Linksys BEFSR41V3 internet valt weg

Pagina: 1
Acties:

• PH-JPS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-03 15:38
Ik zal allereerst even uitleggen wat ik tot nu toe gedaan heb, hele lijst dus daar komt ie:

Ik heb de Linksys BEFSR41 router nu al bijna een jaar. In het begin was ik erg positief over de router, zonder al te veel geklooi met de instellingen had ik heb snel aan de praat met ADSL van Planet.

Na een paar weken begon het probleem eigenlijk. Af en toe viel internet even uit. Het vreemde was dat ik het alleen kon oplossen door de stroom even van het apparaat af te halen, en er weer op te zetten. Ik kon hem via de interface niet meer connected krijgen. Als de stroom er weer op zit connect hij weer binnen een minuut. }:O

Dit probleem bleef komen, soms om de dag, soms om het uur, echt te irritant :/

Goed, gelijk met linksys gemailt, alles uitgelegd. Toen kreeg ik een aantal opties die ik moest doorlopen:

MTU settings: MTU stond (en staat) op 1460. Als ik MTU disable kan de router wel met internet connecten. Ik kan ook pingen, maar niet internetten of iets dergelijks. Door middel van mail heb ik mijn optimale MTU uitgerekend op 1462. Helaas kan ik geen MTU hoger dan 1460 instellen op de router.

Later werd mij aangeraden om de MTU met 50 te verlagen iedere keer dat ik problemen had, helpt ook niets.

Firmware: Natuurlijk moest ik ook de firmware flashen. Origineel kwam de router met de 1.05.03 firmware, dit is zelfs een beta firmware. Ik heb geflashed naar versie 1.05.00 met een long reset, en ook geen resultaat, het probleem blijft.

Static of dynamic IP: Ook geen resultaat, had het eerst dynamisch staan en nu static, nog steeds hetzelfde probleem.

Poorten: De support liet me ook een aantal VP poorten openen op de router, ook geen resultaat.

De support van Linksys laat te wensen over. Op hun mail krijg je van de tien keer misschien twee keer een reactie. Via hun site kan je online chatten met support, wat wel een goed idee is. Het vervelende is dat ze zeer traag reageren en ze beloofde mailtjes achterwege laten, waardoor ik wel zes keer hetzelfde verhaal hebben moeten vertellen. :X

Ik ben een beetje ten einde raad. Ik heb GoT helemaal doorgespit en merkte op dat meer mensen dezelfde problemen hebben gehad met deze router. |:(

Nog even voor de volledigheid, het gaat om de Linksys BEFSR41V3 (onderaan staat V3.1, maar dat maakt volgens mij niets uit). De connectie wordt gemaakt door middel van PPTP met Planet ADSL. De modem is een Alcatel SpeedTouch Home ISDN. De snelheden die gehaald worden met de router ertussen zijn normaal. Als ik de modem direct aan de PC hang verlies ik nooit de verbinding.

Iemand die me kan helpen? :|

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Doe je iets speciaals. Bijvoorbeeld downloaden? Bij dit soort verhalen moet ik denken aan een router die zich nekt met teveel connecties. Sluit je P2P-programma's eens. Schroef je connecties eens een beetje naar beneden.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• PH-JPS
silverstorm schreef op zondag 08 januari 2006 @ 22:24:
Doe je iets speciaals. Bijvoorbeeld downloaden? Bij dit soort verhalen moet ik denken aan een router die zich nekt met teveel connecties. Sluit je P2P-programma's eens. Schroef je connecties eens een beetje naar beneden.
Mijn connection limit staat op 50 in eMule, dat is toch al heel weinig dacht ik zo. Ik gebruik eMule ook bijna nooit (en ik heb geen ander P2P programma).

Verwijderd

Wanneer het internet wegvalt, knippert het internet lampje van de router dan heel snel?
IK heb namelijk precies dezelfde router en ook hetzelfde probleem. Tot op heden heb ik helaas nog geen oplossing kunnen vinden.

• PH-JPS
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:32:
Wanneer het internet wegvalt, knippert het internet lampje van de router dan heel snel?
IK heb namelijk precies dezelfde router en ook hetzelfde probleem. Tot op heden heb ik helaas nog geen oplossing kunnen vinden.
Ja precies hetzelfde :X

Verwijderd

Klinkt mij bekend in de ogen.. ik had een BEFSR31U (zelfde serie, echter 3 poorten en een USB port). ook dit process doorlopen m.b.v. Linksys Importeur Nederland (ergens in Didam) en uiteindelijk strandde ik zelfs in een onherroepelijke failure.. opsturen naar USA en nieuwe krijgen was toen de oplossing.

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Ik heb dezelfde router gebruikt (V1, dat wel) icm het zelfde modem als jij doet.
Ik had precies dezelfde problemen, met name als er teveel connecties werden gemaakt, knalde die eruit.
De enige oplossing voor mij was een nieuwe router te kopen.

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Ook gehad met een ander type Linksys. Zat bij mij op de WPA-beveiliging. Teruggezet naar WEP-128 en daarna nagenoeg nooit meer last.

[ Voor 1% gewijzigd door PaulZ op 09-01-2006 20:19 . Reden: WAP moest WPA zijn... ]

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• PH-JPS
@PaulZ: Zou je misschien kunnen uitleggen wat je precies gedaan hebt? Dan heb ik er misschien wat aan :*)

[ Voor 162% gewijzigd door PH-JPS op 09-01-2006 17:40 ]

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Ik weet niet precies hoe jouw router in elkaar steekt, maar ik heb een wireless BEFW11S4 AP.
Ik zit net de kijken naar de specs van die van jou, maar die is niet wireless, dus slaat mijn eerdere en huidige antwoord hoogstwaarschijnlijk als de bekende tang op het varken.
Ik benader die via de webinterface, tab 'wireless' en dan 'wireless security' en dan de 'Security Mode' op WEP, WPA of iets anders. Maar wat ik al zei, dit zal voor jou niet van toepassing zijn denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door PaulZ op 09-01-2006 20:20 ]

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Pagina: 1