Toon posts:

[XP] Wat is er nou fout met dit ding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dell Dimension 4600i (jammer genoeg ;) ) met
2800mhz intel pentium 4
2x 256mb geheugen
80gb maxtor hd (ide) en 250gb maxtor (s-ata)

Een poosje terug wilde mn pc ineens niet meer opstarten, was niet duidelijk waarom niet en er werd vermeld Windows opnieuw te installeren.. dus dat deed ik
Omdat ik pas net mn nieuwe maxtor hd had aangeschaft had ik nog niet gebackupped en omdat ik veel in Mijn Documenten enzo had staan installeerde ik windows maar een 2e keer (windows2 map ofzo) zodat ik later alles kon backuppen en helemaal opnieuw beginnen

na eindelijk het laatste Windows XP Home scherm te moeten bekijken voor ik eindelijk in windows zelf was, begon bang te worden.. eerste paar minuten werkte hij naar behoren, maar ineens bleef Deze Pc hangen op een zoeklicht alsof er geen drives te bekennen waren.. iexplore openende geen websites meer en er werden niet eens meer nieuwe apps geopend dus ik probeerde control+alt+delte om te kijken of explorer vast was ofzo, dat Taakvenster opende niet eens

ik wilde opnieuw opstarten in de hoop dat het eenmalig was maar dat reageerde niet eens dus de stroom er maar ff van af en weer aan..

na de reboot vertoonde hij dezelfde verschijnselen en van kwaad tot erger kwam er een melding dat er een fout in windows/system32/lsass.exe zat en de pc binnen 1minuut werd afgesloten "sla snel al je bestanden op ookal kan dat niet want dan loopt je programma toch vast".. joepie

na reboot snel al mn bestanden gebackupped.. duurde ff want hij liep steeds vast voor alle bestanden waren overgezet,
eindelijk klaar. C:\ geformateerd en windows opnieuw erop gezet in de hoop dat ie het nu wel deed.. precies hetzelfde verhaal..

Ik heb Dell Diagnostics (ofzo) al uitgevoerd, dat is een app die ieder stukje hardware checked en er was niets mis

Ik heb geen idee wat er fout kan zijn aan mn pc (het kan btw niet aan mn nieuwe HD liggen die zat er in na de windows setup opnieuw uitgevoerd te hebben)

alvast bedankt voor tips e.d.

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik begrijp dus goed dat je 2 schijven hebt waarvan je 1 schijf na een aantal keer proberen geformatteerd hebt? is het een mogelijkheid dat er een virus op de andere schijf schuilt? probeer eens te formatteren + installeren met de andere schijf afgekoppeld..

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Check eerst je hardware eens zonder windows. Dus even PowerDiag en Memtest. Kom je daar goed door, dan kan je verder knutselen.

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

ik neem aan dat je op die 80 gig je windows hebt staan? trek die 250 gig maxtor eens los en instaleer dan eens windows.

sata is plug en play dus kun je zo tijdens het draaien aansluiten

• fddbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-03 14:46
Je noemt in jouw bericht dat na een reboot de melding dat er een fout in Windows/system32/lsass.exe zit. ( klinkt als een open lek in Windows (wormpje)) :)

Wat Yahoo al aanraden is om de installatie van Windows XP zonder je Maxtor hard disk te doen.. En je computer van het internet / netwerk te halen... en het dan nog een keer proberen...

Mocht je computer rechtstreeks op het internet zitten aangesloten is het misschien verstandiger om Service Pack 2 bij iemand anders te downloaden, die de installeren voordat je je computer weer aan het internet hangt. Nadat je Service Pack 2 geinstalleerd hebt, verbinding maken met het internet en de rest van de Windows Update downloaden. :+

( Voordat je je backup terug gaat zetten, is het misschien wel verstandig om eerst een Anti-Virus Pakket te installeren/updaten. ( het zou kunnen zijn dat in je backup ook een probleem is.))

Succes, ;-)