Nvidia overclocken met coolbits.reg veilig?

Pagina: 1
Acties:

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hallo, Ik heb met het bestand coolbits.reg het "clock frequency settings" menu geunlocked.
Ik wil hiermee mijn fx5200 overclocken, maar deze is passief gekoeld... standaard loopt deze op 250/400 en als ik op detect optimal frequencies klik zet hij zichzelf op 312/527. Ik durf echter niet op apply te klikken, want mijn videokaart heeft geen temperatuur sensor, en ik weet dus niet of hij te heet wordt. Mijn vraag: kan het kwaad om dit te doen, ook al heb ik geen temp sensor om te zien hoe warm hij wordt?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Er is geen enkele garantie dat jouw kaart niet te warm wordt op deze zogenaamde optimale frequenties. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Jazzle
  • Niet online
_the_crow_ schreef op zondag 08 januari 2006 @ 20:23:
Er is geen enkele garantie dat jouw kaart niet te warm wordt op deze zogenaamde optimale frequenties. :)
Als die kaart te warm wordt kan ik dat dan op een andere manier merken (voordat ie kapot gaat natuurlijk)

Verwijderd

Download atitool. Scan for artifacts voor een uur draaien dan kan het...

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 20:32:
Download atitool. Scan for artifacts voor een uur draaien dan kan het...
Het is inderdaad een heel handig tooltje. Ware het niet dat die voor ATI kaarten is en niet voor Nvidia kaarten. ;) :>

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Werkt ook voor Nvidia, ondanks de naam.

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 20:39:
Werkt ook voor Nvidia, ondanks de naam.
Jep, scannen voor artifacts kan _wel_ met Nvidia kaarten. Daar heb je inderdaad gelijk in, sorry. :)

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-07 08:43
TS doet zijn naam wel niet erg eer aan, BlackJack en dan nog bang zijn dat je je grafische kaart opblaast met een beetje overklokken ;)

Maar goed, waarom zou je uberhaubt een FX5200 willen overklokken, of hij nu overgeklokt is of niet, hij presteerd altijd bedroevend slecht. Als je wil gamen dan heb je een betere kaart nodig, wil je niet gamen dan hoef je hem ook niet te overklokken.

De frequenties die je aangeeft zullen overigens meestal geen problemen opleveren, zeker als je enigzins airflow in je computerkast hebt :)

• Jazzle
  • Niet online
GH45T schreef op zondag 08 januari 2006 @ 20:42:
TS doet zijn naam wel niet erg eer aan, BlackJack en dan nog bang zijn dat je je grafische kaart opblaast met een beetje overklokken ;)
Tsja, als ik de temps zou weten, maar die weet ik niet ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:00
Gewoon in stapjes verhogen, zowel geheugen als core. Bij verhogen van core krijg je vastlopers als je te hoog zit, bij verhogen van geheugen krijg je artifacts als je te hoog zit.

Overigens gaat je kaart na verloop van tijd wel naar de kloten, ik had destijds een S3 Savage4 ding die standaard op 110/125 liep. De mijne liep altijd op 150/150 zonder problemen. Als ik echter 3D Winbench ging proberen kwam ie op die settings niet door de artifact tests heen. Terugklokken hielp dan, maar een halfjaar later hielp dat ook niet meer :P

• Jazzle
  • Niet online
GH45T schreef op zondag 08 januari 2006 @ 20:42:
Maar goed, waarom zou je uberhaubt een FX5200 willen overklokken, of hij nu overgeklokt is of niet, hij presteerd altijd bedroevend slecht. Als je wil gamen dan heb je een betere kaart nodig, wil je niet gamen dan hoef je hem ook niet te overklokken.
Als die kaart er niet sneller van wordt hoeft het van mij ook niet. Maar ze zeggen van een celeron ook altijd dat het geen zin heeft om te overclocken, Toch heeft het overclocken van mijn celly van 2.4 naar 3.2ghz een flinke performance boost gegeven.
Pagina: 1