Vortex 2 Probs

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
Onwijs lang is het goed gegaan, maar sinds een tijdje heb ik er weer last van:

Mijn MX300 kapt er na een tijdje mp3's spelen mee. Je ziet die VU meters in winamp nog heel even bewegen maar al gauw vallen ze weg en je hoort dus helemaal nix meer :(
De enige oplossing is dan nog een herstart.
Het probleem deed zich al eerder voor in win2k, maar na wat gerommel met irq en de laatste vortex 2 drivers leek het opgelost...

Argh nu is het dus terug |:( heb de laatste tijd toch nix aan m'n systeem veranderd, behalve dat ie nu vrij lang aanstaat (gewoon de hele dag, om whistleren wat andere meuk binnen te pompen, ja, sonera doet ut weer :)

Misschien weten jullie nog wat...

I’m not like the OTTERS

• actieman
...

I’m not like the OTTERS

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 13:01

Flotter

Pelipper!

Geen hitteprobleem?

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 22:25

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Nope ik heb onder whistler hetzelfde, is geen hitte probleem. Heb er zelf nog niet echt na gezocht omdat hij onder win98se wel goed draait.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 23:43
Nou er nu toch een topic over Vortex2 is geopend... Weet iemand waar ik drivers (de laatste) voor Win2k kan downloaden? Op www.vortexofsound.com staan ze niet meer, die linken namelijk naar de ftp van aureal.com en dat bestaat niet meer...:( En de drivers die ik van www.terratec.net haal krijg ik ook niet werkend...:(

Iemand?

Thx,

Martijn

• actieman
je zou a3dfan kunnen proberen (weet niet precieze link....)

I’m not like the OTTERS

• Bigs
  • Niet online
Het lijkt toch echt een IRQ probleem, probeer je kaart eens in een ander slot te doen ofzo.

• actieman
ehm nee ieder kaartje heeft eigen irq'tje.

mwah 't komt niet zo vaak meer voor en alleen in win2k (niet onder WinmE)

ik ga wel binnenkort weer wat pci kaartjes van plaats wisselen, m'n GF2MX heeft meer lucht nodig ;)

I’m not like the OTTERS

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb hetzelfde probleem met m'n MX300. Onder 98 geen troubles dus beetje vaag. Zal ook wel eens een pcislotwisseltruuk toepassen om te zien of het helpt.

• actieman
damn, heb nu ander systeempje (asus a7v) en tis alleen nog maar erger geworden |:(

die drivers kun je imo nog steeds downloaden bij vortexofsound :)

helaas gaan ze 12 feb sluiten ;(

I’m not like the OTTERS

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op maandag 22 januari 2001 10:16 schreef Martijn het volgende:
Nou er nu toch een topic over Vortex2 is geopend... Weet iemand waar ik drivers (de laatste) voor Win2k kan downloaden? Op www.vortexofsound.com staan ze niet meer, die linken namelijk naar de ftp van aureal.com en dat bestaat niet meer...:( En de drivers die ik van www.terratec.net haal krijg ik ook niet werkend...:(

Iemand?

Thx,

Martijn
De drivers van Terratec zijn hetzelfde als de reference drivers. Je moet alles doen wat er in de readme van Terratec staat.
UNINSTALLATION (van oude win2k drivers)

• Make sure, that your folder options allow acces to system folders and files.
To check you can search for existence of the following folders:
o c:\winnt\inf
o c:\winnt\system32\dllcache

• Click on Start --> Settings -> Controlpanel

• Click on System --> Device manager

• Select the entry Vortex Multifunction PCI Parent

• Click on the right mouse button to get the contex menue and choose Uninstall.

