Pocket MSN - Dataverbruik van MSN Messenger*

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pderaaij
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-08 20:16
Ik hoop dat ik het hier in het goede forum plaatst, anders moved iemand hem maar.

Mijn vraag is de volgende:

Een vriend van mij wil een MDA komen en daar onder meer Pocket MSN op gebruiken. Hiervoor betaal je per 1,5 mb. Nu is zijn vraag hoeveel dat Pocket MSN aan dataverkeer genereert. Als het net zo hard gaat als de 'normale' msn kan het nogal aardig oplopen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Gebruik het zelf ook. Je hebt hiervoor geen data abbo nodig!
Aleen het goede telnr. van een provider . . . ;)
Ideaal om belminuten op te maken die ik nu regelmatig overhoud.

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pderaaij
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-08 20:16
Okay, maar hij had van Orange begrepen dat het met dataverbruik werkt? Kan dat ook of klopt die info niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Dat zou ik ook zeggen als ik Orange was. Die willen datapaketten verkopen!
Het werkt hetzelfde als een oude 56k modem.
Inbellen op de server dus. In die MDA zit een modem. Werkt prima.

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Windows Operating Systems >> Gadget Talk + titel edit, een topic titel met enkel "Pocket MSN" zegt natuurlijk helemaal niets over je topic titel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:11

AirX

Tweak Guru

Je gebruikt met Pocket MSN heel weinig dataverkeer hoor. Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel je aan het chatten bent, maar ik zie je niet snel boven de 2,5 MB uitkomen/maand als je het niet te gek maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Afterburner79 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 19:14:
Gebruik het zelf ook. Je hebt hiervoor geen data abbo nodig!
Aleen het goede telnr. van een provider . . . ;)
Ideaal om belminuten op te maken die ik nu regelmatig overhoud.
Als je belminuten overhoudt, dan kun je die inderdaad gebruiken om in te bellen bij je internetprovider en over die verbinding gebruik maken van MSN Messenger. Maar als je regelmatig wilt msn'en en geen belminuten meer over hebt, dan kunnen de kosten voor het inbellen behoorlijk oplopen bij een goed gesprek.
Maak je gebruik van gprs, dan maakt het niet uit hoe lang je online bent, je betaalt slechts voor het dataverkeer. Dat is voornamelijk tekstgebaseerd, en voor 1 MB kun je dus een behoorlijk lang MSN gesprek voeren.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Nadeel van inbellen is idd de tijdsduur en de snelheid. Die is nl niet om over naar huis te "mailen".
Letterlijk. Email en internet gaan erg traag maar het werkt wel!
Alleen Hotmail werkt bij mij niet. Word geblockt ofzo? Gmail e.d. werken wel.
Voordeel van GPRS/UMTS is streaming radio/video. Dat heb je niet met inbellen.
Het ligt er dus aan waar je prioriteiten liggen.

edit : MSN is wel te doen qua snelheid.

[ Voor 8% gewijzigd door Afterburner79 op 08-01-2006 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:45
AirX schreef op zondag 08 januari 2006 @ 20:14:
Je gebruikt met Pocket MSN heel weinig dataverkeer hoor. Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel je aan het chatten bent, maar ik zie je niet snel boven de 2,5 MB uitkomen/maand als je het niet te gek maakt.
Define "niet te gek maken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ik gebruik zelf niet de standaard pocket msn, maar ik gebruik een ander 3rd party msn programma omdat ik een nokia 9300 heb.... maar ik denk dat het dataverbruik het zelfde is aangezien die ik gebruik net zoveel kan en net zoveel niet kan als pocket msn van de pocket pc.

Je kan ongeveer aanhouden dat als je een uur lang fulltime chat met 2 personen ongeveer 300kb kost. Als je minder actief chat of gewoon online bent kost het een aardig stuk minder. (laatst een keer 5 uur achter elkaar gewoon online geweest, zonder te chatten, dat koste ongeveer 100kb)
Bij orange betaal je niet per 1,5 mb maar per kb (het kost echter wel 3 euro per mb, maar afgerekend per kb) Als je bij orange gebruik wil maken daarvan moet je orange world nemen, dat kost je zowizo 6 euro per maand (gaat van je tegoed af) maar dan mag je 2mb gebruiken voordat je ook daadwerkelijk moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:23

