak ook wel van dienst kan zijn.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:14
Zoeken naar Stille behuizing
Zijn echt al heel veel topics over, vooral in DOC

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
En hier bij komt nog een 120mm fan in de behuizing, welke zijn de beste op het gebied van stil en perfomance?
Je kan natuurlijk voor papst gaan maar die zijn erg duur. Wat een betere keus is zijn de 120mm fans van nexus

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-02 07:23

drooger

Falen is ook een kunst.

Even kort door de bocht:

Harde schijven eerst met elastiek o.i.d. in de kast ophangen( omste beurten) zodat je weet als het wel goed te dempen valt. Het resultaat zal waarschijnlijk bijna hetzelfde zijn als het resultaat in de hdd silencers. (weet je in elk geval dat je niet een hopeloos geval probeert te redden)

Silverstone SST-30NF, 300W (Fanless) lijkt mij niet een goed idee om 2 redenen. Hij heeft maar 300 watt en hij is passief. Je pc(voeding) zal hierdoor lekker warm worden en ik twijfel als dat wel te compenseren is met 'maar' 1 120mm ventilator.

Dit wordt ook weer 1 van de vele opsomtopics die er zijn geweest en zullen komen. Volgens mij horen ze ook meer thuis in 'overclocking en cooling'.

Behuizing is meer een eigen keuze, ten slotte moet jij er de hele tijd naar kijken. Ik vind dan ook dat je gewoon bij een aantal (web)winkels moet gaan kijken en bij elke leuke kast je lijstje erbij moet pakken om te kijken als hij geschikt is. Een review van een kast wil i.m.o. niet zoveel zeggen als het een gewoon stuk metaal is, als er een fancontroller bij zit dan zou het anders kunnen zijn, maar goed.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Jado
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Jado

Californication

Hier vind je de review van een SilentmaxX kast,en die komt er zéér goed uit.
overzicht :
4x 5.25 externe bays
+ 3 x 5.25 interne bays speciaal voor gekoelde/gedempte harde schijven
Ook nog een interne 3.5 en twee externe 3.5 bays.

Voor de rest zijn er dempmatten al aanwezig,en nieuwe systemen om te openen vna zijkanten.
Ook plaats voor fan boven/recht voor de CPU.Dit is de kast die ik koop voor me nieuwe pc als ik hem heb. :Y) (wat overigins nog ff kan duren)

@ drooger : elastiekjes en dichte,passieve dempers/koelers is mij vergelijken met de koning.

[ Voor 9% gewijzigd door Jado op 08-01-2006 22:58 ]

If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...

Verwijderd

Als je de zalman hd silencer gebruikt kun je die ook heel gemakkelijk op de bodem van een kast plaatsen, en zou je 2 5.25" bays minder nodig hebben

Verwijderd

je kan denk ik beter deze voeding kopen :

http://tweakers.net/pricewatch/120895

deze kast voldoet ook aan jouw eisen :

http://tweakers.net/pricewatch/88343

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Jado schreef op zondag 08 januari 2006 @ 22:57:
Hier vind je de review van een SilentmaxX kast,en die komt er zéér goed uit.
overzicht :
4x 5.25 externe bays
+ 3 x 5.25 interne bays speciaal voor gekoelde/gedempte harde schijven
Ook nog een interne 3.5 en twee externe 3.5 bays.

Voor de rest zijn er dempmatten al aanwezig,en nieuwe systemen om te openen vna zijkanten.
Ook plaats voor fan boven/recht voor de CPU.Dit is de kast die ik koop voor me nieuwe pc als ik hem heb. :Y) (wat overigins nog ff kan duren)
Ik zag de topictitel, en dacht bij het lezen van de TS direct aan de SilentMaxx kast. Een geweldige kast, het uiterlijk is vrij saai, de modbaarheid is niet zo heel erg hoog, maar wat een geweldige kast. Het komt al in de review naar voren dus ik zal de lofzang hier verder staken, ik kan niet anders dan je deze kast aanraden. Ik meen dat de actuele PW prijs rond de 126 euro ligt, de prijs vermeld in de review is die van de aanbieder van de reviewkast ;)

Deze behuizing heeft een speciale constructie in het dak voor extra ventilatie bij gebruik van een passieve voeding. Je verwijdert dan eenvoudig (1 schroefje losdraaien) een afdekplaatje waarna een extra rooster vrijkomt. Ik weet niet hoe het met de PSU zit die jij gekozen heeft maar ik meen dat de SilentMaxx passieve voeding zodanig ontworpen is dat deze er maximaal gebruik van maakt. Misschien ook iets ter overweging ? Verder vraag ik me af of 300W voldoende zal zijn voor jouw systeem...
The Widow Maker schreef op zondag 08 januari 2006 @ 22:09:

[...]

Btw, interne 5,25" slots bestaan niet ;)
Bij deze kast wel dus :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door Carpento op 09-01-2006 00:15 ]

Verwijderd

Lian Li is zeer mooi maar niet echt stil, zowiezo de standaard fans die erin zitten maken redelijk wat herrie(maar doen hun werk uitstekend). Je kan hem natuurlijk wel stil maken doormiddel van isolatie en andere fans, maar een stille kast kopen is slimmer denk ik. Maar over de kwaliteit kan ik zeker niet klagen.