• Change to INF folderof your Win2K installation (e.g. c:\winnt\inf) and delete the following files:
o wdma_aur.inf
o wdma_aur.pnf
o adm_mult.inf
o adm_mult.pnf
o adm_port.inf
o adm_port.pnf

• Change to the folder c:\winnt\driver cache\i386. Rename the 'driver.cab' file to something like
'driver.bak' (so that your Adm8830.sys file doesn't keep getting installed by the OS)

• Change to the folder c:\winnt\system32\dllcache and delete the following files:
o adm8830.sys
o admjoy.sys

• Change to the folder c:\winnt\system32\drivers and delete the following files:
o adm8830.sys
o admjoy.sys

• Restart your PC.

INSTALLATION

• After reboot the "Found new Hardware wizard" should detect a multifunction device.

• Point to the folder, where you unzipped the drivers to.

• During installation the following files might be requested:
o kuser.dll --> c:\winnt\system32
o ks*dll --> c:\winnt\system32\drivers
o *.drv --> c:\winnt\system32
o portcls.sys --> c:\winnt\system32\drivers

• If other file are requested, point again to the folder with the XLerate Pro driver files

• Rename the ‘driver.bak’ (or whatever you named it) back to ‘driver.cab’.
Win2k reference drivers (=gelijk aan die bij Terratec zijn down te loaden maar met de a3d demos) kan je hier downloaden;
ftp://ftp.nsysu.edu.tw/Hardware/stuff/multimedia/Aureal/AU8830/Win2K/5.10.2500/WDM5_10_2500_49.zip

• actieman
bij vortex heb je de 59 versie ipv de 49 versie :+

I’m not like the OTTERS

• actieman
damn ik hoef alleen maar mp3'tjes te kunnen rippen en spelen...
(gamen doe ik wel onder winME)

niemand :?

I’m not like the OTTERS

• sampoo
  • Niet online
Op zaterdag 27 januari 2001 16:11 schreef actieman het volgende:
bij vortex heb je de 59 versie ipv de 49 versie :+
Hee! Een nieuwe versie! De win2k drivers op www.vortexofsound.com waren eerst de 49 versie en linken naar aureal en die stonden er niet meer op. Ga even kijken of deze versie wat nieuws te bieden heeft. :Y)

• sampoo
  • Niet online
De 59 versie bij vortex heeft geen "ADM8830.sys" in zich. Wat heb je er dan aan? :?

• actieman
er zijn dus wel mensen met een vortex 2 kaartje die onder win2k kunnen werken...

hmm hastec heeft ook win2k drivers voor de mx300... (maw die heb ik nog niet geprobeerd |:(

I’m not like the OTTERS

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:24
Had het zelf ook een zooi upgrades geleden, met VIA chipset (toen KX133) en Win2k Pro. Ook alleen in Win2k, Win98 no problemo.

Nu net gisteren Win2k AS erop gezet, met een KT7A (KT133a), veel minder last. Eerst was het bij de eerste 3 secs al raak, nu duurt het een poos. Ik kan een complete film kijken, maar na een halfuur MP3's is het over.

Een oplossing is met WCPREDIT deze settings doen: eerst device kiezen (Audio Controller), dan register 40 op FF ipv 80 zetten.

• PowerPee
  • Laatst online: 08-06-2025
Op donderdag 28 juni 2001 00:24 schreef Arzie het volgende:
Had het zelf ook een zooi upgrades geleden, met VIA chipset (toen KX133) en Win2k Pro. Ook alleen in Win2k, Win98 no problemo.

Nu net gisteren Win2k AS erop gezet, met een KT7A (KT133a), veel minder last. Eerst was het bij de eerste 3 secs al raak, nu duurt het een poos. Ik kan een complete film kijken, maar na een halfuur MP3's is het over.

Een oplossing is met WCPREDIT deze settings doen: eerst device kiezen (Audio Controller), dan register 40 op FF ipv 80 zetten.
Goede tip! Dit werkt inderdaad!(wist ik al hoor.. :Y)

Waarom ik reageer is het volgende: ik heb op het web weer een goed vortex forum gevonden waar veel problemen worden besproken met een aantal experts om de vragen 'op te lossen'(oa van vortexofsound)

de url:
http://www.network54.com/Hide/Forum/49648?it=11

Goedluck, P.
Pagina: 1