Ik ben voor iemand een nieuwe computer aan het uitzoeken voor video- en fotobewerking, waarschijnlijk een 20" iMac G5. Zelf heb ik alleen ervaring met mijn eigen G5 1.6Ghz, 768 MB geheugen. De programma's die op de nieuwe computer zullen gaan draaien zijn van het caliber iMovie en Adobe Elements 2. Zelf draai ik op mijn PowerMac G5 ook weleens Elements 2 en het berekenen van een effect kan soms wel even duren. Mijn vraag is: hoe presteren de PC's tegenwoordig op dit gebied, als je ze vergelijkt met die iMac?
P.S. : dit topic is niet bedoeld om een PC/Mac-gevecht te starten, de overige voors en tegens ken ik wel. Het gaat puur om de snelheid. Als dit topic voor de subjectiviteit beter in een ander Forum past (hier zitten vast meer Apple fans), verschuif 'm dan maar.
P.S. : dit topic is niet bedoeld om een PC/Mac-gevecht te starten, de overige voors en tegens ken ik wel. Het gaat puur om de snelheid. Als dit topic voor de subjectiviteit beter in een ander Forum past (hier zitten vast meer Apple fans), verschuif 'm dan maar.