Toon posts:

Nec 1300a probleem: herkent windows cd niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Mijn Nec 1300a heeft kuren. Ik probeer al de hele middag mijn windows weer opnieuw te installeren (inclusief formatteren van mijn windows partititie) en na heel wat gekloot met de 6 opstartdiskettes voor windows xp sp2 stuitte ik op een vrij vervelend probleem. De setup slikt mijn windows installatie cd niet, en kan de setup dus niet doorzetten. Ook als ik de cd in de drive doe terwijl ik in windows zelf zit, gebeurd er helemaal niets, als ik in verkenner kijk lijkt het alsof er helemaal niks in de drive zit. (De cd werkt wél in de andere pc, en ik heb hem vanmiddag pas uit z'n hoesje gehaald, de cd zelf is dus perfect). Gek genoeg heb ik hetzelfde probleem ook met een andere windows installatie cd, maar deze is zonder sp1 of sp2. Ik moet zeggen dat ik dit probleem wel vaker heb, bijvoorbeeld bij audio cd's. Ze worden gewoon niet herkent, en soms helpt het wel om de cd een aantal keer overnieuw in de drive te doen, maar dat is alles behalve fijn. (deze methode werkte trouwens niet voor de windows cd).
Ik heb al een firmware update uitgevoerd, de 1.0C van Herrie, helaas heeft het niks uitgemaakt.

Weet iemand misschien wat mijn probleem is en hoe ik het kan oplossen? Anders zit ik de komende tijd nog aan deze windows installatie vast, en deze staat er onderhand al bijna 2 jaar op...

Alvast bedankt.

Verwijderd

Zie er naar uit dat je Nec1300 is overleden...

Werkt het verder allemaal wel met een andere CD/DVD's en dan audio en/of data.
Check evt. je ide kabels / ide poort.

Anders zou je het nog kunnen proberen met een andere DVD-R(RW)-Rom speler..

Maar ik vrees het ergste..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 18:57 ]

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-03 10:39

Bergie

Lekker belangrijk...

Vreemd. Het is wel een orginele cd neem ik aan?

Met gebrande cd's is het natuurlijk altijd mogelijk dat ze niet goed leesbaar zijn, al komt dat ook niet veel meer voor tegenwoorden geloof ik. Maar een orginele cd zou het toch goed moeten doen. Misschien is je brander wat smerig van binnen; je hebt wel van die schoonmaak cd'tjes waarmee je de lens schoonmaakt. Dat zou je eens kunnen proberen.

Anders gewoon even een andere cd-rom speler eraan hangen, dat lijkt me de snelste oplossing.

Yamaha MT-09

Verwijderd

Topicstarter
Het is een originele cd ja.

Ik brand een hoop dvd's af en die doen het altijd. Soms heb ik dus het probleem dat een audio cd niet wordt herkent.

Ik zal wel proberen de kabels te checken, maar denk niet dat het daar aan ligt aangezien andere cd's wel worden herkent. Ook heb ik hier ergens nog wel zo'n schoonmaak ding liggen, die probeer ik dan ook wel. En anders wordt het dan toch maar een andere drive eraan hangen..

De drive heeft trouwens nooit problemen met dvd's, is het mogelijk om de hele windows cd te 'kopieren' naar een dvd en daarmee de boel te installeren?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:55

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Helaas heb ik geen oplossing voor je, maar ik had exact hetzelfde bij een neef van me. Ding las geen enkele cd meer maar dvd's wel nog. Firmware had ik toen geflashed naar de nieuwste, geen resultaat, toen maar een oudere geprobeerd maar helaas..
Dus ik denk dat, zoals ikkuh2003 ook al zegt, je brander defect is.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef 't op, tijd voor een nieuwe brander roept mijn verstand!

Aanraders? Nec? Plextor? LG? Philips?
Pagina: 1