Vreemde golfjes op m'n scherm.

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Het "probleem"" is als volgt.

Als ik onder Win2K zit te internetten valt het me soms op dat het net lijkt alsof er "golfjes" over m'n scherm lopen...
Horizontale "lijnen" ter dikte van een letter verschuiven in horizontale tegengestelde richting van elkaar.
In Windows Explorer bijvoorbeeld als je m'n D: schijf met 23 spellen erop bekijkt, dan zweven de mappen...

Op het moment dat ik een (groot) bestand ga kopieren van de ene naar de andere schijf, dan staat het beeld weer compleet stil --> zodra het kopieren klaar is, dan is het effect weer terug. Haal ik de 2e schijf los, dan ben ik ook van het probleem af.
Als ik een bestand van m'n cd recorder kopieer naar m'n hd, dan krijg ik opeens hetzelfde effect maar dan 3 keer erger!
(DMA aanzetten verhelpt dit probleem bijna)

Voor de HD's staat DMA al aan.
Voor de recorder nu ook
TNT2 Pro videokaart met 32 mb
ABIT BX 6 r2 met nieuwste bios
1x Diamond maxtor 15 gb (ATA66 op ATA33 kabel)
1x Seagate 20 gb (ATA 66 op ATA33 kabel)
Bijde schijven zijn Master.
Er zit een PIII 667 (133 fsb) in, dus de AGP bus is overgeclocked (100 fsb verhelpt dit rare effect ook niet)

Misschien een andere IDE driver voor win2K???
Een andere videokaart?

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

refreshrate vd monitor?

• Undertaker2
ehh, 1024 x 768 op 120 hz...

lijkt me niet dat DAT het probleem is

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Aaargh!
  • Laatst online: 14:29

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Wat voor monitor kabel gebruik je ? 5-BNC ?
zet je refresh eens lager.

bij hoge refreshrates kan er makkelijker storing ontstaan. dan kan je beter een 5BNC kabel gebruiken (aan de ene kant VGA plug , andere kant 5 BNC pluggen, R, G , B , hor-sync en v-sync) deze zijn beter afgeschermt en hebben minder last van storing (moet je monitor 't natuurlijk wel zo'n aansluiting hebben)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Ehhhh zet die ventilator eens uit die er naast staat, of haal de adapter uit de muur die bij de achterkand van die monitor zit..... :)

Verwijderd

Je zegt dat als je je 2e HDD loshaalt dat het over is (secondary IDE master) en als je van je fikker kopieert (secondary IDE slave????) het 3 keer zo erg is.

Kijk eens aan de binnenkant van je pjoeter of er misschien IDE kabels vlak langs je videoplankje lopen...

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 13:09
Duidelijk een geval van slecht afgeschermde voeding(kabel). Kijk inderdaad eens of er langs de videokrt een kabel of snoertje loopt. Of... in de uurt van de monitor staat een speaker of koeler lekker golfjes te genereren. Kun je jezelf kleurenblind zoeken als je dat iet even onderzoekt.

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

Verwijderd

Heb ook wel eens gezien, dat een bepaalde kaart naast de videokaart dit soort storingen veroorzaakte.
Probeer een slot vrij te houden tussen je videokaart en de PCI-kaarten.

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
Check of 't aan je scherm ligt of aan je videoplank.. Gooi je scherm aan 'n andere pc of andersom... dan kun je weer verder denken

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• Undertaker2
Allemaal bedankt voor de tips, maar ik weet het al.

Als ik een Voodoo 3 3000 erin stop dan heb ik nergens meer last van!

Naja, for the time being maakt het ook niet zoveel uit....(ik koop toch nog wel een nieuwe videokaart)

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Ik heb hetzelfde probleem ook een keer gehad met een Speedstar a90 met een IIyama...
andere videokaart deed wonderen..

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Heb je er een telefoon naast liggen, misschien dat die raar doet ;) eigenlijk alleen als je gebeld wordt, maar misschien is jou toetesl wel een uitzondering :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Undertaker2
Hmmzz.. draai nu 800x600 @ 120 hz in win2k
Het ziet er naar uit dat het effect ook nu weg is....

Niet echt ideaal voor een Iiyama 17", maar goed...

Het heeft in elk geval iets met m'n IDE/HD te maken...

Misschien een nieuwe IDE driver voor Win2K??
(als zoiets bestaat)

-Er ligt geen telefoon naast m'n pc/monitor

Ik kan overigens ook de Voodoo III 3000 uit de pc van de gang trekken en m'n TNT2 daar in zetten.. (Maarja een TNT2 is toch net ff sneller)

Het is verder niet erg ofzo, (als je niet weet dat het er is, dan valt het niet echt op)

Maar als je een lap tekst ziet, dan valt het al iets sneller op... Het is dus gewoon irritant.... GRRRRRR.....

Naja, boeiend. Hierbij geef ik het op en internet dan maar MET golfjes op m'n scherm totdat ik nog e's een nieuwe videokaart koop

(Voodoo 5 5000 waarschijnlijk...)

En als ik dan ook maar iets zie....

(...)

Verwijderd

120 hz??? Zet refresh nooit te hoog, krijg je zulke effecten sneller. Verder zie je geen verschil, tussen 85&95hz is meestal mooier..
Pagina: 1