Kabel van subwoofer naar stereo

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07-2025
Hallo mensen,

Ik heb hier een oud 5.1 setje van sony (1 van de eerste, 10jaar oud denk ik) maar weet niet het type precies.
Nu probeerde ik deze weer aan te sluiten (ben verhuist) echter is er een kabel kapot.

Ik kan deze kabel alleen niet echt plaatsen.

De kabel gaat van de subwoofer naar de stereo (hier gaat ook het stroom over want de stereo heeft geen stekker) en ziet er uit als een soort ide kabel dus een soort dropveter maar dan smaller.

Aan beide kanten zit dezelfde langwerpige stekker met (als ik erin kijk) aan de bovenkant 9 pinnen en aan de onderkant 8 pinnen) ik wil deze bij bestellen weet alleen niet waar ik op moet zoeken heb al een aantal audio winkels gehad maar nergens kan ik een plaatje vinden van de correcte stekker.

Hebben jullie misschien een idee hoe zo'n kabel heet?

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Justin_Time schreef op zondag 08 januari 2006 @ 21:34:
Hallo mensen,

Ik heb hier een oud 5.1 setje van sony (1 van de eerste, 10jaar oud denk ik) maar weet niet het type precies.
Nu probeerde ik deze weer aan te sluiten (ben verhuist) echter is er een kabel kapot.

Ik kan deze kabel alleen niet echt plaatsen.

De kabel gaat van de subwoofer naar de stereo (hier gaat ook het stroom over want de stereo heeft geen stekker) en ziet er uit als een soort ide kabel dus een soort dropveter maar dan smaller.

Aan beide kanten zit dezelfde langwerpige stekker met (als ik erin kijk) aan de bovenkant 9 pinnen en aan de onderkant 8 pinnen) ik wil deze bij bestellen weet alleen niet waar ik op moet zoeken heb al een aantal audio winkels gehad maar nergens kan ik een plaatje vinden van de correcte stekker.

Hebben jullie misschien een idee hoe zo'n kabel heet?
Zo'n kabel wordt alleen voor de Sony set gebruikt en heeft dus geen naam. Even contact zoeken met Sony dus. Kijk wel uit dat je niet teveel gaat betalen voor zo'n kabel. 10 tot 20 Euro is redelijk.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 11:29
heb je misschien al eens op www.conrad.nl gekeken?

• Justin_Time
Ik heb op conrad gekeken alleen weer hetzelfde probleem waar moet ik zoeken... heb denk ik al zo'n twee uur zitten rond klikken...

Sony benaderen... ja dat valt te proberen morgen weet alleen niet of ze nog ondersteuning bieden voor een setje dat 10 jaar oud is :) Maar sony gebruikt dit soort kabels dus meer neem ik aan?

• Justin_Time
Nou ik heb nu het type weten te vinden. Sony SEN-R5520 maar nog steeds geen geluk op het net.