Hey,
Ik heb hiereen pc staan die problemen heeft om met het in de topic titel genoemde geheugen type te werken.
De PC komt echt nooit door zijn bios heen met dit geheugen.
Soms als je heel de pc ontlaad wil hij het wel doen met 1 module (met display eraf)...
De modules zijn echter niet kapot, ik heb ze in een andere pc getest en daar werken ze perfect.
Ik heb al wat rondgezocht en op wat forums werd gezegd dat dit geheugen perse 2,8 v nodig had om goed te kunnen werken. Echter geven ze in de 2de pc aan dat ze maar op 2,6 v draaien en doen ze het ook perfect.
Specs van de pc met problemen:
Asus P5P800 SE
Intel Pentium 4 640 (3,2 GHz).
PNY Verto 6800 GT
OCZ Modstream 520 Watts.
Specs van de pc waar het wel in werkt:
Dell dimension 4600 moederbord (ook i865 PE chipset net als de P5P800).
Intel Pentium 4 Northwood 2,66 GHz.
XFX 6600 TV
OCZ Modstream 450 Watts.
Als iemand een mogelijke oplossing zou weten, zou ik dat graag horen want mijn ideeen zijn op.
(Ik vind het bijzonder vreeemd dat de pc klachten vertoond..... met het mobo is ook echt niets mis, dat is vlamnieuw...).
Alvast bedankt voor de info.
Ik heb hiereen pc staan die problemen heeft om met het in de topic titel genoemde geheugen type te werken.
De PC komt echt nooit door zijn bios heen met dit geheugen.
Soms als je heel de pc ontlaad wil hij het wel doen met 1 module (met display eraf)...
De modules zijn echter niet kapot, ik heb ze in een andere pc getest en daar werken ze perfect.
Ik heb al wat rondgezocht en op wat forums werd gezegd dat dit geheugen perse 2,8 v nodig had om goed te kunnen werken. Echter geven ze in de 2de pc aan dat ze maar op 2,6 v draaien en doen ze het ook perfect.
Specs van de pc met problemen:
Asus P5P800 SE
Intel Pentium 4 640 (3,2 GHz).
PNY Verto 6800 GT
OCZ Modstream 520 Watts.
Specs van de pc waar het wel in werkt:
Dell dimension 4600 moederbord (ook i865 PE chipset net als de P5P800).
Intel Pentium 4 Northwood 2,66 GHz.
XFX 6600 TV
OCZ Modstream 450 Watts.
Als iemand een mogelijke oplossing zou weten, zou ik dat graag horen want mijn ideeen zijn op.
(Ik vind het bijzonder vreeemd dat de pc klachten vertoond..... met het mobo is ook echt niets mis, dat is vlamnieuw...).
Alvast bedankt voor de info.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!