Toon posts:

Shockwave probleem in Opera 8.51

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik probeerde zojuist deze webpagina te openen: Klikkie
maar kreeg toen een zwart vak ik het midden, rechtermuisknop erop en ik kwam er al gauw achter dat opera een plugin nodig had.
na wat beter te kijken blijkt het de Shockwave for Director-plug-in te betreffen.
dus ik die plug-in downloaden, maar geen verschil, volgens de opera website zou ik tijdens de installatie moeten kunnen kiezen voor "installeer netscape/opera plug-in" maar dit ben ik in de installatie niet tegengekomen.
ik ben nu wel gewend dat ik bij opera vaak een plug-in moet installeren voordat ik bepaalde dingen kan bekijken, maar normaal was dat zo gebeurt.

Ik hoop dat het probleem duidelijk genoeg is en er hier mensen aanwezig zijn die de oplossing kennen.
bij voorbaat dank, Joost

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Macromedia maakt gewoonweg geen installer voor Opera. Check dit: http://www.opera.com/support/search/supsearch.dml?index=430

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik inderdaad gevonden, hier staat: "Choose to install the plugin for Netscape/Opera." maar nergens in die hele setup kun je hiervoor kiezen.
en je kunt het waarscheinlijk al raden: "The necessary file, np32dsw.dll, should now be present in the Program\Plugins directory in your Opera installation directory" die is dus ook niet aanwezig.

• Noork
  • Niet online
Je zoekt gewoon np32dsw.dll even op, en kopieer deze naar de plugin directory van Opera. Hierna Opera opnieuw opstarten, en dan moet Shockwave werken.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op zondag 08 januari 2006 @ 18:50:
Je zoekt gewoon np32dsw.dll even op, en kopieer deze naar de plugin directory van Opera. Hierna Opera opnieuw opstarten, en dan moet Shockwave werken.
ook geprobeerd, np32dsw.dll was nergens op mijn computer aanwezig, na wat research had ik hem wel op internet gevonden, naar opera/program/plugins gekopieerd, opera opnieuw gestart maar nog steeds niets ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 18:53 ]

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 18:52:
[...]

ook geprobeerd, np32dsw.dll was nergens op mijn computer aanwezig, na wat research had ik hem wel op internet gevonden, naar opera/program/plugins gekopieerd, opera opnieuw gestart maar nog steeds niets ;(
Vreemd. Heb je Firefox geinstallerd? Bij mij stond de dll in firefox/plugins. Misschien een beetje omslachtig om eerst Firefox te installeren, maar 't werkt wel.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op zondag 08 januari 2006 @ 19:21:
[...]

Vreemd. Heb je Firefox geinstallerd? Bij mij stond de dll in firefox/plugins. Misschien een beetje omslachtig om eerst Firefox te installeren, maar 't werkt wel.
nee, niet meer, had um ooit wel, maar kon me niet meer inloggen op mijn eigen website :X
ik zal hemm weer even installeren.

Edit: Heb firefox geinstalleerd, plugin is alleen niet aanwezig in de map plugins :+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 19:44 ]

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 19:39:
[...]
Edit: Heb firefox geinstalleerd, plugin is alleen niet aanwezig in de map plugins :+
Daarna moet je natuurlijk wel weer de shockwave installer draaien en installeren voor Firefox.

Verwijderd

Topicstarter
vraag me niet wat er anders ging maar hij doet het nu :S
ik deed gewoon de installatie weer voor firefox maar nu vroeg hij ineens wel waar hij de plugins moest installeren, opera map geinstalleerd en alles werkt,
bedankt!
Pagina: 1