Corsair Twinx1024 XMS Xpert 3200XL Problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hey,

Ik heb hiereen pc staan die problemen heeft om met het in de topic titel genoemde geheugen type te werken.
De PC komt echt nooit door zijn bios heen met dit geheugen.
Soms als je heel de pc ontlaad wil hij het wel doen met 1 module (met display eraf)...

De modules zijn echter niet kapot, ik heb ze in een andere pc getest en daar werken ze perfect.

Ik heb al wat rondgezocht en op wat forums werd gezegd dat dit geheugen perse 2,8 v nodig had om goed te kunnen werken. Echter geven ze in de 2de pc aan dat ze maar op 2,6 v draaien en doen ze het ook perfect.

Specs van de pc met problemen:
Asus P5P800 SE
Intel Pentium 4 640 (3,2 GHz).
PNY Verto 6800 GT
OCZ Modstream 520 Watts.

Specs van de pc waar het wel in werkt:
Dell dimension 4600 moederbord (ook i865 PE chipset net als de P5P800).
Intel Pentium 4 Northwood 2,66 GHz.
XFX 6600 TV
OCZ Modstream 450 Watts.

Als iemand een mogelijke oplossing zou weten, zou ik dat graag horen want mijn ideeen zijn op.
(Ik vind het bijzonder vreeemd dat de pc klachten vertoond..... met het mobo is ook echt niets mis, dat is vlamnieuw...).

Alvast bedankt voor de info.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je de QVL van je mobo er al eens bijgepakt. Asus staat erom bekend dat sommige planken een beetje kieskeurig zijn met geheugen. Zoek daarom eens wat er op je mobo kan en of dit ook overeenkomt met de chips die je erin probeert te prikken. Grote kans dat het gewoonweg niet KAN werken.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 10:30
verhoog je vdimm eens, zodat ze booten op 2.75 volt daar zijn ze namelijk voor gemaakt.

(dit is toch dat geheugen dat 2.2.2.2.5 doet ?)

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 09:22
Grote kans dat idd je Asus plank je geheugen niet leuk vind. Zelf heb ik dit ook gehad en heb nu mijn ram omgeruild, maar ik kan er goed inkomen dat je dit niet wilt doen met jouw ram :9~ .
Tijd voor een andere merk plank gok ik zo...

There is no replacement for displacement!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Nou, naast deze pc op het werk stond een vrijwel identiek syteem:

Asus P5P800 SE
Intel Pentium 4 630
Saphire Radeon 9600XT 256 MB
Coolermaster Real power 450 Watts.

Zelfde moederbord, daar deed het geheugen het perfect op.

--
TRAXION schreef op zondag 08 januari 2006 @ 19:44:
verhoog je vdimm eens, zodat ze booten op 2.75 volt daar zijn ze namelijk voor gemaakt.

(dit is toch dat geheugen dat 2.2.2.2.5 doet ?)
2-2-2-5 ja. :)

Nou dat is dus het rare, op die andere 2 moederborden werkt het geheugen perfect op de 2,55 en 2,60 volt.

En zelfs al zet ik bij de pc met problemen in de bios het voltage op 2,75 dan krijg ik nog steeds klachten.

--

Iig alvst bedankt voor het meedenken, ik hoop dat iemand anders met een frisse kijk misschien nog wat tips op de zaak kan werpen. :)

[ Voor 61% gewijzigd door Da_maniaC op 08-01-2006 23:49 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Zijn je geheugenbanken mischien defect? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 08:35 ]

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 08:30:
Zijn je geheugenbanken mischien defect? ;)
DJ_The_SP schreef op zondag 08 januari 2006 @ 19:41:
...
De modules zijn echter niet kapot, ik heb ze in een andere pc getest en daar werken ze perfect.
...
Misschien handig om de topicstart te lezen. Als de geheugenbanken op een ander systeem werken en later blijkt dat ze nog op een vergelijkbaar soort systeem werken dan kan het geheugen niet stuk zijn? :?

Mischien is er dan toch iets met je mobo?

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

heb dat geheugen ook. :9~ ..nergens problemen mee. Probleem ligt denk aan je mobo. ABIT werkt het zeker mee!!

220/230 mhz haal je wel met dit geheugen 1:1 op 2-2-2-5 1t. Zijn niet echt super overclock reepen..
Met losse timing b.v 3-3-3-8 gaan ze tot 270/280mhz

Maar ja, oog wilt ook wat :)

edit: Er zijn niet veel tweakers met dit geheugen omdat het rete duur is...betaalde 350 euro voor die
duure shit

[ Voor 17% gewijzigd door silitek op 09-01-2006 09:53 ]

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Ik heb ook hetzelfde geheugen. En een ASUS K8N-E moederbord met de Nvidia 3 250G chipset. Hier werkt het geheugen echter perfect op. Dus dan zullen we toch moeten gaan denken in de richting van de chipset.
Geeft hij ook een pieptoon?

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Zoals ik al zei, op 2 andere moederborden met exact dezelfde chipset (Waarvan 1 mobo zelfs uit dezelfde serie) werken de modules perfect.

Dus aan de chipset zal het niet liggen.

• un1ty
  • Laatst online: 06-05 00:17
ReddishRat schreef op maandag 09 januari 2006 @ 08:55:
[...]

[...]

Misschien handig om de topicstart te lezen. Als de geheugenbanken op een ander systeem werken en later blijkt dat ze nog op een vergelijkbaar soort systeem werken dan kan het geheugen niet stuk zijn? :?

Mischien is er dan toch iets met je mobo?
Misschien zijn post lezen?

Hij zegt geheugenbank, oftewel het DIMM-slot waar die ingaat...
Niet de DIMM's zelf,

[ Voor 3% gewijzigd door un1ty op 09-01-2006 15:01 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Idd hij zegt wel dat het mobo nieuw is, maar dat is natuurlijk geen garantie voor een goede werking. Al ander geheugen geprobeerd?

Verwijderd

Bios update gedaan?

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
The__Virus schreef op maandag 09 januari 2006 @ 15:54:
Idd hij zegt wel dat het mobo nieuw is, maar dat is natuurlijk geen garantie voor een goede werking. Al ander geheugen geprobeerd?
Ja, Kingston ValueRAM 512 werkt prima, 2 x Corsair 512 MB in dual channel werkt ook prima.

Maar dit TwinXP1024 setje wil maar niet. :S

Ook heb ik een BIOS flash van de ASUS site afgetrokken, maar die wilde het mobo zelfs niet slikken en ging hij deze recoveren.

Pagina: 1