Toon posts:

[XP] error bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had vandaag al post gedaan over mijn background die geblokkeerd stond. dit is ondertussen opgelost, maar ik dacht dat de andere problemen ook waren opgelost, wat niet zo blijkt merk ik net.

ik had toen ik last had van het hele probleem van de background (zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1101593/ ) ook last van een file die volgens hitman pro high risk was voor mijn pc, die file was renamed zodat hitman pro bij het rebooten automatisch die file kon verweideren want die was geladen in mijn system.

dit was allemaal gebeurd en ik dacht dat alles in orde was, maar toen ik opnieuw opstarte, gaf hij een error weer (zie http://users.skynet.be/fuergrissaostdrauka/screenshot.jpg ). nu had ik daarna pas het hele zooitje opgelost van die achtergronden wat ook afkomstig was van die spyware, en net sloeg mijn explorer.exe vast.

wat hij dan automatisch doet bij win xp is dat hij die automatisch afsluit en terug opent waardoor je taakbalk even verdwijnt en daarna terug tevoorschijn komt. nadat hij dit had gedaan gaf hij gelijk weer die error.

ik denk dus dat die file waarnaar verwezen wordt in die error verwezen zit in mijn explorer.exe. ik ging dus op zoek naar die file, maar die file is ook helemaal niet meer terug te vinden...

hoe los ik dit op, is het spyware of een echt nodige file want voor re rest merk ik geen verschil, of moet ik ergens in mijn regedit aanpassingen maken...

alle hulp is welkom...

ps: na de error wegeklikt te hebben gebeurd er niets raars meer. dan werkt windows gewoon verder zoals het hoort...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 18:17 ]

Verwijderd

Naar de foutmelding te oordelen heeft Hitman Pro wel de spyware eruit gezwierd, maar is de vermelding in het register / in de map opstarten blijven staan. Het eenvoudigste is om via het programma msconfig (start -> run -> msconfig) even te kijken of hij tussen de opstart files staat en zo ja die er dan ineens uit te zwieren.

Verwijderd

Topicstarter
had ik ook al gedaan, maar vond die niet terug dus het is volgens mij een regestry iets, maar tja, ik weet niet waar, hoe wat en wanneer...

Verwijderd

wat je nog kunt proberen is om in de registry te zoeken op "ibm00001.exe" en dan eens kijken wat er uit de bus komt. wel niet ineens waarden eruit gaan gooien als je niet weet wat het is

Verwijderd

Topicstarter
weet je soms toevallig een goed programma om je regestry te cleanen van fouten? mss kan dat dan wel helpen...

edit: hij vind in mijn regedit bij de shell van explorer.exe als waardegegevens "C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Web Folders\ibm00001.exe" en ook bij een value vind ie die file terug in de waardegegevens. verder vind hij niets...

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 19:33 ]

Verwijderd

1. Met regedit het register openen.
2. Navigeer naar de sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
3. In het rechterscherm zoek je de sleutel "Shell" op.
4. dubbelklik op deze sleutel en verwijder alles wat er achter "explorer.exe" staat.
5. Reboot de computer.

:)

Zie ook de bron, met name de laatste post van badoes.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 19:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
zeker dat ik alles daarna mag verweideren? want anders is straks mijn pc weer stuk en mag ik alles weer opnieuw gaan isntalleren...

edit: en wat moet er gebeuren met die value???

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 19:39 ]

Verwijderd

De waarde van Shell moet zijn explorer.exe, niets meer en niets minder :)

Verwijderd

Topicstarter
k, aangepast, nu nog hopen dat hij het blijft doen... die value die ik nog vond van zelfde file, moet die ook weg???

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 19:43:
k, aangepast, nu nog hopen dat hij het blijft doen... die value die ik nog vond van zelfde file, moet die ook weg???
Volgens mij is dat dezelfde sleutel ;)

Verwijderd

Topicstarter
dus die hele value mag dus weg?? staat wel in een totaal andere map in de regestry

Verwijderd

Heb je al gereboot?
Zo nee eerst doen, zo ja, heb je nog foutmeldingen?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn explorer in windows taakbeheer, mijn explorer gesloten en opnieuw laten openen door mijn windows explorer toets op het toetsenbord te gebruiken en ik heb geen foutmelding meer, maar ik kan me moeilijk inbeelden dat spyware in mijn regestry goed is... ookal staat die file er zelf niet meer...
Pagina: 1