BaT

Hmm interessant; heb nog een oude simkaart + BT telefoon + PowerBook (die op internet aangesloten zit uiteraard). Ik wil geen extra bundel voor internetten, en belminuten heb ik soms wel over... Eens kijken of het werkt en daadwerkelijk scheelt in de kosten (gebruikers ervaring en niet uitgaande van de cijfertjes die gepresenteerd worden). Aan de slag :)

Edit; natuurlijk kan je ook meteen inbellen op een random provider; maar waarom makkelijk doen als het ook 'mooi' moeilijk kan :P

[ Voor 18% gewijzigd door BaT op 10-01-2006 00:45 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Een dataverbinding over GSM (modem) gaat niet van je belbundel af (behalve natuurlijk bij orange). Omdat een modemverbinding op je GSM eigenlijk een digitale dataverbinding is naar een modembank bij je provider waarvandaan je vervolgens analoog het POTS netwerk op gaat. De modembank is aparte hardware, en extra service --> extra kosten...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Dirk-Jan schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 00:45:
Een dataverbinding over GSM (modem) gaat niet van je belbundel af (behalve natuurlijk bij orange). Omdat een modemverbinding op je GSM eigenlijk een digitale dataverbinding is naar een modembank bij je provider waarvandaan je vervolgens analoog het POTS netwerk op gaat. De modembank is aparte hardware, en extra service --> extra kosten...
En wat ik hierboven heb beschreven :/

Edit; de bedoeling is dus dat ik nog een andere telefoon gebruik voor me zelf. En dus een apart met aparte sim kaart naast de PowerBook heb liggen...

[ Voor 16% gewijzigd door BaT op 10-01-2006 00:49 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

BaT schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 00:46:
[...]

En wat ik hierboven heb beschreven :/
Gaat iig bij vodafone en kpn zeker niet werken (technisch gezien natuurlijk wel, maar niet binnen de belbundel).

Het gaat er niet om waar je inbelt. Je gsm kan gewoon geen V.92 praten (tegenwoordig standaard bij inbelverbindingen). Hiervoor is een ingebouwde workaround in je GSM. Je gsm maakt met een digitaal signaal contact met een modembank bij je provider die het omzet naar V.92, een vervolgens een verbinding maakt met de modem van je ISP.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Dirk-Jan schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 00:50:
[...]
Het gaat er niet om waar je inbelt. Je gsm kan gewoon geen V.92 praten (tegenwoordig standaard bij inbelverbindingen). Hiervoor is een ingebouwde workaround in je GSM. Je gsm maakt met een digitaal signaal contact met een modembank bij je provider die het omzet naar V.92, een vervolgens een verbinding maakt met de modem van je ISP.
Dan bel je dus helemaal niet in op het nummer wat je als inbel nummer opgeeft; maar naar iets anders van je provider die het vervolgens zelf belt en jou het doorgeeft 8)7
Dan wordt de term "inbelnummer" behoorlijk verkracht :(
Maar je kan geen app (java) schrijven voor je telefoon; die vervolgens goed communiceert met een modem (d.m.v. spraakherkenning ofzo) ?

Opzich verder best logisch, kijkende vanuit een provider :7

[ Voor 16% gewijzigd door BaT op 10-01-2006 01:31 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Mag je toch eens verklaren waarom ik geen data hoef te betalen.
Ik snap het niet. :? (gsm/mda is van Tmobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

BaT schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 00:42:
Hmm interessant; heb nog een oude simkaart + BT telefoon + PowerBook (die op internet aangesloten zit uiteraard). Ik wil geen extra bundel voor internetten, en belminuten heb ik soms wel over... Eens kijken of het werkt en daadwerkelijk scheelt in de kosten (gebruikers ervaring en niet uitgaande van de cijfertjes die gepresenteerd worden). Aan de slag :)
Verichat voor PalmOS, en ik durf ook te wedden Pocket MSN en alle klonen voor mobiel gebruik op PalmOS, Windows Mobile en Symbian zijn *VEEL* efficienter dan MSN op de PC of Mac. |:(

Ik MSN veel met mijn Palm Treo en het kost geen reet. Laatst viel internet bij mij thuis uit, en heb ik met mijn laptop via IR met mijn SE t68i GPRS gebruikt om te MSN'en, en het dataverbruik joeg er doorheen. Zelfs als een PC of Mac idle is, jaagt hij er nog data doorheen. Dat heb je met Mobiele devices veel en veel minder.

Alors.

Pagina: 1