Passieve voeding kan maar mischien ook een andere stille voeding halen tagan maak zeer hoge kwaliteit voedingen en zijn ook nog erg stil(en scheelt een stuk in prijs vergeleken met een passieve).

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:51
Ik lees goede dingen over de kasten van Nexus: http://www.nexustek.nl/hq/# . Komt nog uit Nederland ook. :Y)

Gebruik tot genoegen de processor cooler op mijn Athlon XP. Belangrijk stiller dan de boxed cooler van AMD.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

EricJH schreef op maandag 09 januari 2006 @ 00:44:
Ik lees goede dingen over de kasten van Nexus: http://www.nexustek.nl/hq/# . Komt nog uit Nederland ook. :Y)
Ja, ik gebruik hier ook de Nexus kast. http://www.nexustek.nl/breeze500.htm

Een heerlijk stille en mooie kast. Mn AMD64 3000 koel ik dan met een ALCU7000 van Zalman op redelijk lage snelheid.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Schop naar OH, daar doen ze wel aan behuizingen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-01 21:01
Ben zelf op dit moment bezig met een zelfde soort systeem dat moet gaan draaien naast het hoofd van mijn (doorgaans ) slapende vriendin wanneer ik 's nachts aan het gamen ben.

heb zelf gekozen voor:
pricewatch: Antec Solution SLK3000B (ATX, Geen PSU, Zwart)
Ofwel een antec kast met 2 120 mm fan mogelijkheden zonder voeding a 42 euro.
Hierin zit al een vrij stille fan getuige de verschillende reviews.
Toch vervang ik deze voor 2 nexus 120mm fan's die 21,6 dB zouden moeten produceren.
Echt een van de stilste misschien wel de stilste fans van dit moment, produceren wel redelijk wat lucht verplaatsing want met 36 cfm kunnen deze fans menig 80 x80 mm fan bijhouden op 2500 rpm (en geloof me die geven echt wel hoorbaar geluid).

dus 2 fans van 120 mm voor en achter.

daarna een stille voeding dus 1 met een 120 mm fan. Hier voldoen verschillende voedingen. Zou persoonlijk niet passief nemen en zeker geen 350 wat. een nexus 400 watt of de nieuwste enermax liberty 500 voedoen voor mij iig. Laatst genoemde wordt mijn keus daar deze modulaire kabels heeft en zeer zeer sterke lijnen heeft zoals ik van enermax gewend ben. Hangt wel een goed prijsje aan btw maar misschien dat iemand anders nog een goedkopere echt stille voeding weet.
pricewatch: Enermax ELT500AWT Liberty 500W (ATX12V 2.2)

voor me cpu koeling stap ik naar 1 van de beste cpu koelers van het moment volgens alle reviews die ik ervan heb gelezen, helaas is de thermaltake site gewijzigd en zijn alle review links er niet meer opgezet er zijn er wel 40 te vinden (en die stonden ook allemaal daar):
de thermaltake big typhoon
http://www.thermaltake.co...ail/cl-p0114/cl-p0114.asp
deze koeler presteerd beter dan de nieuwe zalman 9500 en zelfs de scythe wordt outperformed en dat met 16 dB (korreltje zout) maar iig heeeeeel erg stil.

Het is dus duidelijk dat met 2 120 mm fans nog 1 in de voeding en een 120 mm cpu fan die allemaal superstil zijn je een koele pc neezet die ook nog eens stil is. Ook trekt de 120 mm cpu fan direct koude lucht naar binnen vanaf de zijkant (via een wel werkende tunnel, dus niet die van de sonata 2) waardoor je cpu echt belachelijk koel blijft!
Ik wil persoonlijk kunnen overclocken en het stil houden en beide zijn zeer goed mogelijk in dit systeem. Btw ook ik zet de harde schijven in de cd rom bays dus ik verwijder dat suffe hdd rekje om de airflow te verbeteren.
1 nadeeltje en das dat er maar 4 5.25 bays zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door hoeretoeter op 09-01-2006 20:28 ]

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

Verwijderd

www.silentpcreviewcom gaat puur over silent pc's

cheers,

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik kan niets dan goed zeggen over de combo die ik zelf hebben: Scythe Ninja icm de Antec P180; de 2 outtake fans zitten bij m'n mobo precies in lijn met de heatsink en houd m'n cpu heerlijk koel en stil. Zelf heb ik d'r 'n Nexus 120mm fan op zitten voor 'n beetje extra koeling, ik zou em makkelijk eraf kunnen laten (al eens gedaan) maar ik hoor em toch niet.

Zit zelf alleen nog te verzinnen over welke voeding ik neem want ik wordt helemaal ziek van 't lawaai dat m'n Tagan 380w maakt; het enige deel van m'n PC wat ik nog kan horen met m'n case dicht.
Pagina: 1